wał korbowy
witam wszystkich ponownie mam problem z swoją mazdą a mianowicie silnik zaczął klekotać po rozebraniu okazało się ze dwumas ma luzy około 5 mm na boki i nie wiem czy to przez to i inna wada panewka na czwartym korbowodzie się przękreciła i zatarło czop zaniosłem do szlifowania i okazało się ze jest pęknięty czyli złom ale dostałem drugi wał zatarty na tym samym czopie nie widać pęknięcia ale na oko mało co widać problem jest taki ze zmierzyłem suwmiarką i różnica między tamtymi dobrymi czopami a tym jest niecały 1 minimetr i nie wiem czy nadaje się na szlif czy nie jest za dużo zjechany, ile można maksymalnie zeszlifować czop?
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
to jakaś nadzieja ale w tedy panewki na na specjalny wymiar czy można kupić w sklepie na taki szlif?
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
gość oddał wał do szlifu.
dostał zrobiony na gotowo z kompletem panewek głównych i korbowodowych.
jutro mogę Ci napisać jakiej produkcji są panwie,ale kojarzę,że niemieckie.....DDR
dostał zrobiony na gotowo z kompletem panewek głównych i korbowodowych.
jutro mogę Ci napisać jakiej produkcji są panwie,ale kojarzę,że niemieckie.....DDR
czy warto kupić nowy wał jak ponizej:
http://allegro.pl/wal-korbowy-nowy-mazd ... 27680.html
czy lepiej uzuwke ze szlifem? Ktos ma doswiadczenie z tymi z allegro jak w linku. Niby to japonskiej firmy MOTUS?
http://allegro.pl/wal-korbowy-nowy-mazd ... 27680.html
czy lepiej uzuwke ze szlifem? Ktos ma doswiadczenie z tymi z allegro jak w linku. Niby to japonskiej firmy MOTUS?
-
kris36
Witaj,
Powiem ci tak: sklep bardzo zaufany, kupuję tam wszsytkie części do M6 bo jestem z Wrocka i póki co się nie zawiodłem.
U mnie silnik zatarty na "3". Dodatkowo ktoś wpieprzył takie panewki że brak słów, auto dosłownie było "podrasowane" na handel. Z panewek zostały wiórki:O Korby tak samo, każda inna z innego silnika...
Ale co do wału to proponuje ci kupić nominalny, bez szlifów. Sam właśnie zamówiłem taki i jeśli potrzebujesz to napisz do mnie to dam ci namiary na człowieka z Bydgoszczy który zajmuje się Mazdami i ma wały korbowe nominały po 1500zł, panewki 260zł i wiele innych częsci potrzebnych do kapitalki:) Właśnie przerabiam ten temat, bo zaczeło stukać w silniku A co do wałów japońskich/chińskich-ponoć potrafią i po paru miesiącach pęknąć...
Powiem ci tak: sklep bardzo zaufany, kupuję tam wszsytkie części do M6 bo jestem z Wrocka i póki co się nie zawiodłem.
U mnie silnik zatarty na "3". Dodatkowo ktoś wpieprzył takie panewki że brak słów, auto dosłownie było "podrasowane" na handel. Z panewek zostały wiórki:O Korby tak samo, każda inna z innego silnika...
Ale co do wału to proponuje ci kupić nominalny, bez szlifów. Sam właśnie zamówiłem taki i jeśli potrzebujesz to napisz do mnie to dam ci namiary na człowieka z Bydgoszczy który zajmuje się Mazdami i ma wały korbowe nominały po 1500zł, panewki 260zł i wiele innych częsci potrzebnych do kapitalki:) Właśnie przerabiam ten temat, bo zaczeło stukać w silniku A co do wałów japońskich/chińskich-ponoć potrafią i po paru miesiącach pęknąć...
- Od: 12 kwi 2012, 23:07
- Posty: 29
- Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004
Witam.
Ogłoszenie wału jest moje. Może kolegę wystawiającego aukcje trochę poniosło z tym japońskim, ale nie jest to chiński wyrób, co niektórzy znawcy mieli okazję stwierdzić. Strona MOTUS jest ogólnie dostępna i można sprawdzić kraj pochodzenia. Od wiosny zeszłego roku sprzedałem już 21 szt. i na żaden nie miałem najmniejszych uwag co do jakości. Także proponuję co niektórym użyć Google, a potem wydawać opinie.
Ogłoszenie wału jest moje. Może kolegę wystawiającego aukcje trochę poniosło z tym japońskim, ale nie jest to chiński wyrób, co niektórzy znawcy mieli okazję stwierdzić. Strona MOTUS jest ogólnie dostępna i można sprawdzić kraj pochodzenia. Od wiosny zeszłego roku sprzedałem już 21 szt. i na żaden nie miałem najmniejszych uwag co do jakości. Także proponuję co niektórym użyć Google, a potem wydawać opinie.
- Od: 22 mar 2011, 21:48
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: 1,8 GE
A ja mam taki problem, na wolnych obrotach czuć delikatnie pulsowanie pedału sprzęgła, przy wzroście obrotów tak do 2tyś czuć że częstotliwość pulsowań wzrosła, po przekroczeniu tych obrotów zanikają, a przynajmniej ich się już tak nie odczuwa. Po wciśnięciu sprzęgła pulsowania ustają. Wczoraj pytałem miejscowego mechanika, zaczyna specjalizować się w Mazdach i po opowiedzeniu dolegliwości obstawia na pękający wał. Czy przy pękającym wale może dojść do luzów które będą odczuwalne na sprzęgle? Musiały by być luzy po osiowe,
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
no nie, rok temu jak było robione sprzęgło to dwumas jeszcze był w porządku, tylko czy dwumas dawał by takie objawy? nie szarpie przy ruszaniu, na wciśniętym sprzęgle wszystko ok.
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
brylek22 napisał(a):A ja mam taki problem, na wolnych obrotach czuć delikatnie pulsowanie pedału sprzęgła, przy wzroście obrotów tak do 2tyś czuć że częstotliwość pulsowań wzrosła, po przekroczeniu tych obrotów zanikają, a przynajmniej ich się już tak nie odczuwa. Po wciśnięciu sprzęgła pulsowania ustają. Wczoraj pytałem miejscowego mechanika, zaczyna specjalizować się w Mazdach i po opowiedzeniu dolegliwości obstawia na pękający wał. Czy przy pękającym wale może dojść do luzów które będą odczuwalne na sprzęgle? Musiały by być luzy po osiowe,
Kolego, powiem Ci tak .. miesiąc juz się bujam u mechanika, bo pedał sprzęgła latał pod nogą, aż podskakiwała (Mazda 5 MZR-CD), sprawdzona na dwóch nowych dwumasach (wymieniłem jedną na drugą, bo każda ale 4 tyś. poszły) i nic. A faktycznie okazało się (inny warsztat), że wał pęknięty. Nie chodzi o to, że drgania się przenoszą, a raczej o to , że na pękniętym (na szczęście nie wyszedł bokiem) wale następują szarpnięcia przez szczelinę (pęknięcie bardzie wzdłuż wału) – dwumasa z zasady chce to zniwelować, ale nie daje rady machając w talerzem lewo i w prawo, aż do oporów na sprężynach – stąd szarpnięcia na pedale (nie dlatego, że docisk wibruje). Szkoda, że nie wyszło to wcześniej, bo skrzynię tez juz dałem sobie rozebrać ...
Jakby na to nie patrzeć, to "kupa" z tego.
Na razie wychodzę z szoku finansowego, żeby wejść w następny ... Jeszcze nie wiem, ile rodzajów wału występuje w tych silnikach. Nowego z 8 – 10 tysięcy nie kupię ... i nie wiem, czy brać oryginał po szlifie, czy dobrać coś takiego jak MOTUS... chętnie bym poczytał jakieś porady.
- Od: 13 lut 2013, 10:29
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2006, 2.0 MZR-CD
saverio napisał(a):Witam.
Ogłoszenie wału jest moje. Może kolegę wystawiającego aukcje trochę poniosło z tym japońskim, ale nie jest to chiński wyrób, ..
no to jaki jest producent tego walu!?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam i ostrzegam wszystkich którym zaczyna padac 2M trzeba go wymienic jak najszybciej w przeciwnym wypadku peknie wam wał korbowy ,jak w moim przypadku . 2M to niewypał zamieniał ktos go na zwykłe koło zamachowe jesli tak to prosze o opis. silnik to 2.0 143 RF7J.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6