Short shifter DIY.
Po co masz go kupować jak go się samego robi ze swojego starego drążka
pół godz roboty i masz zrobionego short'a i kase w kieszeni tam wszystko pisze co i jak
jak się uprzesz kupić to np. coś takiego chyba pasuje http://allegro.pl/short-shifter-mazda-m ... 37454.html
pół godz roboty i masz zrobionego short'a i kase w kieszeni tam wszystko pisze co i jak
jak się uprzesz kupić to np. coś takiego chyba pasuje http://allegro.pl/short-shifter-mazda-m ... 37454.html
Dokładnie po przeczytaniu info z forum doszedłem do wniosku ze zrobie to samemu z tego co widzę to ''bułka z masłem" (oby)tłumacząc to na chłopski rozum wyglada na to ze starego dazka trzeba tylko podniśc ta kule do góry ok. 2 cm i po zabiegu. postaram sie postapic zgodnie z opisem na forum i dam znac co i jak mi poszło. mam nadziej ze z BA podobnie sie to robi jak w MX3?
Dopisano 03 lut 2013 22:00:
Jeszcze jedno mam pytanie.czy ktos próbował naprawic reanimowac ta srube w srodku chyba jest jakas tuleja ew jakies podkładki z kołnierzem chyba bo jeszcze nie rozkrecałem na spodzie lewarka po podłogą?bo mam straszny luz na lewarku .lewarek lata jak w autobusie starym od drzwi do drzwi we wszystkie strony . i zastanawiam sie czy w jaks domorosły sposób da sie to poprawic bo jak juz rozkece to może jjakos da sie to poprawic bo jak sie pytałem w salonie mazdy o ta śrube to mi powiedział cene 63zł to sie za głowe złapałem biegi wchodza w miare dobrze paluszkiem moge wrzucac tylko tenlewarek lata na wszystkie strony
Dopisano 03 lut 2013 22:00:
Jeszcze jedno mam pytanie.czy ktos próbował naprawic reanimowac ta srube w srodku chyba jest jakas tuleja ew jakies podkładki z kołnierzem chyba bo jeszcze nie rozkrecałem na spodzie lewarka po podłogą?bo mam straszny luz na lewarku .lewarek lata jak w autobusie starym od drzwi do drzwi we wszystkie strony . i zastanawiam sie czy w jaks domorosły sposób da sie to poprawic bo jak juz rozkece to może jjakos da sie to poprawic bo jak sie pytałem w salonie mazdy o ta śrube to mi powiedział cene 63zł to sie za głowe złapałem biegi wchodza w miare dobrze paluszkiem moge wrzucac tylko tenlewarek lata na wszystkie strony
scrabi
dorób 2 tulejki, które wkładasz pomiędzy śrubę i otwór poprzeczny lewarka
lub po prostu je kup nie są drogie (potrzebne 2szt.)
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DRAZKA-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22570%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DZWIGNI-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22992%29.aspx
Co do śruby to również nie jest to masakra cenowa, choć pewnie można coś dobrać w sklepie "metalowym", szukając po średnicy.
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZA-ZMIENY-BIEGOW%284,23905,242446%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZKA-ZAMINY-BIEGOW%284,23905,22571%29.aspx
lub po prostu je kup nie są drogie (potrzebne 2szt.)
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DRAZKA-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22570%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DZWIGNI-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22992%29.aspx
Co do śruby to również nie jest to masakra cenowa, choć pewnie można coś dobrać w sklepie "metalowym", szukając po średnicy.
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZA-ZMIENY-BIEGOW%284,23905,242446%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZKA-ZAMINY-BIEGOW%284,23905,22571%29.aspx
Lub trochę taniej i lepiej:
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/71-tulej ... 6-062.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/73-sruba ... 6-134.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/89-sruba ... 6-133.html
:)
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/71-tulej ... 6-062.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/73-sruba ... 6-134.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/89-sruba ... 6-133.html
:)
the right man in the wrong place...
no i to sie nazywa szybka i fachowa pomoc dzekuje koledzy za podpowiedz tak własnie zrobie zamówie sobie te 2 tulejki i na tym sie skoncza moje ''problemy'' z biegami tzn szukanie lewarka gdzie on jest? ....aaaaaaaaaaaaaaa schował sie pod schowkiem pod nogami pasazera Jeszcze raz dziekuje.
scrabi
To ja dodam jak zwykle swoje 3grosze
Jak ktoś ma dostęp do tokarki najlepiej jest wykonać tulejki z mosiądzu, odporne na temperatury oraz wytrzymalsze pod względem mechanicznym
Jak ktoś ma dostęp do tokarki najlepiej jest wykonać tulejki z mosiądzu, odporne na temperatury oraz wytrzymalsze pod względem mechanicznym
-
Lantis 89
No to teraz moja kolej
Wszystko przeczytane.
W czwartek pewnie sie zabieram.
Trzymajcie kciuki
Wszystko przeczytane.
W czwartek pewnie sie zabieram.
Trzymajcie kciuki
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
- Od: 28 sie 2013, 10:24
- Posty: 456 (3/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r
Shortshift zrobiony
viewtopic.php?p=2732645#p2732645
viewtopic.php?p=2732645#p2732645
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
- Od: 28 sie 2013, 10:24
- Posty: 456 (3/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r
A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D
Buuu... Mazdy już nie ma...
a ja myślałem, że trzeba kupować dedykowane zestawy niedługo do was dołączam
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
MX6-CZARNY napisał(a):A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D
Ja zrobiłem 15mm, ale racja, ze ze spokojem mogłoby być trochę więcej. Aczkolwiek wydaje mi się, ze te 25mm to tak max.
Crenshaw moja sugestia to 18-25mm. Ja chyba jeszcze pchne do 20-22mm
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
- Od: 28 sie 2013, 10:24
- Posty: 456 (3/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r
Tak, 25mm to max co można wycisnąć ale uwierzcie więcej nie potrzeba...
Buuu... Mazdy już nie ma...
- Od: 21 lis 2010, 11:30
- Posty: 691 (0/1)
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij
Siw-y napisał(a):Byłoby wygodniej na podnośniku ale na lewarku też się da ale jest utrudniony demontaż osłony nad katem.
U mnie osłony nie dało się odkręcić, po prostu zgiełem do środka a po zabiegu wyprostowałem. -20mm jak dla mnie jest w zupełności wystarczające. Fotorelacja bomba jedyne co to do zabicia wyspawalem przyrząd z końcówką w kształcie litery U aby na większej powierzchni przykładać niutonów:-D
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje