Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Dzięki wielkie za rady .
Kupiłam dokładnie taki jak zalecany Boscha, więc powinien trochę potrzymać. Odpala teraz jak dzika . Szyby też bez problemu udało się zakodować. Kontrolki zgasły tuż przed wymianą akumulatora dosłownie i jak na razie nie wracają, więc mam nadzieję, że to faktycznie był problem w akumulatorze.
Kupiłam dokładnie taki jak zalecany Boscha, więc powinien trochę potrzymać. Odpala teraz jak dzika . Szyby też bez problemu udało się zakodować. Kontrolki zgasły tuż przed wymianą akumulatora dosłownie i jak na razie nie wracają, więc mam nadzieję, że to faktycznie był problem w akumulatorze.
- Od: 27 lis 2015, 13:37
- Posty: 5
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 143KM 2006r.
Witam. I mnie dopadły świecące się kontrolki.Podłączyłem kompa i wyszło mi takie coś.; c1119-Błąd sygnału wejściowego tcs w skrzynce rozdzielczej.Moduł układu przeciwblokującego abs/układu przeciwpoślizgowego tcs.1.Czy skrzynka rozdzielcza to skrzynka bezpieczników czy jeszcze coś innego.2.Gdzie znależć ten moduł układu przeciwblokującego?Dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 9 gru 2015, 21:42
- Posty: 9
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel .2005 r.kombi.
z tego co na szybko wyczytałem, to przyczynami tego błędu były m.in. zapieczone zaciski, uszkodzony pierścień ABS, przetarta wiązka przewodów nad intercoolerem ( od tego polecam zacząć kontrolę )
Świecą się kontrolki check engine oraz tcs i dsc.Wersja auta 105 KW,sport kombi cośtam jeszcze.Nie wszystko ogarnąłem,samochód ten mam dopiero trzeci tydzień.smile napisał(a):Jakie świecą? Jaka wersja auta? Błąd skasuj i odczytaj jeszcze raz.
TapTalk na Sony M2
- Od: 9 gru 2015, 21:42
- Posty: 9
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel .2005 r.kombi.
Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 5 1.8 benzyna 2005r mam taki problem ze chciałem podładować moje drugie auto bo padło mi ako no i podłączyłem przez kable i teraz pali mi się kontrolka Check i nie równo pali co mogło się stać ?
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 5 1.8 benzyna 2005r mam taki problem ze chciałem podładować moje drugie auto bo padło mi ako no i podłączyłem przez kable i teraz pali mi się kontrolka Check i nie równo pali co mogło się stać ?
-
ziol5
Witam! Mam ten sam problem swiecace sie kontrolki check engine i kontroli trakcji po podlaczeniu kompa jest kilka bledow tzn. sondy lambda, zawor egr, czujnik polozenia walka, maf sensor... czy ktos moze mial taki problem bo niewim od czego zaczac sprawdzanie. Kontrolki pojawily sie jakies 4 tyg temu po resecie komputera pojawily sie raz i zgasły i byl spokuj do przed wczoraj jak juz sie zaalily tak nie pomaga nawet reset kompa. Mazda 6 2006 r 2.0 147 Km benzyna A po pojawieniu sie bledow silnik zaczyna falowac na wolnych obrotach a przy jezdzie gasnie za kazdym razem jak wbija sie sprzeglo
- Od: 11 cze 2016, 14:22
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon (GG/GY) 147KM LF-DE rok produkcji 2006
Witam wszystkich.
Jestem świeżo po rejestracji w mazdaspeed.
Przy spokojnej jeździe zapalają się kontrolki (patrz załącznik)
– Auto przechodzi w tryb awaryjny – brak mocy i możliwości dalszej jazdy.
– Zjeżdżam na pobocze, gaszę, odpalam i jadę dalej.
– Rano kontrolki NIE ŚWIECĄ – następnie, po kilku kilometrach wszystko powraca.
BRAK INNYCH OBJAWÓW
– silnik pracuje idealnie, suchutki wszędzie, nie kopci, nie szarpie, mało pali, turbo ciągnie super – brak dziwnych odgłosów.
– wymieniałem 3 tygodnie temu olej, filtr oleju + powietrza + czyszczenie sitka.
Pierwszy raz zrobiło mi się to w trakcie powrotu z nad morza – nad morze wszystko idealnie – 750km, spalanie 5,8. Z powrotem jechałem tak samo max. 140km i 40 km od domu pierwszy raz się to stało – akurat przy jeździe na TEMOMACIE. Te 40 km dojechałem bez problemu ale po dwóch dniach znowu. Zatankowałem nad morzem do pełna ropę na INTERMARCHE. Wszyscy mówią, że byle gdzie nie tankować ale Intermarche chyba nie ma złego paliwa.... Teraz zatankowałem ,,lepszej" Vervy ale problem jest dalej, więc póki co nie wiem co się dzieje. Jutro jestem umówiony na komputer.
Piszę aby się czegoś dowiedzieć.. wiecie, żeby po wizycie u mechanika nie wymieniać pół silnika – bo turbina bo egr itp. itd. ,, Panie, tu jest wszystko do wymiany itd."
Samochód jest naprawdę w dobrym stanie – jeździł nim do pracy mój znajomy ( przez ponad 4 lata) i byłem świadkiem, że nic mu się nie zepsuło.. dbał o wszystko, co roku latem jeździł do Chorwacji a ja mam ten samochód dopiero od kwietnia ((
Jak macie jakieś pomysły to będę wdzięczny.
pozdrawiam
Jestem świeżo po rejestracji w mazdaspeed.
Przy spokojnej jeździe zapalają się kontrolki (patrz załącznik)
– Auto przechodzi w tryb awaryjny – brak mocy i możliwości dalszej jazdy.
– Zjeżdżam na pobocze, gaszę, odpalam i jadę dalej.
– Rano kontrolki NIE ŚWIECĄ – następnie, po kilku kilometrach wszystko powraca.
BRAK INNYCH OBJAWÓW
– silnik pracuje idealnie, suchutki wszędzie, nie kopci, nie szarpie, mało pali, turbo ciągnie super – brak dziwnych odgłosów.
– wymieniałem 3 tygodnie temu olej, filtr oleju + powietrza + czyszczenie sitka.
Pierwszy raz zrobiło mi się to w trakcie powrotu z nad morza – nad morze wszystko idealnie – 750km, spalanie 5,8. Z powrotem jechałem tak samo max. 140km i 40 km od domu pierwszy raz się to stało – akurat przy jeździe na TEMOMACIE. Te 40 km dojechałem bez problemu ale po dwóch dniach znowu. Zatankowałem nad morzem do pełna ropę na INTERMARCHE. Wszyscy mówią, że byle gdzie nie tankować ale Intermarche chyba nie ma złego paliwa.... Teraz zatankowałem ,,lepszej" Vervy ale problem jest dalej, więc póki co nie wiem co się dzieje. Jutro jestem umówiony na komputer.
Piszę aby się czegoś dowiedzieć.. wiecie, żeby po wizycie u mechanika nie wymieniać pół silnika – bo turbina bo egr itp. itd. ,, Panie, tu jest wszystko do wymiany itd."
Samochód jest naprawdę w dobrym stanie – jeździł nim do pracy mój znajomy ( przez ponad 4 lata) i byłem świadkiem, że nic mu się nie zepsuło.. dbał o wszystko, co roku latem jeździł do Chorwacji a ja mam ten samochód dopiero od kwietnia ((
Jak macie jakieś pomysły to będę wdzięczny.
pozdrawiam
-
oskarus
U mnie tak objawiły się zaśniedziałe przewody, które szły pod maską i nie były izolowane
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
dzięki za info. Miałem jechać w piątek na kompa ale błędy zgasły. 2 dni było ok. Dzisiaj wracałem z kościoła i to samo.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
oskarus
Witam mam również błąd c1119 na sto procent jest to wina dsp błąd wywala zawsze gdy zaczynam "grzebać" którymś kołem czyli w momencie kiedy grzebiące koło powinno zostac zblokowane żeby wyrównać napęd
Jakieś porady od czego zacząć? Auto planuję sprzedać ale jie chce wciskać nic nowemu nabywcy
Jakieś porady od czego zacząć? Auto planuję sprzedać ale jie chce wciskać nic nowemu nabywcy
Witam,
Problem rozwiązany !!
Tylko szkoda, że ja laik do tego doszedłem. Na szczęście nie dałem się nabrać i nie wydałem ani grosza na błędne diagnozy ,,fachowców". Już byłem bliski kupna nowego alternatora. Jak się spytałem mechanika, czy jest w 100% pewny, bo ja mu nie zapłacę, to zaczął kombinować. Wymieniłem sam od siebie filtr paliwa i od 2 miesięcy jest ok. Stary filtr był tak zasyfiony, że szkoda gadać.
pozdrawiam
Problem rozwiązany !!
Tylko szkoda, że ja laik do tego doszedłem. Na szczęście nie dałem się nabrać i nie wydałem ani grosza na błędne diagnozy ,,fachowców". Już byłem bliski kupna nowego alternatora. Jak się spytałem mechanika, czy jest w 100% pewny, bo ja mu nie zapłacę, to zaczął kombinować. Wymieniłem sam od siebie filtr paliwa i od 2 miesięcy jest ok. Stary filtr był tak zasyfiony, że szkoda gadać.
pozdrawiam
-
oskarus
Podzielę się moimi przygodami z kontrolkami silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC).
A mianowicie gdy zaczęły się spadki temperatur poniżej 0*C nieregularnie zaczęły się włączać i wyłączać w/w kontrolki. Po podpięciu pod komputer błędy jakie pokazywał komp:
c1119-Błąd sygnału wejściowego tcs w skrzynce rozdzielczej
P0101- przepływka MAF
Po skasowaniu błędów został tylko C1119.
Dzień przed wigilią przekopałem temat na forum i zdjąłem obudowę filtra powietrza w celu sprawdzenia przetartej wiązki oraz przeczyszczenia punktu masy pod nim. Wszystko jednak było ok i nagle moim oczom ukazał się zaolejony od góry intercooler . Zacząłem kojarzyć fakty i przy wymianie oleju jakieś dwa miesiące temu, gdy spojrzałem na bagnet, zauważyłem mały jego ubytek. Teraz wiem, że przyczyna ubytku był pęknięty intercooler, bo gdy przetarłem IC szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną ukazała się szczelina. Po zaklejeniu pęknięcia na IC i przejechaniu ok 10km kontrolki zgasły i jak na razie samochód ożył. Wkręca się na obroty dużo szybciej(wzrosła moc), wyciszyło to pracę silnika (wcześniej chodził jak traktor), aha i wcześniej spalanie komp pokazywał na poziomie 9.5l co mnie zastanawiało, myślałem na początku, że to przez webasto, ale teraz dochodzę do wniosku, że to przez fałszywe powietrze.
Dam znać po ok 500km czy problem rozwiązany czy nastąpi powrót.
A mianowicie gdy zaczęły się spadki temperatur poniżej 0*C nieregularnie zaczęły się włączać i wyłączać w/w kontrolki. Po podpięciu pod komputer błędy jakie pokazywał komp:
c1119-Błąd sygnału wejściowego tcs w skrzynce rozdzielczej
P0101- przepływka MAF
Po skasowaniu błędów został tylko C1119.
Dzień przed wigilią przekopałem temat na forum i zdjąłem obudowę filtra powietrza w celu sprawdzenia przetartej wiązki oraz przeczyszczenia punktu masy pod nim. Wszystko jednak było ok i nagle moim oczom ukazał się zaolejony od góry intercooler . Zacząłem kojarzyć fakty i przy wymianie oleju jakieś dwa miesiące temu, gdy spojrzałem na bagnet, zauważyłem mały jego ubytek. Teraz wiem, że przyczyna ubytku był pęknięty intercooler, bo gdy przetarłem IC szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną ukazała się szczelina. Po zaklejeniu pęknięcia na IC i przejechaniu ok 10km kontrolki zgasły i jak na razie samochód ożył. Wkręca się na obroty dużo szybciej(wzrosła moc), wyciszyło to pracę silnika (wcześniej chodził jak traktor), aha i wcześniej spalanie komp pokazywał na poziomie 9.5l co mnie zastanawiało, myślałem na początku, że to przez webasto, ale teraz dochodzę do wniosku, że to przez fałszywe powietrze.
Dam znać po ok 500km czy problem rozwiązany czy nastąpi powrót.
Witam! błąd polega na ciągłym paleniu się kontrolek, dodam iż resetowałem komputer nie jednokrotnie po przez odpięcie klem. Kontrolki po resecie nie świecą się tylko do ponownego uruchomienia silnika. Byłem z tym problemem u mechanika, gdzie madzia została podłączona pod kompa i nie wyświetla kodu błędu, wyświetla jako (nieznany) i był opisane coś nt. niskiego napięcia cylindra 2
- Od: 11 wrz 2016, 16:39
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Diesel 2004r.
Panowie (i panie),
od kilku dni zaraz po starcie silnika pojawia mi się błąd:
P2010 – Powertrain Intake Mainfold Runner Control Circuit High bank1 a)
Auto nie wykazuje poza tym żadnych niepokojących objawów. Pytanie – od czego zacząć diagnozę?
od kilku dni zaraz po starcie silnika pojawia mi się błąd:
P2010 – Powertrain Intake Mainfold Runner Control Circuit High bank1 a)
Auto nie wykazuje poza tym żadnych niepokojących objawów. Pytanie – od czego zacząć diagnozę?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6