Czujnik temperatury zewnętrznej AMB w M6
Mój czujnik też wariuje. zaczyna od temperatury wyjściowej , jeśli jest np -20 , to taką pokazuje, jednak w trakcie jazdy rośnie i jest w stanie nawet przy -20 , pokazywać + 30 (po 85km)? Czy może to być wina czujnika, czy coś grzeje się w aucie? Czy miał ktoś podobny problem?
-
pawelv
witam,
pozwolę sobie odświeżyć temat. a mianowicie niedawno nabyłem drogą zakupu Mazde 6 2003r 2.0D 121KM. pytanie dotyczy termometra a dokładniej przycisku AMB. Czy powinien on pokazywać temperature wenwnatrz pojazdu rowniez? Mam wersje z manualna klimą. Po naciśnięciu przycisku na wyswietlaczu pokazuje mi się napis AMB i pokazywana jest temperatura (chyba zewnetrzna ale jest lato wiec nie potrafie dokladnie okreslic) po ponownym przycisnieciu AMB napis oraz temperatura znika. Nie pojawiaja sie zadne kreseczki jak w przypadku uszkodzonego czujnika tylko po prostu temperatura sie wylacza. wychodzi na to, że przycisk służy do włączania lub wylaczania wskazan termometru? Byłoby to trochę dziwne żeby specjalnie po to montować przycisk:) Czy ktoś może spotkał się z podobnym dziwactwem?
pozdrawiam
pozwolę sobie odświeżyć temat. a mianowicie niedawno nabyłem drogą zakupu Mazde 6 2003r 2.0D 121KM. pytanie dotyczy termometra a dokładniej przycisku AMB. Czy powinien on pokazywać temperature wenwnatrz pojazdu rowniez? Mam wersje z manualna klimą. Po naciśnięciu przycisku na wyswietlaczu pokazuje mi się napis AMB i pokazywana jest temperatura (chyba zewnetrzna ale jest lato wiec nie potrafie dokladnie okreslic) po ponownym przycisnieciu AMB napis oraz temperatura znika. Nie pojawiaja sie zadne kreseczki jak w przypadku uszkodzonego czujnika tylko po prostu temperatura sie wylacza. wychodzi na to, że przycisk służy do włączania lub wylaczania wskazan termometru? Byłoby to trochę dziwne żeby specjalnie po to montować przycisk:) Czy ktoś może spotkał się z podobnym dziwactwem?
pozdrawiam
-
adamuh
adamuh napisał(a):Nie pojawiaja sie zadne kreseczki jak w przypadku uszkodzonego czujnika tylko po prostu temperatura sie wylacza. wychodzi na to, że przycisk służy do włączania lub wylaczania wskazan termometru? Byłoby to trochę dziwne żeby specjalnie po to montować przycisk:) Czy ktoś może spotkał się z podobnym dziwactwem?
pewnie mazda zrobiła uniwersalnie, bo jak masz automatyczną klimę to przełączasz AMB vs temperaturę klmatyzacji. Musiałby się wypowiedzieć jeszcze ktoś kto ma klimę manualną, czy ma tak samo jak ty.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
maarec napisał(a):ja też mam mały problem – u mnie temperatura AMB nie spada poniżej zera – mimo, że dziś w nocy na pewno było mniej – a i tak stoi nie pokazuje mniej, nie wiem czemu, miał Ktoś tak ?
Witam.
Też tak mam i nie wiem niestety jaka może być tego przyczyna:(
Miał ktoś tak jeszcze i rozwiązał problem?
- Od: 25 sty 2009, 23:08
- Posty: 59
- Skąd: Ciechanów
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.
Ten czujnik to zwykły termistor NTC (chyba 20k – jeśli dobrze pamiętam). Tylko, że firmowo jest bardzo wysokiej dokładności (1% albo nawet mniej). Przy tej samej temperaturze dwie sztuki obok siebie różnią się dopiero na trzecim miejscu po przecinku wartością oporu (robiłem takie testy).
Problem z wariacjami wynika często z soli – nie od strony styków termometr-złącze ale powyżej – na kablach wchodzących we wtyczkę. Tam gromadzi się wilgoć ze solą, która zakłóca działanie termistora – trzeba bardzo dokładnie umyć/wymoczyć kable i wtyczkę, wysuszyć i zabezpieczyć przed wnikaniem tam wilgoci (także między kable a osłonkę!!).
PS. wskazania termistora NIE wpływają na działanie webasto. Ten czujnik temp. wpływa na wyświetlacz oraz działanie klimatyzacji. Webasto bierze temperaturę z szyny CAN a na szynie informacja o tym bierze się z przepływomierza. Jeśli ktoś nie wierzy – proszę przy temp. +8 i +4 wyciągnąć termistor i sprawdzić, że jego obecność nie wpływa na załączanie się webasto.
Problem z wariacjami wynika często z soli – nie od strony styków termometr-złącze ale powyżej – na kablach wchodzących we wtyczkę. Tam gromadzi się wilgoć ze solą, która zakłóca działanie termistora – trzeba bardzo dokładnie umyć/wymoczyć kable i wtyczkę, wysuszyć i zabezpieczyć przed wnikaniem tam wilgoci (także między kable a osłonkę!!).
PS. wskazania termistora NIE wpływają na działanie webasto. Ten czujnik temp. wpływa na wyświetlacz oraz działanie klimatyzacji. Webasto bierze temperaturę z szyny CAN a na szynie informacja o tym bierze się z przepływomierza. Jeśli ktoś nie wierzy – proszę przy temp. +8 i +4 wyciągnąć termistor i sprawdzić, że jego obecność nie wpływa na załączanie się webasto.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam ponownie. Do czujnika temperatury łatwo można się dostać odkręcając 2 śrubki, które trzymają atrapę z logiem mazdy. Atrapa dodatkowo osadzona jest na 4 ,,wypustkach'' elastycznych w zderzaku. Oczyściłem styki (były pokryte nalotem). Dziś sprawdziłem w terenie. Wskazania w Białymstoku wynosiło – 17 st C. Dziękuję i pozdrawiam :–).
Mam pytanie, u mnie też pokazuje AMB [----], jednak dopiero dzisiaj odkodowałem radio i komputer pokładowy (nie wiem czy to ma jakiś związek). Nie przejechałem póki co dużo kilometrów, czyli muszę pojeździć a być może temperaturę zacznie pokazywać gdy się skalibruje?
Nie.
Temperatura jest dostępna od razu – niezależnie od stanu komputera.
Jeśli jej nie masz, to albo czujnik jest fizycznie nieobecny albo okablowanie nie styka. Oczywiście możesz mieć coś jeszcze spalone/zniszczone itd., ale to już musiałby być niezwykły wypadek.
Temperatura jest dostępna od razu – niezależnie od stanu komputera.
Jeśli jej nie masz, to albo czujnik jest fizycznie nieobecny albo okablowanie nie styka. Oczywiście możesz mieć coś jeszcze spalone/zniszczone itd., ale to już musiałby być niezwykły wypadek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ok, dzięki za odpowiedź.
Już sprawdziłem i jednak tego czujnika nie ma w ogóle. Ale dla pewności jeszcze wstawię zdjęcia czy to na pewno te przewody:
Mam jeszcze pytanie – z tego co widziałem czujniki na allegro sprzedawane są bez wtyczki, do której podłącza się czujnik. Nie wiem czy będę w stanie go podłączyć
Już sprawdziłem i jednak tego czujnika nie ma w ogóle. Ale dla pewności jeszcze wstawię zdjęcia czy to na pewno te przewody:
Mam jeszcze pytanie – z tego co widziałem czujniki na allegro sprzedawane są bez wtyczki, do której podłącza się czujnik. Nie wiem czy będę w stanie go podłączyć
Tak to na 100% kabel od czujnika temp. który u ciebie został bestialsko zdemontowany .
bez kostki też da się podłączyć stosując małe konektory zaciskowe . ale lepiej i estetyczniej wygladało by to gdybyś jednak załatwił tą kostkę np. ze szrotu lub pisać do ludzi z aledrogo co sprzedają części do madzi i pytać czy by nie sprzedali takiego czujnika razem z kostką (sprzedadzą na pewno to tylko kwestia dogadania się ) a po lutować to już najmniejszy problem
bez kostki też da się podłączyć stosując małe konektory zaciskowe . ale lepiej i estetyczniej wygladało by to gdybyś jednak załatwił tą kostkę np. ze szrotu lub pisać do ludzi z aledrogo co sprzedają części do madzi i pytać czy by nie sprzedali takiego czujnika razem z kostką (sprzedadzą na pewno to tylko kwestia dogadania się ) a po lutować to już najmniejszy problem
adamuh napisał(a):Po naciśnięciu przycisku na wyswietlaczu pokazuje mi się napis AMB i pokazywana jest temperatura (chyba zewnetrzna ale jest lato wiec nie potrafie dokladnie okreslic) po ponownym przycisnieciu AMB napis oraz temperatura znika. Nie pojawiaja sie zadne kreseczki jak w przypadku uszkodzonego czujnika tylko po prostu temperatura sie wylacza.
sprawa jest prosta: AMB to temperatura zewętrzna. Jeżeli naciskasz drugi raz i nie ma w tamtym miejscu żadnej cyferki i masz wyłączony nawiew to jest wszystko OK.
Włącz wentylator i cyferki się pojawią. Wtedy będzie pokazywało temperaturę jaką autko będzie wiało do wewnątrz.
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Sprawdzę to dzisaj, ale obawiam się że kicha bo nawiem zawsze mam ustawiony na 1 albo 2 i nic może trochę podkręce ogrzewanie albo włącze nawiem na 3 lub 4 i chwile poczekam. Czy możliwe, żeby to zaczeło działac przy włączonej klimie?
Dopisano 27 kwi 2015, 23:50:
AMB czyli temp zewnętrzna działa jednak po naciśnięciu na AMB temp znika nawiewy na różny stopień dmuchania na różną temperaturę czy też włączona klima nie uaktywnia na wyświetlaczu temperatury w środku. Przyczyna?Czujnik? Jeśli tak odpowie mi ktoś gdzie go znajdę?
Dopisano 27 kwi 2015, 23:50:
AMB czyli temp zewnętrzna działa jednak po naciśnięciu na AMB temp znika nawiewy na różny stopień dmuchania na różną temperaturę czy też włączona klima nie uaktywnia na wyświetlaczu temperatury w środku. Przyczyna?Czujnik? Jeśli tak odpowie mi ktoś gdzie go znajdę?
Ostatnio edytowano 27 kwi 2015, 22:40 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
A może trochę przecinków, kropek, albo innych niezbędnych znaków umożliwiających zrozumienie tekstu... Teraz wyszedł bełkot
Czujnik jest z przodu, przed chłodnicą, trochę w stronę pasażera. Gruby paluszek z wtyczką zamontowany na skośnej listwie z czarnego tworzywa sztucznego. Sam czujnik też jest czarny.
Czujnik jest z przodu, przed chłodnicą, trochę w stronę pasażera. Gruby paluszek z wtyczką zamontowany na skośnej listwie z czarnego tworzywa sztucznego. Sam czujnik też jest czarny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6