Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE
Przy przepustnicy masz cienki przewód a właściwie dwa, zdejmij jeden z nich i zalewaj pomału płynem aż tam się pojawi ,jest to najwyższy punkt instalacji i zdjęcie go bardzo ułatwia odpowietrzenie układu ,przy reduktorze też możesz zdjąć przewód i jak się przeleje płyn założyć go z powrotem te dwa manewry powinny Ci bardzo ułatwić odpowietrzenie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
termostat nie ma tu nic do rzeczy do reduktora bo wpina się go zawsze w mały obwód ,jedynie złe odpowietrzenie {niektóre reduktory maja nawet odpowietrzniki)
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Udało mi się ale dopiero po skorzystaniu z rady pawelc.
Po zdjęciu węża z reduktora i odpaleniu na PB ( na LPG to byłaby dopiero głupota) z węża nie pociekła ani kropla wody. Na korku chłodnicy zamontowałem lejek (ścieta butelka z okręconym gwintem izolacją , przyklejoną na "taśmę na gada" do korka ) z którego układ pobierał płyn. Po 3 minutach wciągłął pól litra wody a z węża przy parowniku zaczął cieknąć płyn – zamontowałem wąż i odpaliłem tym razem na LPG. Nadal pobierał nieco wody, bąblował przez 15 minut. Jak już przestał bąblować parownik był ciepły – wcisnąłem mu 2500 obrotów by porządnie go rozgrzać – zassał litr płynu i układ zaskoczył.Wcześniej nie było podciśnienia – układ był krytycznie zapowietrzony.
Dziś zrobiłem 15 km, rozgrzewając go wcześniej pod blokiem – 10 minut na jałowce 5 minut na 2500 obrotów do zaskoczenia wentylatora – zero problemu z obrotami, wszystko wróciło do normy.
Gdyby ktoś miał podobny problem i nie mógł sobie pomóc, opiszę szczegółowe instrukcje dla odpowietrzania krytycznie zapowietrzonych układów gdzie odpowietrzanie w normalny sposób po 1,5 h nie daje spodziewanych rezultatów.
Po zdjęciu węża z reduktora i odpaleniu na PB ( na LPG to byłaby dopiero głupota) z węża nie pociekła ani kropla wody. Na korku chłodnicy zamontowałem lejek (ścieta butelka z okręconym gwintem izolacją , przyklejoną na "taśmę na gada" do korka ) z którego układ pobierał płyn. Po 3 minutach wciągłął pól litra wody a z węża przy parowniku zaczął cieknąć płyn – zamontowałem wąż i odpaliłem tym razem na LPG. Nadal pobierał nieco wody, bąblował przez 15 minut. Jak już przestał bąblować parownik był ciepły – wcisnąłem mu 2500 obrotów by porządnie go rozgrzać – zassał litr płynu i układ zaskoczył.Wcześniej nie było podciśnienia – układ był krytycznie zapowietrzony.
Dziś zrobiłem 15 km, rozgrzewając go wcześniej pod blokiem – 10 minut na jałowce 5 minut na 2500 obrotów do zaskoczenia wentylatora – zero problemu z obrotami, wszystko wróciło do normy.
Gdyby ktoś miał podobny problem i nie mógł sobie pomóc, opiszę szczegółowe instrukcje dla odpowietrzania krytycznie zapowietrzonych układów gdzie odpowietrzanie w normalny sposób po 1,5 h nie daje spodziewanych rezultatów.
- Od: 19 maja 2011, 21:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda 626 1.8 GE DOHC
proszę o pomoc z układem chłodzenia moje auto to mazda 323P 2,0 diesel z 96 mam problem z ogrzewaniem robiłem ju z wszystko co tu wyczytałem i nic po wskażniku temperatury wygląda iż termostat zamyka i otwiera i mimo że pokazuje na wskażniku że temperatura rośnie to w aucie dmucha zimne nie wiem czy tak do końca jest on sprawny bo nie wiem gdzie go szukać oczywiście chodzi mi o termostat co do ogrzewania w chłodnicy stan a jak otworzę ten kurek przy bloku i tam zaleję płynu ogrzewanie zaczyna działać tylko że póżniej płyn wraca do zbiorniczka i tak w kułko sytuacja się powtarza proszę niech mi ktoś pomoże
-
TOMEK1975
ja po wymianie nagrzewnicy miałem taki problem, przestał o mi ogrzewac parownik i zamarzał.... i chłodnica była zimna..... a co wlałem nowy płyn wywalało mi do zbiorniczka i płyn sie wylewał i tak co troche...
Ale znalazłem sposób jak sie uda to napisze co i jak..........
Ale znalazłem sposób jak sie uda to napisze co i jak..........
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
drodzy koledzy sory ze pisze post pod postem ale tak zwrócę uwage...
po wymianie nagrzewnicy ładnie odpowietrzyłem parownik lpg, krokomierz i nagrzewnica gorące i jest super poza chłodnica nie wiem dlaczego jest zimna wąz idący od termostatu jest zimny.. jakby termostat sie nie otwierał ale on jest nowy ma dopiero 1mc... odpowietrzałem jeszcze dzisiaj 2h i nic dalej nie daje rady nie ma powietrza ni nic.... co najwyzej góra chłodnicy jest gorąca dół zimny....
Straciłem motywacje i nie wiem co robic... macie jakies rozwiazanie.....
Czyżby trmostat nowy był do pupy
po wymianie nagrzewnicy ładnie odpowietrzyłem parownik lpg, krokomierz i nagrzewnica gorące i jest super poza chłodnica nie wiem dlaczego jest zimna wąz idący od termostatu jest zimny.. jakby termostat sie nie otwierał ale on jest nowy ma dopiero 1mc... odpowietrzałem jeszcze dzisiaj 2h i nic dalej nie daje rady nie ma powietrza ni nic.... co najwyzej góra chłodnicy jest gorąca dół zimny....
Straciłem motywacje i nie wiem co robic... macie jakies rozwiazanie.....
Czyżby trmostat nowy był do pupy
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
hmmm.. tez myslałem ze cos z chłodnica i z ciekawosci odjałem podczas pracy silnika wąz idacy od termostatu do chłodnicy i leciałą z niego woda podcisnieniem ale zimna wygladało to jakby termostat nie puścił???
juz sam nie wiem musze rozkrecic i zobaczyc ten termostat
wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa chociaz ze chłodnica zimna niby powinna wskazówka isc dalej chyba ze temp nie osiaga a wentylator chodzi cały czas prawie.....
juz sam nie wiem musze rozkrecic i zobaczyc ten termostat
wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa chociaz ze chłodnica zimna niby powinna wskazówka isc dalej chyba ze temp nie osiaga a wentylator chodzi cały czas prawie.....
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
dirtracer napisał(a):johny2007 napisał(a):wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa
to chyba całe szczęście że nie ugotowałeś silnika
Ugotowac to bym go nie ugotował bo jestem ostrozny ale to jest podejrzane......
No dobra znalazłem przyczyne.. termostat który ma z 3mc nie otwiera sie.. gówniany zamiennik...
co oni produkują teraz ;(
włozyłem stary oryginalny który jednak był sprawny ale wrazie czego wywierciłem w nim 3mm dziurke wrazie czego gdyby sie miało zapowietrzyc
I odpowietrzyłem chwilke i gitarka wszystko ok
Mój sposób na szybkie i udane odpowietrzenie to:
Węzyk który idzie do krokowca odłaczam i wpinam do zbiorniczka drugie wejscie ze zbiorniczka podłaczam do krokowca i tak mam najwyzszy punkt(zbiorniczek znalazłem od płynu hamulcowego, obojetnie jaki byle miał dwa wyjscia od dołu)
Tedy tez wlewam płyn tylko przedtem odkrecam korek w chłodnicy i leje az sie przeleje wiec mniej sie zapowietrzy potem zakrecam korek i dolewam w zbiorniczku tym płynu do pełna i nieraz moga bobelki isc i ubywa płyn, potem właczam silnik i tez pilnuje poziom płynu w zbiorniczku az wszystko bedzie gorące(czyli parownik, krokowiec, chłodnica i stabilizuja sie obroty) Jak juz powietrze(bąbelki) nie ida wyłączam silnik czekam az troche ostygnie w tej chwili jeszcze troche pobierze ze zbiornika... i odłączam zbiorniczek i podłączam tak jak było i ciesze się z jazdy ;D
Ostatnio edytowano 31 gru 2011, 18:03 przez johny2007, łącznie edytowano 1 raz
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
panowie wytłumaczy mi ktos dokladnie polozenie tych zbiorniczkow?? jezeli mowicie dolewam do chlodnicy znaczy do tego zbiorniczka u góry chlodnicy czarnego?? jezeli mowicie wyrownawczy chodzi o ten plastikowy nadole po prawej akumulatora z ta miarka plastikowa?? a co z tym ktory jest najwyzej blisko kolektora?? bo juz nie wiem co jest co...
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
- Od: 5 lip 2009, 13:01
- Posty: 20
- Skąd: Nakło nad Notecią
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D
tez blisko kolektora to samo sobie dostawiam tylko podczas odpowietrzenia......
dolewam do chłodnicy to do chłodnicy po lewej stronie na górze chłodnicy korek jest......
zbiorniczek wyrównawczy tak jak pisałes po prawej stronie za aku...
dolewam do chłodnicy to do chłodnicy po lewej stronie na górze chłodnicy korek jest......
zbiorniczek wyrównawczy tak jak pisałes po prawej stronie za aku...
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6