Problemy z Układem Chłodzenia – Temat Zbiorczy
WITAM,MAM PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZĄCYM MOJEJ MAZDY PO ZAGRZANIU PŁYNU PRZEWODY GUMOWE BARDZO SĄ TAWRDE MAM WRAŻENIE ŻE ZA BARDZO NIE WIEM CZY JEST TO TYLKO MOJE UROJENIE CZY USTERKA. ZMIENIŁEM KOREK CHŁODNICY BY UDROŻNIĆ ODPŁYW DO ZBIORNIKA WYRÓWNACZEGO ALE JEST TAK SAMO NAPISZCIE CZY WY TEŻ TAK MACIE.W SUMIE NA KORKU JEST INFO O CIŚNIENIU 0,9 BAR.PRAKTYCZNIE TEN KOREK TAK SAMO DZIAŁA JAK POPRZEDNI DO ZBIORNIKA NIE WIDZIAŁEM BY PUSZCZAŁ A KANAŁ DO NIEGO JEST DROŻNY POZDRAWIAM
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
Witam, moja madzia chyba wie, ze jej dni sa policzone i zamierzam ja sprzedac dlatego robi mi psikusy. A to nie odpala na gazie, potem na benzynie
(wymiana filtrow, swiec, pierdolek i dziala). Nastepnie stuka mi przy skrecie w lewo (nie bede skrecal w lewo na jezdzie probnej ;–)) to teraz aki numer. Po lewej stronie silnika (E5 model madzi BF) tam gdzie wchodzi rura od chlodnicy (z dolu) jest sruba trzymajaca kolko na ktorym jest pasek. A dokladnie caly ten lelement c na nim jest kolko. Na tej srubie jak przygazuje pojawia sie kropelka plynu chlodniczego. Spiepsza dosyc sporo, bo na 100 km literek zje. Pytanie jest takie. Czy tylko spod sruby ucieka i wystarczy zalozyc jakoms podkladke np. miedziana lub gumowa? Mam kolege co wsyztsko widzi w czarnych kolorach i powiedzial mi ze mi blok pękł. Hm..
(wymiana filtrow, swiec, pierdolek i dziala). Nastepnie stuka mi przy skrecie w lewo (nie bede skrecal w lewo na jezdzie probnej ;–)) to teraz aki numer. Po lewej stronie silnika (E5 model madzi BF) tam gdzie wchodzi rura od chlodnicy (z dolu) jest sruba trzymajaca kolko na ktorym jest pasek. A dokladnie caly ten lelement c na nim jest kolko. Na tej srubie jak przygazuje pojawia sie kropelka plynu chlodniczego. Spiepsza dosyc sporo, bo na 100 km literek zje. Pytanie jest takie. Czy tylko spod sruby ucieka i wystarczy zalozyc jakoms podkladke np. miedziana lub gumowa? Mam kolege co wsyztsko widzi w czarnych kolorach i powiedzial mi ze mi blok pękł. Hm..
- Od: 28 gru 2003, 21:11
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6
nie znam tego modelu
jakie kółko jakiej śruby?
czy to nie jest pompa wody
przykręcona do bloku silnika?
jakie kółko jakiej śruby?
czy to nie jest pompa wody
przykręcona do bloku silnika?
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
artus dobrze mówi że to pompa wodna ! Pod kólkiem od paska na pompie wodnej jest otwór kontrolny pewnie tamtedy zapitala płyn ( koszt pompy ok 140 zl )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, jestem posiadaczem MX-3, mam 154kkm przebiegu silnik K8 V6 i padla mi pompa wody... po czym poznalem ? bo rzezi i usrala plynem cala komore silnika... Mam tez watpliwosci co do warsztatu gdzie auto zostawilem, podeslalem im mailem na wszelki wypadek wycinek z manuala "Water pump" jak tak patrze to trzeba kawal silnika rozebrac zeby wyciagnac pompe. Ona jest napedzana z jednego z paskow osprzetu czy z paska rozrzadu ?
Pozdro,
Mario
Pozdro,
Mario
- Od: 2 sty 2004, 13:53
- Posty: 36
- Auto: Mazda MX-3 '91 V6
W silniku V6 pompę wodną napędza pasek wielorowkowy , a roboty jest sporo fakt jak przy wymianie rozrządu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ona jest napedzana z jednego z paskow osprzetu czy z paska rozrzadu ?
Pasek rozrządu zostaw w spokoju i nie ruszaj go. P-pa jest napędzana przez pasek wielorowkowy (inaczej klinowy)
a więcej informacji znajdziesz na http://www.mazdaspeed.pl/download/323f_ ... rukcja.zip
Myślę że ta instrukcja powie ci dużo, bynajmniej na schematach
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
Coz jak robili mi rozrzad (inny warsztat) to pompa byla tuz po wymianie (poprzedni wlasciciel) wiec doszlismy do wniosku ze skoro po wymianie to po co nowe wymieniac na nowe i rozrzad robiony byl 30kkm temu sam, a pompie jak widac to zwisa . Warsztat coz... do tej pory kupowalem u nich tylko opony... a pompa w sumie wielkich umiejetnosci nie wymaga. Gdy do nich podjechalem i zmienili mi kolka jak odpalilem to tak zaczela rzezic ze balem sie juz jechac... wiec zostalo auto u nich... i mam troche pietra... wyslalem im schematy jak zdemontowac pompe na wszelki wypadek
- Od: 2 sty 2004, 13:53
- Posty: 36
- Auto: Mazda MX-3 '91 V6
Powiem Ci że u siebie sam pompę wymieniłem, i nie trzeba paska rozrządu zdejmować.
Fakt mocowanie silnika trzeba zdjąć, ale poradziłem sobie podperając silnik od spodu.
Wstawiłem pompę ori bo podobno są trwalsze niż zamiennik.
Pół dnia zajęło mi rozłożenie wszystkiego, a później drugie pół następnego dnia złożenie i jazda próbna
Fakt mocowanie silnika trzeba zdjąć, ale poradziłem sobie podperając silnik od spodu.
Wstawiłem pompę ori bo podobno są trwalsze niż zamiennik.
Pół dnia zajęło mi rozłożenie wszystkiego, a później drugie pół następnego dnia złożenie i jazda próbna
No i moje obawy sie sprawdzily, kretyni urwali rolke napinacza paska klinowego... konretnie jej mocowanie. Tak wiec jest to teraz problem, bo w JC nie ma takich.... Jak mozna byc takim matolem gdzie ja dostane ta rolke kurna ? macie moze jakies namiary na szroty/sklepy/inne gdzie mozna to dostac ?
Pozdrawiam,
Wku... Mario... swoja droga moglbym zostac jasnowidzem.
Pozdrawiam,
Wku... Mario... swoja droga moglbym zostac jasnowidzem.
- Od: 2 sty 2004, 13:53
- Posty: 36
- Auto: Mazda MX-3 '91 V6
Tak to własnie się konczy .... i teraz masz dodatkowe koszty.... ale dobrze ze Marek ma cos takiego to pewnie tanio odda.a pompa w sumie wielkich umiejetnosci nie wymaga
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak to ? To zalezy od stanu tej części i ogólnego stanu auta . Staramy się nie robić sobie dodatkowej roboty ale różnie to bywa w tej branzy jak sami wiecie. Pozdrawiam poszkodowanego kolegę z Mx y.U Jaksy do czegoś takiego by nie doszło
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja np ostatnio pojechałem wymienić łączniki stabilizatora z tyłu... Bo sam nie dałem rady odkręcić
No i w warsztacie trzeba było je gumówką wycinać Moim zdaniem w pewenym wieku auta to normalka
Swoją drogą dziś maskę odkręcałem
I byłem zmuszony wszystkie cztery śruby zerwać bo były tak skorodowane żadne WD-40 i tym podobne specyfiki nie chciały tego ruszyć
No i w warsztacie trzeba było je gumówką wycinać Moim zdaniem w pewenym wieku auta to normalka
Swoją drogą dziś maskę odkręcałem
I byłem zmuszony wszystkie cztery śruby zerwać bo były tak skorodowane żadne WD-40 i tym podobne specyfiki nie chciały tego ruszyć
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości