Kalibracja wtrysków
1, 2
a czy taką kalibrację trzeba wykonywać po wymianie podkładek pod wtryskami? Pytam, bo przed kupnem auta zrobiłem jazdę próbną 100km w celu sprawdzenia spalania i wyszło niemal identyczne jak na komputerze, natomiast przed kupnem poprzedni właściciel wymieniał podkładki pod wtryskami i po kupnie auta mam sporą rozbieżność między komputerem a rzeczywistym spalaniem (komputer pokazuje tak jak przed wymianą, fizyczne spalanie jest większe o 1l niż na kompie). Nie mam pojęcia, czy mechanik robił kalibrację, poprzedni właściciel się nie orientuje.
u mnie przy spokojnej jeździe komputer pokazywał prawie dobrze (może jakieś 0,1-0,2l mniej – komputer skalibrowany na +15), gdy się troszkę przycisnęło, ale tylko przy przyspieszaniu to już była rozbieżność do 0,8 czy 0,9l. Kalibracje miałem przeprowadzaną, ale ona chyba nie wpływa na wskazania komputera, tylko na ustawienie wtrysków względem ich zużycia.
- Od: 19 maja 2009, 19:57
- Posty: 17
- Skąd: okolice Poznania
- Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km
Metoda działa. Wypróbowałem tak z "głupia frant". Podłączyłem do prawego górnego pinu tam gdzie dochodzi zielony kabelek, wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu odpaliłem auto i 5 razy ciach po klemie ujemnej tak około 3 sekundy. Zapaliła się kontrolka świec silnik zaczął zmieniać obroty chyba 4-krotnie, na koniec 5 razy zapalała się i gasła kontrolka świec żarowych, potem zgasła o koniec.
- Od: 22 cze 2014, 20:49
- Posty: 13
- Skąd: Lądek-Zdrój
- Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)
Kalibrację można wykonać również darmowym programem Forscan. W odróżnieniu od metody kabelkowej, aplikacja sprawdza różne warunki (choćby temperaturę paliwa). Moim zdaniem efekty kalibracji Forscanem widoczne są dłużej niż kabelkiem. Być może jest to subiektywne spostrzeżenie, ale kto ma ELM327 (przygotowany do współpracy z MSCAN) to może spróbować. Forscan ma dodatkowo kilka ciekawych funkcji, które dotychczas były dostępne tylko z poziomu serwisowego IDS – na przykład diagnostyka i kasowanie błędów dogrzewacza. LInk do tematu o forscanie – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=163818&start=120.
pozdrawiam
pozdrawiam
Witam wszystkich,
Zabrałem się w mojej 5-ce do zabawy z wspominanym kabelkiem chcąc wykonać kalibrację wtrysków, a tu niespodzianka: brak złącza, do którego należy ów kabelek podłączyć! Auto jest z 2010 roku. Czy ktoś coś wie o takim przypadku?
Zabrałem się w mojej 5-ce do zabawy z wspominanym kabelkiem chcąc wykonać kalibrację wtrysków, a tu niespodzianka: brak złącza, do którego należy ów kabelek podłączyć! Auto jest z 2010 roku. Czy ktoś coś wie o takim przypadku?
- Od: 9 mar 2014, 23:32
- Posty: 5
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 5 CR 2.0D 143KM 2010
Potwierdzam. W mojej maździe z 2010 roku również nie ma takiego gniazda .
Może ktoś ma jakiś pomysł o co komon?
Może ktoś ma jakiś pomysł o co komon?
Ja zrobiłem to przy pomocy układu ELM 327 BLUETOOTH do tego laptop z Programem ForScan dedykowany m.in. do Mazdy.
Łączymy sie przez bluetooth z ELM 327
Wybieramy opcję serwisową i tam jest jako jedyna opcja – kalibracja wtryskiwaczy
Na dole klikamy znaczek PLAY
Program poprowadzi nas za rączkę krok po kroku.
Poinformuję że trzeba wyłączyć wszelkie źródła pobierania prądu tj. dmuchawy, radio, zamknąć drzwi by światełko nie pobierało prądu.
Co ważne nie zrobi kalibracji jeśli wykryje zbyt niskie temperatury paliwa lub silnika.
Polecam autko chodzi jak miodzio nie szarpie już przy zmianie biegów, jest elastyczne.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
Łączymy sie przez bluetooth z ELM 327
Wybieramy opcję serwisową i tam jest jako jedyna opcja – kalibracja wtryskiwaczy
Na dole klikamy znaczek PLAY
Program poprowadzi nas za rączkę krok po kroku.
Poinformuję że trzeba wyłączyć wszelkie źródła pobierania prądu tj. dmuchawy, radio, zamknąć drzwi by światełko nie pobierało prądu.
Co ważne nie zrobi kalibracji jeśli wykryje zbyt niskie temperatury paliwa lub silnika.
Polecam autko chodzi jak miodzio nie szarpie już przy zmianie biegów, jest elastyczne.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
Po wymianie rozrządu,zrobiłem kalibrację metodą na kabelek,kalibracja poszła bez problemu jednakże po ostatnim pójściu obrotów do góry,zespadkiem obrotów mazda zamruczała głębokim basem, kalibracja skończyła się, i tak zostało, na biegu jałowym chodzi normalnie,jednak po dodaniu gazu wchodzi taki głębszy bas,jakby zrobiła się dziurka w kolektorze,po puszczeniu gazu na jałowym przez sekundę słychać ten głęboki dźwięk (obroty minimalnie wyższe)a potem dopiero schodzi całkiem na jałowe,tak jakby jakiś zawór coś odcinał,albo drugie urządzenie się wyłącza(nie znam się),robiłem jeszcze 2 razy kalibrację,dalej to samo,ale wcześniej tego nie było...auto jeździ jak jeździło,zmian w jeździe nie odczuwam, jednak silnik napewno głośniej pracuje, czytałem że dobrze byłoby wyzerowć wtryskiwacze a potem jeszcze raz kalibracja jednak nie posiadam forscana. Jakieś sugestie co to może być?
PS. Zrobiłem kalibrację na kabelek ponownie po dwóch dniach, pierwsza próba obroty poszły do góry tylko jeden raz i koniec, zostały na pulpicie kontrolki świec i poślizg, chyba za niska temp. silnika. Przejechałem 1,5km i próba nr.2, tym razem kalibracja została przeprowadzona prawidłowo-3 razy obroty do góry i na koniec wszystkie kontrolki zgasły, auto zaczęło pracować moim zdaniem tak jak powinno, już nie ma dziwnych odgłosów, chyba problem rozwiązany....ale i tak zamierzam kupić sobie obd2 do forscana, może cosik tam podejrzę:)
PS. Zrobiłem kalibrację na kabelek ponownie po dwóch dniach, pierwsza próba obroty poszły do góry tylko jeden raz i koniec, zostały na pulpicie kontrolki świec i poślizg, chyba za niska temp. silnika. Przejechałem 1,5km i próba nr.2, tym razem kalibracja została przeprowadzona prawidłowo-3 razy obroty do góry i na koniec wszystkie kontrolki zgasły, auto zaczęło pracować moim zdaniem tak jak powinno, już nie ma dziwnych odgłosów, chyba problem rozwiązany....ale i tak zamierzam kupić sobie obd2 do forscana, może cosik tam podejrzę:)
A jak to wygląda w mojej wersji 121 KM z 2006.
Nie ma tej kostki przy chłodnicy al za to jest w skrzynce bezpieczników pod maską prawa strona obok obudowy filtra powietrza i działa na pinie jak na zdjęciu. Przebieg wygląda identycznie !
Nie ma tej kostki przy chłodnicy al za to jest w skrzynce bezpieczników pod maską prawa strona obok obudowy filtra powietrza i działa na pinie jak na zdjęciu. Przebieg wygląda identycznie !
- Od: 17 cze 2013, 09:46
- Posty: 13
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Mazda 3 2006 80KW 1.6 diesel
Dzisiaj zrobiłem kalibrację wtrysków w M5 i powiem tak,że subiektywne odczucia są mega pozytywne. Silnik chodzi ciszej i równiej.
Witam
i ja zabieram się do kalibracji przy użyciu FS, będę wymieniał olej w niedługim czasie i czy kalibracje przeprowadzić przed czy po wymianie oleju??
Jezeli widze w procedurach serwisowych kalibracje wtrysków to powino pujsc na nie przerobionym kablu, czy moga byc problemy ?
zastanawiałem się jeszcze czy dopalać dpf ale raczej odpuszczę bo PM wygladaja ok
PM-GEN 0,12 g/L
PM-ACC 0,57 g/L
Pozdrawiam
Hog
PS narazie moje wtryski wyglądają tak
i ja zabieram się do kalibracji przy użyciu FS, będę wymieniał olej w niedługim czasie i czy kalibracje przeprowadzić przed czy po wymianie oleju??
Jezeli widze w procedurach serwisowych kalibracje wtrysków to powino pujsc na nie przerobionym kablu, czy moga byc problemy ?
zastanawiałem się jeszcze czy dopalać dpf ale raczej odpuszczę bo PM wygladaja ok
PM-GEN 0,12 g/L
PM-ACC 0,57 g/L
Pozdrawiam
Hog
PS narazie moje wtryski wyglądają tak
Kalibracja wtrysków to jedna sprawa a na czym polega i kiedy stosować zerowanie wtrysków? Jaki ma sens? Kiedy powinno się wykonać taką czynność ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Witam prosze o pomoc przy próbie kalibracji na pulpicie zapalil sie na żółto silniczek i auto w poślizgu kontrolka świec zarowych miga caly czas. Obroty nie zmieniaja się. Co popsułem?? Robiłem według waszych instrukcji
Dopisano 8 lip 2017, 17:46:
Po zgaszeniu auta i odpaleniu to samo miga kontrolka swiec zarowych silnika kontrolka i auto w poślizgu...
Dopisano 8 lip 2017, 17:46:
Po zgaszeniu auta i odpaleniu to samo miga kontrolka swiec zarowych silnika kontrolka i auto w poślizgu...
- Od: 22 cze 2017, 10:22
- Posty: 9
- Skąd: Zbąszynek, lubuskie
- Auto: Mazda 5. 2008r. Silnik 2.0 (143km)
Witam. Podczas kalibracji wtrysków (wszystko przebiega według planu) w zasadzie pod koniec, obroty się zmieniają i nagle słychać stukanie spod pokrywy zaworów tak jakby zawór. Dodam, że ostatnio zmieniałem podkładki pod wtryskami i od tego czasu ten stukot mi towarzyszy zwłaszcza gdy odpalam na mrozie po nocnym postoju. Jest taka możliwość żeby wtrysk był luźny? Brak mi pomysłów. Proszę o jakąś sugestię.
Witam
W mojej mazdzie nie ma takiej wtyczki jak opisuje kolega jeziorek ani nie ma też jej w skrzynce bezpieczników
Chciałbym spróbować zrobić kalibrację wtrysków ale nie wiem gdzie szukać
Jest niby taka podobna wtyczka na sześć wpięć obok skrzynki ale nie ma tam zielonego kabelka
Szukałem po forum i na yt ale nigdzie nie mogę znaleźć podobnej mazdy do mojej
Nie wiem czy jest to jakiś nietypowy model czy ja po prostu źle szukam
Z góry dziękuję za pomoc
W mojej mazdzie nie ma takiej wtyczki jak opisuje kolega jeziorek ani nie ma też jej w skrzynce bezpieczników
Chciałbym spróbować zrobić kalibrację wtrysków ale nie wiem gdzie szukać
Jest niby taka podobna wtyczka na sześć wpięć obok skrzynki ale nie ma tam zielonego kabelka
Szukałem po forum i na yt ale nigdzie nie mogę znaleźć podobnej mazdy do mojej
Nie wiem czy jest to jakiś nietypowy model czy ja po prostu źle szukam
Z góry dziękuję za pomoc
- Od: 8 maja 2018, 16:15
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 MZR-CD
110 KM
2010 r
Witam mam problem z kalibracją wtrysków możliwe że bardziej komunikacją. Kalibracją przez forscan nie rusza wszystkie warunki temperatury i inne spełnione( udawało się prędzej bez problemu).
Zauważyłem też że nie czyta już tego parametru zarejestrowana wartość wtryskiwacza.(po wyzerowany tego jakieś pół roku temu i około 10 tyś km jest do dziś 0)
Co może być tego przyczyną gdzie szukać problemu??
Dopisano 21 gru 2018, 14:27:
Zauważyłem też że nie czyta już tego parametru zarejestrowana wartość wtryskiwacza.(po wyzerowany tego jakieś pół roku temu i około 10 tyś km jest do dziś 0)
Co może być tego przyczyną gdzie szukać problemu??
Dopisano 21 gru 2018, 14:27:
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości