Regulacja sprzęgła w silniku diesla
1, 2
Witam
Pedał sprzęgła w moim aucie jest do połowy luźny po wcisnieciu, po wrzuceniu biegu auto rusza juz powyżej 2 centów nad podłogą, czy jest jakaś regulacja sprzęgła, a moze problem tkwi gdzie indziej ?
z góry dzieki za odpowiedź. Ostatnio wymieniałem wąż elastyczny od sprzęgła bo mi pekł, ale po załozeniu nowego odpowietrzałem. przed awaria przewodu też był taki luz na sprzęgle i szybko brało.
Pedał sprzęgła w moim aucie jest do połowy luźny po wcisnieciu, po wrzuceniu biegu auto rusza juz powyżej 2 centów nad podłogą, czy jest jakaś regulacja sprzęgła, a moze problem tkwi gdzie indziej ?
z góry dzieki za odpowiedź. Ostatnio wymieniałem wąż elastyczny od sprzęgła bo mi pekł, ale po załozeniu nowego odpowietrzałem. przed awaria przewodu też był taki luz na sprzęgle i szybko brało.
- Od: 29 sie 2004, 19:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
remik napisał(a):... ale po załozeniu nowego odpowietrzałem...
ale raczej sie to niepowiodlo tobie..
odpowietrz jeszcze min. jeden raz.
ale solidnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
odpowietrzyc a potem troche popompowac..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sprzęgło mam na 100% odpowietrzone, co można jeszcze zrobić ?
Zachowanie sprzegła jest takie:
niby wszystko ok, ale jak wcisne pedał to do połowy nie ma praktycznie sprzegła ,jest bardzo luźno, opór czuje dopiero od połowy, wydaje mi sie tez że wsteczny wchodzi ciężej.
Po wciśnieciu pedału sprzęgła do połowy czuje lekkie drganie i terkotanie gdy docisne do końca wtedy jest spokój.
Pomoże ktoś w temacie ? Jestem bezsilny, nawet jakbym chciał podjechac z problemem to nie mam praktycznie do kogo, w okolicach Wrocławia nie ma dobrych fachowców od mazdy
z góry dzieki
Zachowanie sprzegła jest takie:
niby wszystko ok, ale jak wcisne pedał to do połowy nie ma praktycznie sprzegła ,jest bardzo luźno, opór czuje dopiero od połowy, wydaje mi sie tez że wsteczny wchodzi ciężej.
Po wciśnieciu pedału sprzęgła do połowy czuje lekkie drganie i terkotanie gdy docisne do końca wtedy jest spokój.
Pomoże ktoś w temacie ? Jestem bezsilny, nawet jakbym chciał podjechac z problemem to nie mam praktycznie do kogo, w okolicach Wrocławia nie ma dobrych fachowców od mazdy
z góry dzieki
- Od: 29 sie 2004, 19:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
albo wysprzęglik jest do bani, albo problem tkwi w samym sprzęgle..
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
remik napisał(a):Sprzęgło mam na 100% odpowietrzone, co można jeszcze zrobić ?
Zachowanie sprzegła jest takie:
niby wszystko ok, ale jak wcisne pedał to do połowy nie ma praktycznie sprzegła ,jest bardzo luźno, opór czuje dopiero od połowy, wydaje mi sie tez że wsteczny wchodzi ciężej.
Po wciśnieciu pedału sprzęgła do połowy czuje lekkie drganie i terkotanie gdy docisne do końca wtedy jest spokój.
Pomoże ktoś w temacie ? Jestem bezsilny, nawet jakbym chciał podjechac z problemem to nie mam praktycznie do kogo, w okolicach Wrocławia nie ma dobrych fachowców od mazdy
z góry dzieki
Cholera.. mam to samo a w środę w nocy muszę wyjechać.. Proszę o jakieś mądre rozwiązanie.. może któryś z forumowiczów jest z Łodzi i może pomóc??? Albo podciągnie chociaż sprzęgło?? Sam nie wiem co robić...
- Od: 14 lip 2014, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004
Witam,
Mam podobny "problem" z ok. 3cm wciśnięcia sprzęgła nic nie reaguje. Jak wcisne do dechy to jest ok, biegi wchodza bez problemu, ale tylko centymetr puszcze pedal sprzegla to auto juz rusza...
Da się to jakoś wyregulowac ? Czy sprzegło konczy żywot?
Mam podobny "problem" z ok. 3cm wciśnięcia sprzęgła nic nie reaguje. Jak wcisne do dechy to jest ok, biegi wchodza bez problemu, ale tylko centymetr puszcze pedal sprzegla to auto juz rusza...
Da się to jakoś wyregulowac ? Czy sprzegło konczy żywot?
warto je odpowietrzyc!
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
im szybciej od podlogi chwyta, tym mniej jest wyeksplatowana, starta tarczka sprzeglowa..
im pozniej tym gorzej.
pomijam jakies dodatkowe niedogodnosci
pozdr.
E
im pozniej tym gorzej.
pomijam jakies dodatkowe niedogodnosci
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki myslałem ze jest na odwrót czyli jak wcisne pedał sprzegła lekko i juz zabiera to jest ok, a jak dopiero zabiera blisko podlogi to gorzej
No ale dzięki Kolejny problem z głowy
No ale dzięki Kolejny problem z głowy
Enduro napisał(a):im szybciej od podlogi chwyta, tym mniej jest wyeksplatowana, starta tarczka sprzeglowa..
im pozniej tym gorzej.
pomijam jakies dodatkowe niedogodnosci
pozdr.
E
No właśnie dowiedziałem się, że nie za bardzo..
Kolega z serwisu zrobił co mógł aby mi to jakoś wyjaśnić... Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł – w "pupę" dostaje pompa i wysprzęglik... U mnie zakończy się chyba zestawem sprzęgła – dwumas chyba ok ale to jak otworzymy .. się dowiemy
- Od: 14 lip 2014, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004
Gekoon napisał(a):....Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł –...)
ciekawe jak to zrobiles, bo ma nie ma regulacji mechanicznej..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Gekoon napisał(a):....Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł –...)
ciekawe jak to zrobiles, bo ma nie ma regulacji mechanicznej..
E
Nie będę się spierał bo pewnie wiesz więcej.. są takie dwie śrubki na pedale sprzęgła, które regulują wysokość... Mylę się?
- Od: 14 lip 2014, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004
a no to tam nigdy nie majsterkowalem, ale na logike bedzie to regulacja wysokosci ustawienia pedalu a nie ustawienia sprzegla.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):a no to tam nigdy nie majsterkowalem, ale na logike bedzie to regulacja wysokosci ustawienia pedalu a nie ustawienia sprzegla.
pozdr.
E
Z tego co mi mówił "fachman" przy okazji zmienia się (reguluje) sprzęgło.. To jest dźwignia, która odpowiada za działanie układu hydraulicznego.. czyli im wcześniej będzie nacisk tym szybciej zadziała układ. Istnieje niebezpieczeństwo jednak, że już zacznie "kręcić" a nie "dociśnie" – zaznaczył też, że tak może się stać przy zużytych elementach układu (zmiana ciśnienia, czasu odejścia-dojścia...) ZAZNACZAM – POWTARZAM TYLKO TO CO USŁYSZAŁEM...
- Od: 14 lip 2014, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004
ok.
ale przy elementach hydraulicznych nie ma regulacji rowniez przy dzwignie
nich moze ten spec pokaze placem gdzie reguluje
a ty pstryknij fotke dla forum..
bedzieo czym pisac..
pozdr.
E
ale przy elementach hydraulicznych nie ma regulacji rowniez przy dzwignie
nich moze ten spec pokaze placem gdzie reguluje
a ty pstryknij fotke dla forum..
bedzieo czym pisac..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6