Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez Lukano » 8 sty 2010, 20:02

harbasz napisał(a):Czy aby wymienić termostat koniecznie trzeba spuścić cały płyn z układu? Ile płynu wypłynie po odkręceniu obudowy termostatu? Całość czy część?

A nie lepiej zlać cały płyn? Aż tak dużo go nie ma.
Potem najlepiej zmienić na nowy jak ma więcej niż dwa lata lub zalać ten sam.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 17:45

Witam. Wczoraj wymieniałem termostat (vernet), zalałem nowym płynem czekałem aż silnik sie rozgrzeje (3 razy załączył sie wentylator) uzupełniłem płyn i dalej mam to samo, mianowicie bardzo wolno mi sie rozgrzewa nawet po przejechaniu 15km wskazówka nie dojdzie do polowy przy włączonym ogrzewaniu na 1 gdy ustawie 2 lub 3 temperatura silnika spada co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 17:50

1. Termostat albo się za wcześnie otwiera albo się zawiesił i jest otwarty.
2. Zapowietrzony (nadal) układ.
TonSiL
 

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 17:55

Pierwszy raz w Mazdzie wymieniałem płyn i termostat i szczerze mówiąc w innych samochodach nie było problemu zapowietrzenia, to może dostane podpowiedź jak skutecznie odpowietrzyć układ wczoraj to około godzinki zeszło mi sie z tym
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 18:03

Sprawdź, czy idą Ci bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, po dodaniu gazu (najlepiej przy przepustnicy), przytrzymaniu chwilę na dość wysokich obrotach i puszczeniu jej. I przy okazji powiedz jaki masz poziom płynu na rozgrzanym silniku w tym zbiorniku.
TonSiL
 

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 18:06

wczoraj jak odpowietrzałem to przed trzecim załączeniem wentylatora tak robiłem i leciały ale to bardzo mało dzisiaj po pracy sprawdzałem mam ponad minimum

jeszcze pytanko czytałem na forum coś o przewodzie do nagrzewania silniczka krokowego ze tam sie odpowietrza jest u mnie cos takiego?
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 18:12

A jak jedziesz bez ogrzewania to temperatura spada?
TonSiL
 

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 18:18

nie sprawdzalem tego bo mi szyby parowały jak na chwile wyłączyłem, a co z tym wężykiem przy silniczku krokowym próbować tym odpowietrzyć?
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 18:21

Albo czujnik temperatury siada albo termostat nie ten co trzeba...
TonSiL
 

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 18:25

Bo jeżeli bąble już nie lecą to znaczy, że dobrze odpowietrzony jest.
TonSiL
 

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 18:26

wczoraj stał na połowie i jak ogrzewanie miałem na maxa i jechałem to nie spadało z tym że samochod okolo godziny stał odpalony na temp 90. Termostat też działa bo chłodnica była zimna i w pewnym momencie termostat puścił i poszło na chlodnice poza tym przed montażem sprawdzałem w garnku czy nie wadliwy :)
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez TonSiL » 25 lut 2011, 18:35

Czujnik Pozostaje... Tak mnie się wydaje...
TonSiL
 

Postprzez maciekgoclaw » 25 lut 2011, 18:41

dzisiaj sprawdzę jego rezystancję i zobacze
Maciek Gocław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 14:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa Gocław
Auto: Mazda 323F Z5

Postprzez MIRU » 25 lut 2011, 21:18

Termostat sie montuje takim małym otworkiem z bolczykiem w samej górze. Układ sam sie odpowietrza bez żadnych problemów. Wymianiałem termostaty x razy i nigdy nie odprawiałem takich czarow z wezykami itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ravezz » 11 lip 2011, 21:47

Witam drogich kolegów.
Od jakis 3 tyg stałem sie szczesliwym posiadaczem mazdy 323F z 97r. Samochod z niemiec jeden wlasciciel 185 tys przebiegu.

Mam taki maly problem otoż wskazowka od temp silnika wskazuje jakies 75 %/80 % skali. Wiem iz w tych mazdach powinna wskazywac 50 %. Dodam iz temp jest stała nawet jak dluzej stała na postoju nie rosła zaluje aby iz nie podnioslem maski by sprwadzic czy wentylator sie zalancza ( pytanie mam czy slychac go jak chodzi) mazda bardzo szybko sie nagrzewa i juz po minucie mozna czuc postepujace cieple powietrze z dmuchawy. Nie ma z niczym problemow. Bylem nia na dluzszej trasie ponad 300 km jazdy bez przerwy chyba sie nie przegrzewa martwi mnie natomiast to ze chyba wentylator nie pracuje poniewaz nigdy jego pracy niezaobserwawalem ( po trasach 50 km po wylaczeniu silnika sprawdzalem poziom plynu chlodniczego oczywiscie bez zmian) ani nie slyszalem. tyle ze nie zagladalem specialnie pod maske w tym celu.

Prosze mi powiedziec czy istnieje mozliwosc sprawdzenia jakims czujnikiem jaka jest temp silnika byc moze poprostu wskazowka podaje bledne wartosci. prosze wybaczyc moje moze i glupie obserwacje badz pytania lecz jestem mlodym kierowca i pierwszy raz mam stycznosc z azjatyckim samochodem. I nie chcialbym go przegrzać ;d prosze powiedziec czym moze byc spowodowana podwyzszona temp na skali.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez bobinho » 11 lip 2011, 22:12

termostat do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez ravezz » 11 lip 2011, 23:08

nie zgadzam sie z toba kolego poniewaz obserwowalem juz pare aut z uszkodzonym termostatem kazde zachowywalo sie tak ze w drodze gubily temperature na postoju temperatura rosla. a tu jak zaznaczylem caly czas temperatura jest stala niezaleznie od postoju czy jazdy. I zastanawiam sie czy to wina ktoregos czujnika czy samego wskaznika.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez Leszek » 12 lip 2011, 07:40

Termostat do wymiany, słuchaj kolegi bo dobrze Ci radzi. :)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez ravezz » 12 lip 2011, 08:14

Dzis pozostawilem auto na biegu jałowym pochodzilo chwile i wentylator sie wlaczyl tak wiec wszystko ok.
A mozna prosic jakies uzasadnienie tego ze termostat do wymiany;p?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 11:59

Jak auto osiągnie temperaturę roboczą to czy chłodnica jest też gorąca? Jak jest zimna albo tylko ciepła to termostat się nie otwiera i nie puszcza płynu chłodzącego na duży obieg przez chłodnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323