Auto to oczywiscie Mazda Mx-3 1.8 V6 24V DOHC
Wyposazenie to oczywiscie standard dla tego rocznika czyli wszystko oprocz klimy , skory i poduch
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
No to jedziemy z historią:
Po sprzedaniu poprzedniego bolidu (Punto) nosilem sie z zamiarem zakupu mx5 z niemiec ale po 2 miesiacach poszukiwan i jednej wyprawy z laweta po jeden model ktory okazal sie byc szrotem zrezygnowalem z miaty na rzecz mx3. Skusil mnie przede wszystkim silnik V6, nietuzinkowy wyglad i świeża linia.
Szybko znalazlem kilka ofert na mobile.de od prywatnych osob i ruszylem do rajchu na obdukcję. Nie bede wnikal w szczegoly ale wybor padl na auto od goscia w wieku 48 lat a wczesniej kupione w salonie przez kobiete
Pierwsze 800km drogi powrotnej do bydgoszczy przejechalem pelen respektu do autka i nie przekraczalem 110 km/h
Swiezo po dotarciu do bydgoszczy autko prezentowalo sie nastepujaco:
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_05.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_04.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_09.jpg)
Na pierwszy ogien poszla wymina wymiana wszystkich płynów , rozrządu, tarcz i klockow hamulcowych i pucowanie autka
Pierwsze wrazenia z odwazniejszej jazdy sa niezapomniane, mx3 jest raczej powsciagliwe w osiagach w niskim zakresie obrotow ale gdy juz wskazowka dojdzie do 5 tys zaczyna sie masakra , kierownica targaja mistyczne siły ale i tak autko poslusznie podaza tam gdzie wlasciciel sobei tego zyczy. Do tego niesmowity dzwiek V'łki poteguje doznania z jazdy. Do tej pory ciezko mi sie powstrzymac by wkrecac mazde na wysokie obroty po to tylko by uslyszec ten dzwiek
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
Zawieszenie idealnie cichutkie, nic nie stuka , nie trzeszczy. Lakier ma kilka drobnych felerow lakierniczych jak np guano pozostawione do wyschniecia ktore tym samym wgryzlo sie w lakier na masce
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
Jako ze auto ma juz 13 lat na karku wypdaloby zeby cos tam odpadlo. I odpadlo. Tłumik
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_15.jpg)
W jego miejsce powedrowal Ulter, basowy acz cichy, ładny i z certyfikatem
Na drugi ogień poszła powycierana tapicerka (urok wszystkich mx3 z taka tapicerką):
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_16.jpg)
A oto nowa tapicerka ktora od tej pory gosci w mx'ie. W tylniej kanapie tez oczywiscie zmienilem tapicerke.
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_17.jpg)
W miedzyczasie wyglancowalem komore silnika. Zawsze przyjemniej sie grzebie w czystym silniku. Mniej czlowiek sie brudzi a i silnik bardziej sie usmiecha
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_18.jpg)
W miedzyczasie autko dotoczylo sie na zlot do Czech w 4 osoby i nawet nikt nie nazekal na brak miejsca (by sprobowali
![killer <killer>](./images/smilies/killer.gif)
Gdy autko przypominalo juz serie przyszla pora na modyfikacje.
Na trzeci ogien poszly alufelgi. W koncu to 60% dobrego wygladu auta
Wybor padl na model Allesio F1 17 cali. Oponki z przodu 215 z tylu 225. Szybka wizyta w warsztacie i wyjezdza zupelnie inne auto
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_19.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_20.jpg)
Oczywiscie by nakarmic swą proznosc poprosilem moja kobiete zeby troche pojedzila po placyku a ja sobie pofilmuje
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
http://www.witam.net/mazda/fiveopac_01.mpg 2,6 MB
Przy okazji drobna sesja:
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_21.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_24.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_25.jpg)
Ostatnio w mx'ie zmienilem kierownice na mniejsza aczkolwiek zywot jej krotki bo kolorystycznmie to koszmar a kupilem ja bo to byla duuuza okazja
Ponadto zagościły zegary indiglo. Całoś prezentuje się nastepujaco:
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_34.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_35.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_39.jpg)
W drzwiach pojawily sie dystanse pod głębsze glosniki i wytlumienie matami bitumicznymi. Wszystko udokumentowane – kiedys nachlapie relcje
Plany dalszych modyfikacji oczywiscie są ale wole mowic o faktach niz bujac w obłokach
Na zlocie Mazdaspeed w toruniu gtech wyplul taki wynik na 400m:
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_30.jpg)
Co ciekawe na zawodach na 1/4 mili w Toruniu wynik roznil sie tylko o 0,31 s – 17.05.
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_32.jpg)
http://www.witam.net/mazda/fiveopac_02.mpg 5.1 MB –> Madzia vs Punto HGT
I na koniec filmik z proby sprawnosciowej na moto wystawie w łuczniczce w bydgoszczy i kilka fotek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
http://www.witam.net/mazda/fiveopac_03.mpg 15 MB
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_02.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_06.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_03.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_07.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_08.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_29.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_33.jpg)
![Obrazek](http://www.witam.net/mazda/five_40.jpg)
i tutaj post sie konczy, dziekuje za cierpliwosci