Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6
Oto moja druga Mazda MX-6 w mojej motoryzacyjnej historii. Dobrych kilka lat temu posiadałem FSa z 92 roku z mnóstwem dodatków J-Spec i Mazdaspeed. Niestety sytuacja zmusiła mnie do jej sprzedania. Po 2 latach kupiłem Mitsu za 900 zł, którym dojeżdżałem spory kawał do pracy. Szybko złapałem bakcyla colta i auto przeszło poważną metamorfozę – wizualną na JDM i silnikową z 1.6 na 2.0 150KM z Eclipse.
Ponad 3 lata był ze mną, bardzo miło go wspominam, ale zbliżająca się wizja kompletnej blacharki i tęsknota za MXem zrobiły swoje. Po długim czasie udało się wrócic do korzeni – tym razem z KL. Świat jest bardzo mały i okazało się, że auto kupiłem od klubowicza MS, który zaraził się MXami po... przejechaniu moim byłym autem jako pasażer
MX miał sporo wad, ale baza była idealna do nowego projektu. Wgniecione drzwi, oba błotniki i progi do roboty, dziurawy, ale dedykowany Remus na pokładzie, kierownica i gałka z 626, brak radia – to wszystko nie zapowiadało miłej drogi ponad 300 kilometrów do domu... Dodatkowo brak karty pojazdu znacznie skomplikował sprawę, ale musiałem miec ten właśnie egzemplarz...
Tak auto prezentowało się w ogłoszeniu:
Od razu zabrałem się za dobry remont blacharski. Kupiłem nowe drzwi, auto oddałem do, jak się później okazało, mega zdolnego blacharza. Zrobiłem całą lewą stronę, a potem błotnik i próg z prawej strony. W międzyczasie kupiłem OEM polerowane nakładki progów (JDM Shop Options) i tylny spojler z trzecim światłem stop, założyłem gałkę RAZO, uzupełniłem płyny – zadbałem ogólnie. Auto jest już zarejestrowane, ma OEM tłumik końcowy Mazdy.
Po zrobieniu lewej strony:
Po zarejestrowaniu, już z OEM trzecim światłem stop:
Nowa gałka zmiany biegów, która zastąpiła tę z 626 GE:
Przez przypadek, bardzo okazyjnie nabyłem piękną kierownicę Momo corse. Zastąpiła kierownicę, z którą nabyłem auto – z 626 GE. Do tego poprawiłem mocowanie boczków, wygłuszyłem drzwi i zamontowałem zestaw odseparowany PowerBass S6c, zasilany wzmacniaczem Sherwood 4x50 serii 12V (stara amerykańska konstrukcja). Spasowałem polakierowany zderzak przedni, zamontowałem dokładkę LSi, tylne lampy JDM, centralny zamek z pilota i to na razie koniec. Na zamontowanie czekają dokładki progów LSi oraz szukam ładnej maski, ponieważ aktualna jest pogięta i ma mnóstwo odbitek od kamieni.
Po lakierowaniu przedniego zderzaka:
Lampy JDM i heble z M6:
Po lakierowaniu maski, z OEM diamentem i spryskami:
Urlop 2015:
Po założeniu felg Platin:
Stan aktualny – po wymianie tylnego zawieszenia:
Podsumowanie napraw:
– nowe gumy tylnego stabilizatora,
– wyczyszczony i polakierowany tylny stabilizator,
– antena automatyczna (uniwersalna),
– OEM tłumik Mazdy do KL (umarł) – nowy tłumik końcowy Peśla,
– blacharka i nowy lakier przedniego błotnika, obu progów i nadkoli oraz drzwi lewych,
– naprawione mocowania boczków drzwiowych,
– tarcze i klocki Pagid,
– naprawiony OEM klakson,
– odnowione chlapacze,
– odnowione ramiona wycieraczek,
– wyczyszczone i pomalowane na srebrno zaciski tylne,
– nowe mocowania górne tylnych amortyzatorów.
Modyfikacje wnętrza:
– kierownica Momo Corse D35,
– klakson Mazdaspeed,
– dźwignie otwierania bagażnika i wlewu z Probe,
– OEM polerowane nakładki progów,
– wysoki, podwójny podłokietnik z 626.
Modyfikacje zawieszenia:
– sprężyny Jamex,
– poliuretan w tylnym zawieszeniu (Deuter Motorsport).
Koła i układ hamulcowy:
– felgi Platin 17x8J ET35 (made in Italy), z oponami Continental 215/45/17,
– zaciski przednie Mazda 6 282,5 mm (malowanie na kolor srebrny).
Modyfikacje wizualne:
– dokładka przedniego zderzaka LSi,
– dokładki progów LSi,
– tylne lampy J-spec,
– halogeny J-spec,
– przednie lampy J-spec,
– zamek tylnej klapy J-spec,
– OEM trzecie światło stop,
Audio:
– zestaw odseparowany PowerBass S6c na przodzie,
– wzmacniacz Sherwood A50x4,
– skrzynka basowa z głośnikiem Intertechnik MDS08 (Audiomanufaktura),
– wygłuszone drzwi i tylna półka.
Modyfikacje silnika i skrzyni:
– zimny dolot Simota,
– shortshifert "by mxmen".
Ostatnio edytowano 2 kwi 2017, 12:33 przez lucky-luciano, łącznie edytowano 35 razy
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Do "zadbanego" jeszcze sporo brakuje... Z usterek, które muszę szybko wyeliminowac zrobiła się taka lista:
– nie działa klimatyzacja,
– nie działa tempomat (to logiczne – brak oryginalnej kierownicy ze sterowaniem),
– brak blaszki z bolcem od klaksonu = brak klaksonu (też efekt braku OEM kierownicy),
– nieszczelne gumy dolotu – cały będzie i tak zmieniany na nowy alu,
– mocne stuki zawieszenia tylnego (wymieniłem gumy stabilizatora, które były mocno rozjechane, ale stuki dochodzą gdzieś od góry chyba),
– wymiana sprężyn (te są cięte z OEM),
– ciężko chowające się wszystkie pasy,
– luźny zamek schowka,
– szyberdach otwiera się tylko po lekkim podniesieniu go ręką,
– kiepska maska.
Niedługo przegląd, więc może panowie namierzą te stuki zawiasu przy okazji. Z resztą sobie poradzę krok po kroku
– nie działa klimatyzacja,
– nie działa tempomat (to logiczne – brak oryginalnej kierownicy ze sterowaniem),
– brak blaszki z bolcem od klaksonu = brak klaksonu (też efekt braku OEM kierownicy),
– nieszczelne gumy dolotu – cały będzie i tak zmieniany na nowy alu,
– mocne stuki zawieszenia tylnego (wymieniłem gumy stabilizatora, które były mocno rozjechane, ale stuki dochodzą gdzieś od góry chyba),
– wymiana sprężyn (te są cięte z OEM),
– ciężko chowające się wszystkie pasy,
– luźny zamek schowka,
– szyberdach otwiera się tylko po lekkim podniesieniu go ręką,
– kiepska maska.
Niedługo przegląd, więc może panowie namierzą te stuki zawiasu przy okazji. Z resztą sobie poradzę krok po kroku
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Dzięki za auto i za dobre słowo Będzie dobrze, powoli do przodu, a najważniejsze rzeczy mam już ogarnięte, zostały w sumie drobnostki.
Właśnie ogarniam transport maski, po tym blacharka będzie już gotowa.
Właśnie ogarniam transport maski, po tym blacharka będzie już gotowa.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Dzisiaj nareszcie udało się wygospodarowac trochę czasu na prace przy aucie. Na pierwszy ogień poszły lampy przednie z J-speca. Rozkleiłem je i przerobiłem przesłony na ruch prawostronny. Jutro je poskładam i niedługo wylądują na aucie. Po drugie wyrzuciłem dołożony klakson (3 trąbki?) i podłączyłem OEM. Na razie tyle, jutro wrzucę zdjęcia z przerobienia lamp RHD na LHD w GE
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Halogeny założone i podpięte:
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Jak najłatwiej uporac się z zapiekającymi zaciskami hamulcowymi na przodzie? Kupic zestaw z 6stki Po świętach zakładam.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
A zaciski od 6 zmieszczą się w te felgi? Bo to 15'? Mam takie same i są to co na nich mx-6 wychodziły z fabryki?
Damiano9988 napisał(a):jeśli założysz zaciski od GJ i tarcze 300mm to minimum 16' na styk wchodzi.
Wiem, bo będę robił.
no jak 300 to 16 minimum a jak 283 to 15
ale można też włożyć 320mm
honda2911 napisał(a):zmieszczą
Uprzedziliście moje pytanie – w takim razie nie będę czekał na nowe felgi, tylko założę po świętach.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Graty za zakup i dotychczasowe działania przy aucie. Jakie felgi masz w planach do założenia? 17tki? Jakie hamulce z M6 zakładasz? Poleciłbym te 299mm z M6 po 2009 roku. Jak dla mnie to idealny rozmiar tyle że felgi minimum 16 cali. Wrzuć zdjęcia mx'a z założonymi dokładkami progów LSi i lamp Jspec.
Auto zostawisz na serii zawieszeniu czy zamierzasz obniżać?
Powodzenia w dalszych działaniach.
Auto zostawisz na serii zawieszeniu czy zamierzasz obniżać?
Powodzenia w dalszych działaniach.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Nad felgami myślę, ale pójdę raczej w 16stki, z racji lepszego komfortu. To na razie plan na 3-4 miesiące z racji nowego mieszkania i wkładu w nie, który szykujemy z lubą. Wiem jedynie, że mają byc proste, 5-6 ramienne, białe
Hamulce "klasyczne" – 282,5. Zaciski mam już odświeżone, polakierowane i gotowe do założenia. Tarcze i klocki Pagid. Na razie będzie musiało wystarczyc.
Zawieszenie muszę przejrzec dokładnie, ale ta wysykośc już raczej pozostanie.
A, chyba nie wspominałem. W tamtym miesiącu przyszła maska (za całe 150 zł z wysyłką), która, jak coraz więcej gratów, czeka na założenie. Za jednym razem udało się przy tym załatwic dwie kolejne rzeczy – OEM spryski zamiast dużych i wystających mgłowych oraz OEM "diament" (ten kanciasty) zamiast nowego emblematu Mazdy
Hamulce "klasyczne" – 282,5. Zaciski mam już odświeżone, polakierowane i gotowe do założenia. Tarcze i klocki Pagid. Na razie będzie musiało wystarczyc.
Zawieszenie muszę przejrzec dokładnie, ale ta wysykośc już raczej pozostanie.
A, chyba nie wspominałem. W tamtym miesiącu przyszła maska (za całe 150 zł z wysyłką), która, jak coraz więcej gratów, czeka na założenie. Za jednym razem udało się przy tym załatwic dwie kolejne rzeczy – OEM spryski zamiast dużych i wystających mgłowych oraz OEM "diament" (ten kanciasty) zamiast nowego emblematu Mazdy
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Niecałą godzinę zajęło zamontowanie nowych hamulców Na razie spokojnie je ułożę, ale przede wszystkim nareszcie nic się nie blokuje. Kolejna rzecz zrobiona
Tak na szybko:
Tak na szybko:
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Kolejny jdmowy update oczywiście na plus . Moim zdaniem oświetlenie jspec najlepiej się prezentuje w mx6. Do pełni szczęścia brakuje tylko lekkiego obniżenia i większych felg najlepiej 3 częściowych. I wypadało by zmienić znaczek na masce na oryginalny diament. Powodzenia w działaniach
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Chyba zaczynam dojrzewać do tej budy Tak jak kiedyś strasznie mi się nie podobała, tak dziś jestem wręcz zauroczony Brakuje tylko dobrej felgi w tym egzemplarzu. Śledzę wątek, więc może się doczekam
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości