O zakupie MX-3 marzyłem już dawno, jeszcze zanim miałem prawko No ale niestety, nie dane mi było jej nabyć przez kilka lat. Aż w końcu nadeszła ta pora i po półrocznych poszukiwaniach nabyłem TO. Moją czerwoną Magdalenke Mazda znana z forum (ciekawe kto zgadnie czyja to). W moich rękach już ponad miesiąc. Stan katastrofalny (nie wiem jak można tak zaniedbać auto), ale dla mnie nie ma rzeczy której nie da się naprawić. W sumie to kupiłem tylko dlatego że polift których już praktycznie nie ma, czerwony, z szyberdachem i dobra podłogą A no i lpg co jest dla mnie dużym plusem. To tyle z zalet. O wadach może lepiej nie będę się rozpisywał.
Trochę danych:
Silnik 1.8 V6 K8 (nieaktualne )
Rocznik 1996
2x Airbag
El. szyby, szyberdach, lusterka
ABS
Centralny zamek z alarmem
Podświetlane zamki i stacyjka
Ori alu 15" poliftowe
I standard z V6 czyli dokładki, rozpórka itp.
Napęd:
– 2.5 V6 KL-DE z Probe (przebieg w chwili zakupu podobno 165tys km.)
– 2.5 V6 KL-DE z Xedos 9 2002r więc najnowszy dostępny
– Sprzęgło Exedy 225mm z KLa
– Zamach K801 7.2kg
– Skrzynia K8 ze zmienionym przełożeniem 5-tego biegu 0.795->0.717
Układ dolotowy i wydechowy:
– CAI 3" home made
– filtr stożkowy Simota
– wyrzucona odma
– EGR off
– kolektory 6-2-1 TurboWorks
– bandaże TurboWorks
– prosta rura kwasówka 2.5" bez kata i środkowego
– tłumik końcowy RM Motors RM8XXL
Zawieszenie:
– Amory tył seria
– Sprężyny FK Automotive -35/40
– Zawieszenie gwintowane D2 Racing wersja Street
– Poliuretany 85ShA przód.
Hamulce:
– tarcza przód ATM Mikoda 299mm z Mazdy 6 GH
– zacisk przód Mazda 6 GH
– tarcza tył TRW 251mm z Mazdy 323F BA GT
– zacisk tył MX-3
– serwo z pompą Xedos 9
Koła:
– Japan Racing JR3 17x8j białe (8.7kg)
– 2x Falken Ziex ZE912 195/40/17
– 2x Nankang AS1 195/40/17
Nadwozie:
– zderzak przód hybryda EU&Canada
– zderzak tył Canada
– lotka Precidia
– nowy lakier paleta Ferrari
– przyciemniona tylna szyba
– przydymione reflektory
– ambery przód
– lampy tył Supra look carbon + czarna folia
Wnętrze:
– kierownica Nardi z MX-5
– jasne półskóry polift
– zegary oklejone w carbon + czerwone wskazówki
Car Audio:
– Radio Pioneer DEH-80PRS
– przód DLS R6A
– słupki pod tweetery
– sub Rockford Fosgate T112D2
– napęd Crunch Power One X4150 – do wymiany
– instalacja: zasilanie 50mm^2, woofery 2x2.5mm^2, tweetery 2x.1.5mm^2, sygnałówki Dietz i noname.
– altek 110A
Co zrobiłem do tej pory:
– wymiana opon letnich
– czyszczenie dolotu, wymiana filtru powietrza, założenie filterka na odme.
– montaż reszty dokładek z V6
– wymiana pokrywy zaworów i uszczelki
– wymiana półki bagażnika
– ogarnięcie oświetlenia
– ...reszta w temacie nie ma sensu tego pisać
Plany:
– ogarnięcie blacharki (done)
– swap na 2.5 v6 (pewnie jedynie kl-de) (done)
– polerka (done)
– montaż car audio (done)
– montaż klimatyzacji
– zderzaki z kanadyjki (done)
– lotka Precidia (done)
– kolektory 6-2-1 i przelot (done)
– skórzane fotele (50/50)
– felga 17-18" (done)
– realokacja akumulatora (done)
– kierownica Nardi Torino z 323/MX-5 (done)
Ogólnie auto chcę doprowadzić do stanu użyteczności i zachować w miarę możliwości w oryginale. Póki co służy jako niedzielne auto, ale niedługo będzie musiało przejąć rolę dupowozu.
Jeśli będzie zainteresowanie to chętnie będę kontynuował wątek.
Trochę zdjęć krótko po zakupie:
Kwiecień 2016:
Sierpień 2017: