Witam.
Sorry, ze nie pisze w dziale FAQ o klimie, ale tam dawno juz chyba nikt nie zaglada.
Uparlem sie aby zalozyc ta klime w 626 GE 1.8, jednak jest jedna wielka masakra. Najpierw kupilem nowke, ale z wersji angielskiej. Potem za pare stowek wyrwalem uzywke od standardowego europejczyka zeby dobrac czesci i to poskladac, a reszte najwyzej sprzedac. Niestety uzywka okazala sie w naprawde slabym stanie. Mechanik prawie juz zlozyl calosc i okazalo sie, ze jest problem z jednym przewodem wysokiego cisnienia, ktory idzie od osuszacza i potem laczy sie z innym przewodem, ktory idzie do parownika.
Ciezko dobrac odpowiedni przewod (czesto jest tak, ze na szrotach maja rzucony zestaw w kat i nawet nie wiedza ktory przewod do czego), stad moje pytanie/prosba:
Czy dysponujecie jakimis zdjeciami czesci od klimy albo zdjeciami, na ktorych jest dokladnie widoczne jak powinna wygladac zalozona? Szczegolnie interesuje mnie klima od silnika 1.8, bardziej 94-97.
Moze ktos z Was ma zalozona w swojej Mazdzie taka klime i moglby zrobic kilka zdjec? Szczegolnie tego jednego wspomnianego przewodu...
Czasami sobie mysle, ze zamiast tracic czas i kase, to lepiej by bylo sprzedac ten samochod i kupic inny, od razu z klima... Jednakze uwielbiam ten model, nic nie poradze :p
Dzieki i pozdrawiam
Mazda 626 GE 1.8 – potrzebne zdjecia czesci/zamontowanej klimy
Strona 1 z 1
Kurcze... Przeciez wlasnie chodzi o to, ze ja potrzebuje zdjecia...
Chociazby po to aby wiedziec jak ta czesc powinna wygladac nieodksztalcona i zeby miec pojecie jak to jest zamontowane oryginalnie. Zawsze jest mozliwosc, ze mechanik nie majac wzoru gdzies sie pomylil, chociaz to kumata osoba, do ktorej mam zaufanie. Jednak czlowiek to tylko czlowiek.
Chociazby po to aby wiedziec jak ta czesc powinna wygladac nieodksztalcona i zeby miec pojecie jak to jest zamontowane oryginalnie. Zawsze jest mozliwosc, ze mechanik nie majac wzoru gdzies sie pomylil, chociaz to kumata osoba, do ktorej mam zaufanie. Jednak czlowiek to tylko czlowiek.
- Od: 6 sie 2011, 23:35
- Posty: 16
Moze ktos z Was ma zalozona w swojej Mazdzie taka klime i moglby zrobic kilka zdjec? Szczegolnie tego jednego wspomnianego przewodu...
ciężka sprawa..
wykonanie dobrych fotek zamontowanych elementów jest dość trudne ze względu na "upakowanie" tego wszystkiego.
trochę mogę opisać, bo demontowałem u siebie...
1. parownik montowany z przodu, przed chłodnicą auta- na dole wsuwany w otwory mocowania, od góry przykręcany
2. filtroosuszacz na uchwycie – opaska blaszana po prawej stronie w okolicy za prawą lampą.
3.przewody od klimy... jakoś musisz upakować...
4 sprężarka na specjalnej podstawie mocowana do bloku silnika...
Proponuję,żebyś przejechał się do specjalisty dorabiającego przewody do klimatyzacji samochodowych i najprawdopodobniej bez problemu uda mu się dorobić to co potrzebujesz.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
No tu wlasnie chodzi o to, ze wszystko mam praktycznie zamontowane – problem jest z tym jednym przewodem...
Slyszalem, ze takie dorabiane nie sa zbyt dobrym rozwiazaniem? I zreszta one chyba beda gumowe?
Mial ktos do czynienia z dorabianymi? Jak byly wykonane i jaka cena?
Slyszalem, ze takie dorabiane nie sa zbyt dobrym rozwiazaniem? I zreszta one chyba beda gumowe?
Mial ktos do czynienia z dorabianymi? Jak byly wykonane i jaka cena?
- Od: 6 sie 2011, 23:35
- Posty: 16
U mnie jeździ dorobiony.
w moim przypadku na starych końcówkach aluminiowych został zaprasowany nowy przewód "gumowy".
Nie widzę powodu dlaczego dorobione miałoby być gorsze od nowego.
Mógłbyś nawet wykonać elementy z miedzi, ale nie pociągnie to zbyt długo ze względu na różne potencjały miedzi i aluminium, a na pewno będzie jakiś styk miedzi i aluminium...
Jedź do speców od dorabiania i pogadaj, może coś zaproponują. Inaczej nie uruchomisz instalacji.
Tak właściwie to masz na R12, czy już R134a?
Pamiętaj,że przed ostatecznym uruchomieniem powinieneś wymienić filtroosuszacz na nowy i dopiero z nowym sprawdzać szczelność, robić próżnię, nadciśnienie azotem a na końcu(proponuję z azotem w układzie jeździć nie krócej niż tydzień tylko nie uruchamiaj klimy) na końcu dopiero zalać olejem i wypełnić czynnikiem.
w moim przypadku na starych końcówkach aluminiowych został zaprasowany nowy przewód "gumowy".
Nie widzę powodu dlaczego dorobione miałoby być gorsze od nowego.
Mógłbyś nawet wykonać elementy z miedzi, ale nie pociągnie to zbyt długo ze względu na różne potencjały miedzi i aluminium, a na pewno będzie jakiś styk miedzi i aluminium...
Jedź do speców od dorabiania i pogadaj, może coś zaproponują. Inaczej nie uruchomisz instalacji.
Tak właściwie to masz na R12, czy już R134a?
Pamiętaj,że przed ostatecznym uruchomieniem powinieneś wymienić filtroosuszacz na nowy i dopiero z nowym sprawdzać szczelność, robić próżnię, nadciśnienie azotem a na końcu(proponuję z azotem w układzie jeździć nie krócej niż tydzień tylko nie uruchamiaj klimy) na końcu dopiero zalać olejem i wypełnić czynnikiem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tyle tylko, ze jak pisalem mam prawie wszystko NOWE (parownik uzywany) wiec nic nie musze wymieniac. Tylko ten przewod by sie przydal... No nic, musze popytac, bo ceny tych przewodow oryginalnych to jakis kosmos. Swoja droga glupia polityka Mazdy, ze kaze sobie tak slono placic za czesci do swoich "klasykow" zamiast wspierac fanow marki...
- Od: 6 sie 2011, 23:35
- Posty: 16
Wwięc co? Nawet nie podjechales zapytać klimatmenów czy byliby w stanie Ci jakoś pomóc/doradzić?
Ech... Szukaj w takim razie oryginałów...
Ech... Szukaj w takim razie oryginałów...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6