Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL
DLRy z Allegro http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-mazda-3-09-11-po-lift-i4189204305.html zakupione i założone.Zawartość przesyłki.
zamontowane przez http://www.cama.waw.pl/ koszt 230zł.Bardzo fajnie to wyszło, jestem jak na razie .
Do kompletu zamówiłem jeszcze http://www.ebay.com/itm/Mazda3-2010-Black-Smoked-Lens-LED-Bumper-Reflector-Tail-Brake-Light-MAZDASPEED3-/310752447875.Przesyłka w drodze.
zamontowane przez http://www.cama.waw.pl/ koszt 230zł.Bardzo fajnie to wyszło, jestem jak na razie .
Do kompletu zamówiłem jeszcze http://www.ebay.com/itm/Mazda3-2010-Black-Smoked-Lens-LED-Bumper-Reflector-Tail-Brake-Light-MAZDASPEED3-/310752447875.Przesyłka w drodze.
Ostatnio edytowano 13 maja 2014, 19:50 przez quzio, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sty 2008, 13:42
- Posty: 82
- Skąd: Warszawa
- Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica
Dołącz zdjęcia do postu, a nie z fotosika.
A DRLe już były poruszane w tym wątku (viewtopic.php?p=2642085#p2642085) i wcześniej.
Co ciekawe, ich sprzedawca w dalszym ciągu pisze bzdury na aukcji – mimo, że zwracałem mu uwagę (to nie jest do wersji po-liftowej tylko z SAP'owym zderzakiem). Cena widzę się trzyma. Mi na razie rok służą.
A co do świateł na tył – niezgodne z przepisami, i chyba tracisz funkcję odblasku – bo nie doczytałem, że te świecące mają podwójną funkcję.
A DRLe już były poruszane w tym wątku (viewtopic.php?p=2642085#p2642085) i wcześniej.
Co ciekawe, ich sprzedawca w dalszym ciągu pisze bzdury na aukcji – mimo, że zwracałem mu uwagę (to nie jest do wersji po-liftowej tylko z SAP'owym zderzakiem). Cena widzę się trzyma. Mi na razie rok służą.
A co do świateł na tył – niezgodne z przepisami, i chyba tracisz funkcję odblasku – bo nie doczytałem, że te świecące mają podwójną funkcję.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Co do tych LEDów na przód to trochę głupio, że trzeba przy montażu szukać takiego plusa w instalacji, który ma napięcie po przekręceniu stacyjki bo w ten sposób można tak podpiąćte LEDy, że zapalą się wcześniej niż silnik a to jest już niezgodne z przepisami dotyczącymi montażu DRL. Rozwiązanie Philipsa jest lepsze bo sam moduł ma czujnik wzrostu napięcia w instalacji po odpaleniu silnika a przy montażu podpina się + i – wprost pod klemy akumulatora ale to taka mała dygresja dotycząca konkretnego rozwiązania technicznego i ułatwienia prawidłowego montażu.
Co do tych LEDów na tył to oczywiście są niezgodne z naszymi przepisami, a poza tym ja osobiście jakoś nie widzę sensu dokładania 4 i 5 światła stop i to zwłaszcza do wersji z fabrycznymi LEDowymi lampami.
Co do tych LEDów na tył to oczywiście są niezgodne z naszymi przepisami, a poza tym ja osobiście jakoś nie widzę sensu dokładania 4 i 5 światła stop i to zwłaszcza do wersji z fabrycznymi LEDowymi lampami.
Japan – the best producer in the world !
Tytan napisał(a):który ma napięcie po przekręceniu stacyjki bo w ten sposób można tak podpiąćte LEDy, że zapalą się wcześniej niż silnik a to jest już niezgodne z przepisami dotyczącymi montażu DRL
Nie wiem czy Cię rozumiem. Przekręcenie stacyjki (znaczy włącza się radio, działa składanie lusterek, a nie działają szyby, dmuchawa, etc.) nie powoduje włączenia się świateł. DRL zapalają się wraz z zapłonem (czyli pozycja stacyjki w jakiej jeździsz autem). Nie wiem jak chcesz mieć zapalone te światła przy zgaszonym silniku – bo nikt normalny nie trzyma auta na zapłonie a ze zgaszonym motorem (chyba, że zgasisz silnik źle ruszając)... Z drugiej strony według Ciebie, jak Ci zgaśnie silnik przy złym ruszeniu, to DRL też powinny zgasnąć? Bez żartów.
Widziałem fabryczne rozwiązania, które włączają się wraz z zapłonem jak napisałem powyżej (w zasadzie nie widziałem innych). Nie widziałem też regulacji prawnej, która mówi, iż DRLe świecą TYLKO, gdy silnik pracuje. Więc nie bardzo rozumiem skąd takie wnioski.
Pominę już fakt, że przed montażem DRL światła mijania zapalały się dokładnie tak samo – tzn. z zapłonem!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Sprawdziłem, faktycznie mój błąd przepisy dopuszczają oba warianty
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)"
Co dalej nie zmiania faktu, że rozwiązanie Philipsa jest praktyczniejsze i wygodniejsze w montażu
Przecież nie zawsze wchodząc do auta i przekrecając kluczyk tylko po to żeby np zamknąć lub otworzyć szybę mam ochotę żeby zapalały mi się LEDy. Poza tym również dla silnika i akumulatora podczas rozruchu wskazane jest, żeby odłączone były wszystkie zbędne odbiorniki, a tym samym wykorzystywany był jak najwyższy prąd rozruchowy akumulatora. Oczywiście jak akumulator jest świeży a temperatura na zewnątrz wysoka to bez większego znaczenia. Ale już w zimie, po długim postoju z trochę słabszym akumulatorem zaczyna mięć znaczenie każdy ulatujący przed rozruchem prąd.
A fakt, że światła mijania w fabrycznym rozwiązaniu (automatyczny włącznik świateł) zapalały się tak samo uważam za niedopatrzenie mazdy bo technicznie napewno nie było żadnych przeszkód, żeby światła zapalały się razem z odpalonym silnikiem a po jego wyłączeniu gasły. U mnie w każdym razie DRL tak działają i chyba Philips dobrze to przemyślał. Z tego co wiem to rozwiązania HELLA również podobnie działają.Ale tak jak pisałem to tylko mała dygresja w temacie
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)"
Co dalej nie zmiania faktu, że rozwiązanie Philipsa jest praktyczniejsze i wygodniejsze w montażu
Przecież nie zawsze wchodząc do auta i przekrecając kluczyk tylko po to żeby np zamknąć lub otworzyć szybę mam ochotę żeby zapalały mi się LEDy. Poza tym również dla silnika i akumulatora podczas rozruchu wskazane jest, żeby odłączone były wszystkie zbędne odbiorniki, a tym samym wykorzystywany był jak najwyższy prąd rozruchowy akumulatora. Oczywiście jak akumulator jest świeży a temperatura na zewnątrz wysoka to bez większego znaczenia. Ale już w zimie, po długim postoju z trochę słabszym akumulatorem zaczyna mięć znaczenie każdy ulatujący przed rozruchem prąd.
A fakt, że światła mijania w fabrycznym rozwiązaniu (automatyczny włącznik świateł) zapalały się tak samo uważam za niedopatrzenie mazdy bo technicznie napewno nie było żadnych przeszkód, żeby światła zapalały się razem z odpalonym silnikiem a po jego wyłączeniu gasły. U mnie w każdym razie DRL tak działają i chyba Philips dobrze to przemyślał. Z tego co wiem to rozwiązania HELLA również podobnie działają.Ale tak jak pisałem to tylko mała dygresja w temacie
Japan – the best producer in the world !
To tylko tak dla wyczerpania tematu, jak Ci zgaśnie auto (niezamierzenie) to DRL też gasną?
Masz jakąś fotkę jak u Ciebie to wygląda? W którym miejscu masz te światła zamontowane?
Masz jakąś fotkę jak u Ciebie to wygląda? W którym miejscu masz te światła zamontowane?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tak dla wyczerpania tematu to auto przez niespełna 4 lata użytkowania zgasło mi może ze 2 razy
Ale jeśli już zdażyłaby się taka sytuacja to DRL nie gasną w tym samym momencie. Jest pewna bezwładność układu związana z tym, że moduł musi wyczuć spadek napięcia w instalacji. W praktyce myślę, że zdążysz odpalić ponownie auto nim lampy zgasną no chyba, że jesteś bardzo nerwowy i fakt zgaśnięcia silnika tak Cię zdenerwuje, że zaczną Ci się np. trząść rece to wtedy możesz się nie wyrobić
Ale jeśli już zdażyłaby się taka sytuacja to DRL nie gasną w tym samym momencie. Jest pewna bezwładność układu związana z tym, że moduł musi wyczuć spadek napięcia w instalacji. W praktyce myślę, że zdążysz odpalić ponownie auto nim lampy zgasną no chyba, że jesteś bardzo nerwowy i fakt zgaśnięcia silnika tak Cię zdenerwuje, że zaczną Ci się np. trząść rece to wtedy możesz się nie wyrobić
Japan – the best producer in the world !
Kolega dar1605 przygotował świetną fotorelację DRLi.
Wydzieliłem jego wątek stąd tu: viewtopic.php?f=476&t=170476
Oczywiście pamiętamy prekursora: viewtopic.php?p=2786699#p2786699, ale nie była to fotorelacja.
Wydzieliłem jego wątek stąd tu: viewtopic.php?f=476&t=170476
Oczywiście pamiętamy prekursora: viewtopic.php?p=2786699#p2786699, ale nie była to fotorelacja.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam wszystkich, przeglądając eBaya znalazłem takie cuda http://www.ebay.com/itm/09-10-11-12-Mazda3-BL-LED-Daytime-Running-Light-Lamp-DRL-Position-Mazda-3-6000K-/190671227628 poważnie się zastanawiam nad tym, całkiem to nieźle wygląda. Trochę tańsze rozwiązanie niż prezentowane powyżej.
To super... Było już wcześniej poruszane. Rozumiem, że masz zderzak amerykański skoro patrzysz na te DRLe.
viewtopic.php?p=2698417#p2698417
viewtopic.php?p=2698417#p2698417
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):To super... Było już wcześniej poruszane. Rozumiem, że masz zderzak amerykański skoro patrzysz na te DRLe.
viewtopic.php?p=2698417#p2698417
Już zgłupiałem, nie zauważyłem że to do Amerykańca... muszę się przyjrzeć swojemu zderzakowi
Ok.
Tak to u mnie wygląda... czyli jednak nie wchodzi w grę wersja Amerykańska, mam tylko jedno ale, jak zdecyduje się na wersję w halogenie to z lewej strony od kierowy jest kratka pusta, a gość sprzedaję całkiem zabudowane, domyślam się że chodzi o dostarczanie powietrza do intercoolera no chyba że się mylę ?
Panowie – pytanie za 100 punktów – gdzie znajdę moduł świateł w MPS'ie 2011 rok po fl. Kolega night na 7 stronie pięknie pokazał miejsce, zresztą tak samo mówi manual, ale u mnie tego modułu tam nie ma . Rozebrałem też plastiki po stronie kierowcy i też nie znalazłem – jedynie przekaźnik o takim symbolu BBM2 67730 C, ale nie wygląd on tak jak moduł pokazany na 7 stronie i ma wyraźnie napisane przekaźnik. Czy ktoś z MPS'a przerabiał ten temat – mam "poniemiecką" wersję czyli światła trzeba włączać manualnie, a chce automat bo wygodniej.
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Zaraz – nie masz trybu auto na manetce? Nie chcesz DRLi, tylko żeby Ci się mijania zapalały przy uruchamianiu silnika? U mnie to niby w komputerze wyłączali (kierunek odwrotny do tego co rozumiem, że Ty chcesz osiągnąć)...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mam tryb auto, nie mam DRL. Po włączeniu zapłonu i jak manetka jest na off światła się nie włączają a chciałbym aby się włączały, bo tak mam w 6 i tak miałem w poprzednich kilku autach. W trybie auto wszystko działa.
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
No to mówię – możliwe, że jest to wersja gdzie trzeba wykonać operację na komputerze...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jak się moduł nie znajdzie to trzeba będzie podjechać do ASO, ale z wymianą było by szybciej i pewnie ciut taniej.
Edit:
Byłem dziś w ASO na przeglądzie, poprosiłem o włączenie świateł i nic... Dostałem info, że się nie da, jakoś mi się nie chce w to wierzyć. KMBak w którym ASO ci to włączyli? glowix ogarnąłeś ten temat w mps'ie?
Edit:
Byłem dziś w ASO na przeglądzie, poprosiłem o włączenie świateł i nic... Dostałem info, że się nie da, jakoś mi się nie chce w to wierzyć. KMBak w którym ASO ci to włączyli? glowix ogarnąłeś ten temat w mps'ie?
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Witam Wszystkich.
Od tygodnia jestem posiadaczem, a w zasadzie moja żona , "madzi" dokładnie takiej jak na załączonej fotce. Chciałem doposażyć ją w światła DRL bo jak opisujecie – automat włącza dzienne tylko po zmroku – a z tym odruchem włączania świateł codziennie jest różnie. Jak widać na fotce jest tam inny, bo okrągły halogen. Czy są do tego jakieś gotowe DRL z oprawkami lub inne rozwiązanie. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Konrad.
Od tygodnia jestem posiadaczem, a w zasadzie moja żona , "madzi" dokładnie takiej jak na załączonej fotce. Chciałem doposażyć ją w światła DRL bo jak opisujecie – automat włącza dzienne tylko po zmroku – a z tym odruchem włączania świateł codziennie jest różnie. Jak widać na fotce jest tam inny, bo okrągły halogen. Czy są do tego jakieś gotowe DRL z oprawkami lub inne rozwiązanie. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Konrad.
-
Tristan_x
Please. Przeczytaj ten watek od początku i wszystko będziesz wiedzieć. Albo wtedy dopytasz.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość