Problem niestety znany większości forumowiczów, mianowicie zatarte tylne zaciski, z czym się wiąże kompletny brak hamulca nożnego jak i ręcznego. Tak było w moim przypadku, w Madzi Mx-3. Postanowiłem się za to wziąć, znalazłem podobne wątki, ale niestety opisy od innych mazd, ale mimo wszystko okazały się bardzo pomocne, za co z góry dziękuję autorowi:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zacisk%F3w
Postanowiłem samemu opracować takowy temat odnośnie mojego modelu Mazdy.
Zakupiłem zestaw naprawczy tylnego zacisku (niestety nie zrobiłem fotek), specjalną pastę do tłoczków (podobno ma sprawić, iż w przyszłości nie będą się zapiekać).
TO DO DZIEŁA:
Potrzebować będziemy na pewno: młotek, kombinerki, większy śrubokręt płaski, szczypce do wewnętrznych pierścieni segera!!!, "jeż" na wiertarce (lub szczotka druciana), papier ścierny wodny o gradacjach 600 i 1000, klucze nasadowe, płaskie (jak kto woli), 3 browarki (skutecznie dodają chęci i motywacji), przydatny okazał się środek typu "penetrator" (na rdzę).
Oto nasz zacisk:
1. Wyjmujemy sworzeń i gumki i oczyszczamy wszystko z rdzy:
2. Potem zajmiemy się wyjęciem tłoczka, do tego celu potrzebne będą nam kombinerki. Chwytamy tłoczek i kręcąc w bodajże lewą stronę wykręcamy go (naprawę robiłem miesiąc temu, więc dokładnie nie pamiętam w którą stronę się kręci, dojdziecie do tego – są tylko dwie możliwości:P). Co ważne i przydatne: gumową osłonkę tłoczka trzyma taki "pierścień rozprężający", najpierw go wyjmujemy, później tą gumową osłonkę (ja zrobiłem to na opak i ją zniszczyłem)
Po wyjęciu wygląda to tak:
3. Następnie zajmiemy się trzpieniem regulującym. Do jego wyjęcia będziemy potrzebowali długich szczypiec do pierścieni segera. Wyjmujemy seger i całą resztę, uważając żeby nic nam nie wyskoczyło (jest tam też taki koszyczek i pod nim sprężynka). Mi to wyskoczyło i 15 minut szukałem po garażu, dlatego przestrzegam. Lepsze fotki z wyjęcia segera na w/w temacie. Następnie poprzez jakąś szmatkę lub kawałek grubszej gumy wyciągamy nasz sworzeń regulacyjny a pod nim jeszcze TYLKO taką małą tulejkę:
Wiadome, zdejmujemy stary oring z sworznia regulującego, wycieramy szmatką, można lekko szczotką drucianą i zakładamy nowy oring.
4. Kolejnie zajmiemy się hamulcem ręcznym. I tutaj zaczyna się najlepsza zabawa, ponieważ tutaj jest najwięcej syfu:(.
W w/w temacie jest to troszkę inaczej zrobione, jednak ja poszedłem na łatwiznę, a mianowicie najpierw odkręcamy zacisk mocowania linki hamulca ręcznego:
Następnie odkręcamy śrubę od cięgna linki hamulca ręcznego:
i zdejmujemy górna część owego cięgna:
Następnie podważając śrubokrętem uszczelniacz:
wyciągamy cały sworzeń od hamulca ręcznego:
Tak to wygląda:(
Oczyszczamy wszystko papierami wodnymi do gładkiej powierzchni (można zobaczyć jak to było zrobione w w/w temacie, nie robiłem zbędnych fot, bo po co się powtarzać):
– tłoczek ( tylko jak jest mocno skorodowany)
– wszystkie tulejki
– sworzeń od hamulca ręcznego (część wchodzącą w otwór)
Co ważne w otworze w który wchodzi sworzeń hamulca ręcznego...
jest łożysko, można je wymienić przy okazji ale cena zaporowa 230zł podobno. Ja nie mając tak dużego budżetu po prostu potraktowałem to kilku krotnie (nawet kilkudziesięcio krotnie) penetratorem, aż do momentu aż zaczęło w miarę poprawnie funkcjonować, następnie wyczyściłem szmatką, ponownie penetrator, szmatka , penetrator i jak już zaczęło dobrze chodzić to przesmarowałem dużą ilością smaru. Mam nadzieję że troszkę pochodzi:)
Rezultat: w końcu mam ręczny i nożny, efekt zadowalający.
Mam nadzieję że moje sugestie i wskazówki się komuś przydadzą.
Przepraszam za błędy jeśli takowe się znalazły.
Pozdrawiam:)
FOTORELACJA – Regeneracja zacisku tylnego
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 11:02 przez patrizio1985, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 26 maja 2009, 08:24
- Posty: 28
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mazda MX-3; B6
Czy wam też nie wyświetlają się foty??
Mógłby mi ktoś poradzić co zrobić by było ok??
Mógłby mi ktoś poradzić co zrobić by było ok??
- Od: 26 maja 2009, 08:24
- Posty: 28
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mazda MX-3; B6
Dzięki wszystkim za pomoc
- Od: 26 maja 2009, 08:24
- Posty: 28
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mazda MX-3; B6
Przed normalnie obraz nedzy i rozpaczy.A ludzie narzekają że hamulce z tyłu z Mazdzie nie hamują;]
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
temat strasznie dla mnie aktualny, więc chciałem zapytać autora czy da rade sprawić aby fotki znowu chodziły?
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
blade83 napisał(a):temat strasznie dla mnie aktualny, więc chciałem zapytać autora czy da rade sprawić aby fotki znowu chodziły?
będzie ciężko bo autor logował się ostatni raz w zeszłym roku.
Fakt nie zlukałem sprawy :/ ale już chyba znalazłem wyjście z sytuacji
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
ja robiłem regeneracje tylnych zacisków jakieś dwa miesiące temu i mam parę fotek więc jeśli ktoś chce to na wiadomość PW i wyśle lub wstawię do tematu
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
Do wszystkich zainteresowanych zdjęciami z regeneracji tylnych zacisków
To na Forum MX-3.pl zrobiłem fotorelację z tej czynności
Znajduje się ona w Zakładce Warsztat / fotorelacje
Wszelkie pytania to proszę tam bo tu żadko ostatnio zaglądam
To na Forum MX-3.pl zrobiłem fotorelację z tej czynności
Znajduje się ona w Zakładce Warsztat / fotorelacje
Wszelkie pytania to proszę tam bo tu żadko ostatnio zaglądam
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
Witam ponownie,
Mam nielada problem mianowicie cieknie mi olej z zacisku hamulcowego w [jakim?] kole i pojawil sie problem co robic? Czy z innych modeli pasuje zacisk hamulcowy np z mazdy 323? gdzie mozna zregenerowac taki zacisk i oplaca sie regenerowac czy szukac gdzies zeby kupic uzywke?Nie znam sie na regeneracji ani nie mam przyrządow do regeneracji.Prosze o pomoc
Mazda mx3 1.6 107 konikow 96 rocznik zacisk [jaki?] na tarcze:)
Mam nielada problem mianowicie cieknie mi olej z zacisku hamulcowego w [jakim?] kole i pojawil sie problem co robic? Czy z innych modeli pasuje zacisk hamulcowy np z mazdy 323? gdzie mozna zregenerowac taki zacisk i oplaca sie regenerowac czy szukac gdzies zeby kupic uzywke?Nie znam sie na regeneracji ani nie mam przyrządow do regeneracji.Prosze o pomoc
Mazda mx3 1.6 107 konikow 96 rocznik zacisk [jaki?] na tarcze:)
- Od: 4 kwi 2009, 09:00
- Posty: 13
- Skąd: Kraków/Olkusz
- Auto: MX-3 1.6 16V 96 r
Ja również nie mam przyrządow do regeneracji a całość sam rozkręciłem Liczy się pomysłowość.
Oto całe oprzyrządowanie zacisku.
Później możesz sobie je nawet pomalować na ładny kolor... ;]
Oto całe oprzyrządowanie zacisku.
Później możesz sobie je nawet pomalować na ładny kolor... ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
witam, proponuje jak kolega wyżej, czyli wyjmij zacisk który cieknie i jeśli miałeś sprawny ręczny na oba koła to znaczy że dźwigienki ręcznego jeszcze żyją a więc polecam kupić zestaw naprawczy tłoczka zacisku koszt około 25-30zł to będzie najtańsza opcja:) musisz wyjąć zacisk na stół i wycisnąć tłoczek. prawdopodobnie gumka uszczelniająca i chroniąca tłoczek przed syfem i wodą gdzieś jest uszkodzona i dostała się wilgoć, musisz zdiagnozować czy tłoczek nadaje się jeszcze do użytku czyli czy nie ma wżerów od rdzy, bo wtedy nawet jak założysz już nowy uszczelniacz, taki oring o przekroju kwadratu to i tak będzie dalej ciec. jeśli będzie sii to nowy uszczelniacz i nowa gumka ochronna, składasz odpowietrzasz układ hamulcowy i gitara:) upewnij się najpierw zanim coś rozbierzesz czy nie strzeliła gdzieś blisko koła skorodowana rurka hamulcowa:)
tylko JAPONIA....
- Od: 11 lis 2011, 22:38
- Posty: 11
- Skąd: POZNAŃ
- Auto: MX-3 1.6 DOHC 94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości