Mazda RX-8 FE 13B-MSP '06 Gronkomobil
Na dziś auto do turlania się po spotach i track dayach. Nie ukrywam, że już trochę smutno było szewcowi, że bez butów biegać. Generalnie zawsze marzyłem o tym kolorze i chciałem, żeby mój docelowy RX właśnie taki był..... I JEST !
Silnik w tym aucie zdechł już u poprzedniego właściciela... został zastąpiony w takim jednym warsztacie jednostką z angola ponoć po przebiegu ok 65 tyś.. może i tak ale nie skomentuje kultury wykonanej pracy.. Zaczynając od niepoprzykręcanych mas, po połamanie podciśnienia. Silnik legitymował się kompresją +/– 5,7 na obu rotorach przy 230 obr. Ogólnie kulał, kasłał, prychał, akumulator w związku z brakiem mas ciągle był niedoładowany.
Na dzieńdobry auto dostało grubą płukankę seafoamem, Powymieniane to co połamane i przykręcone to czego zapomnieli szpenie.
Wóz zaczął żyć a kompra skoczyła na 6,1 wjechał rozrusznik N3R3, który trzymałem na czarną godzinę i wóz zpali już od strzału. Ciepło zimno.
Naturalnie z czasem silnik zrobimy ale nie ma tu parcia na nie wiadomo co. Streetport, wydech program i podniesienie ciśnienia oleju na panewach ... takie są plany.
Auto ma mi służyć do nauki na torze a nie jako democar więc fajerwerków nie będzie .....chyba
Teraz o aucie
Mazda RX8 wersja 231 koni 2006 rok
kolor – winning blue
Wyposarzenie..
-xenon
-zmieniarka
-halogeny
-czarne skóry
-grzana pupa
Body – seria i tak ma zostać
Silnik Seria chwilowo aż ten nie kopnie w kalendarz
Koła
felgi Dezent 17 cali
opony Federal RSR 235/45R17 ale to się dość dynamicznie zmienia ...jakoś tak się wycierają
eraz co pomodzone
Co już zostało zrobione ....
Płyn hamulcowy rbf660
Amortyzatory Bilstein z wersji R3
Sprężyny Apex
Stabilizatory RacinBeat przód i tył
Dolot INJEN
Układ zapłonowy : Cewki z Chevy Corvette wzmacniane 110 MJ. + krótkie przewody zapłonowe MSD
Wywalony katalizator wstawiony cały przelotowy wydech 3 cale (CUSTOM)
Mocowania silnika na sztywno do karoserii od RaceRoots
Kolektor wydechowy baran ze stali kwasoodpornej
wywalona airpompa
Short shifter własnej roboty z przedłużonym lewarkiem.
Kierownica OMP
(na tor) Fotel kubełkowy Bride (replika) + Pasy szelkowe Sparco
Lekkie koła pasowe Unothodox Racing
Podniesione ciśnienie oleju.
"Udrożniony" przedni grill
Podniesiona maska (wentylacja lepsza)
Termostat o niższej temperaturze otwierania.
Teraz co w kompie podłubaliśmy.
Przesunięte odcięcie zapłonu do 10.000,
wygaszone błędy sondy katalizatora i airpompy,
podniesione dawki oleju na gładzie housingów w całym zakresie obciążenia,
obniżona temperatura uruchomienia wentylatorów,
skrócone czasy odbicia odcinki... poprawione przez nas czasy BHR
Dopracowane mapy paliwa i zapłonu
Moc zmierzona jaką obecnie dysponuje auto to 211 koni
. CDN
Do końca jeszcze nie mam sprecyzowane czy docelowo będzie mocny wolnossak czy turbo. W zasadzie zależy to jak poda znane wam niektórym czerwone autko z drzwiami do góry
Silnik w tym aucie zdechł już u poprzedniego właściciela... został zastąpiony w takim jednym warsztacie jednostką z angola ponoć po przebiegu ok 65 tyś.. może i tak ale nie skomentuje kultury wykonanej pracy.. Zaczynając od niepoprzykręcanych mas, po połamanie podciśnienia. Silnik legitymował się kompresją +/– 5,7 na obu rotorach przy 230 obr. Ogólnie kulał, kasłał, prychał, akumulator w związku z brakiem mas ciągle był niedoładowany.
Na dzieńdobry auto dostało grubą płukankę seafoamem, Powymieniane to co połamane i przykręcone to czego zapomnieli szpenie.
Wóz zaczął żyć a kompra skoczyła na 6,1 wjechał rozrusznik N3R3, który trzymałem na czarną godzinę i wóz zpali już od strzału. Ciepło zimno.
Naturalnie z czasem silnik zrobimy ale nie ma tu parcia na nie wiadomo co. Streetport, wydech program i podniesienie ciśnienia oleju na panewach ... takie są plany.
Auto ma mi służyć do nauki na torze a nie jako democar więc fajerwerków nie będzie .....chyba
Teraz o aucie
Mazda RX8 wersja 231 koni 2006 rok
kolor – winning blue
Wyposarzenie..
-xenon
-zmieniarka
-halogeny
-czarne skóry
-grzana pupa
Body – seria i tak ma zostać
Silnik Seria chwilowo aż ten nie kopnie w kalendarz
Koła
felgi Dezent 17 cali
opony Federal RSR 235/45R17 ale to się dość dynamicznie zmienia ...jakoś tak się wycierają
eraz co pomodzone
Co już zostało zrobione ....
Płyn hamulcowy rbf660
Amortyzatory Bilstein z wersji R3
Sprężyny Apex
Stabilizatory RacinBeat przód i tył
Dolot INJEN
Układ zapłonowy : Cewki z Chevy Corvette wzmacniane 110 MJ. + krótkie przewody zapłonowe MSD
Wywalony katalizator wstawiony cały przelotowy wydech 3 cale (CUSTOM)
Mocowania silnika na sztywno do karoserii od RaceRoots
Kolektor wydechowy baran ze stali kwasoodpornej
wywalona airpompa
Short shifter własnej roboty z przedłużonym lewarkiem.
Kierownica OMP
(na tor) Fotel kubełkowy Bride (replika) + Pasy szelkowe Sparco
Lekkie koła pasowe Unothodox Racing
Podniesione ciśnienie oleju.
"Udrożniony" przedni grill
Podniesiona maska (wentylacja lepsza)
Termostat o niższej temperaturze otwierania.
Teraz co w kompie podłubaliśmy.
Przesunięte odcięcie zapłonu do 10.000,
wygaszone błędy sondy katalizatora i airpompy,
podniesione dawki oleju na gładzie housingów w całym zakresie obciążenia,
obniżona temperatura uruchomienia wentylatorów,
skrócone czasy odbicia odcinki... poprawione przez nas czasy BHR
Dopracowane mapy paliwa i zapłonu
Moc zmierzona jaką obecnie dysponuje auto to 211 koni
. CDN
Do końca jeszcze nie mam sprecyzowane czy docelowo będzie mocny wolnossak czy turbo. W zasadzie zależy to jak poda znane wam niektórym czerwone autko z drzwiami do góry
Ostatnio edytowano 22 maja 2016, 09:25 przez Gronek, łącznie edytowano 3 razy
Gronek napisał(a):opony Federal RSR 235/45R17 ale to się dość dynamicznie zmienia ...jakoś tak się wycierają
nie przejmuj się – teraz tylko w ilość idą, a o jakości zapominają to na pewno wina właśnie tego Reksio obmacany i jest całkiem fajny to niech lata po tych wszystkich torach
Super.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Osobiście uważam, że niebieski metalik najlepiej oddaje piękno tego auta, te przednie błotniki nawiązujące do aut z lat trzydziestych XX wieku, fotele w swoim kształcie z końca XX wieku ciągle trzymające w zakrętach i te przetłoczenia i detale w kształcie ROTORA, przenoszą kierowcę w XXI wiek – tłoki to przeżytek kurczowo trzymany przez koncerny motoryzacyjne!!!, Całokształt sprawia, że 8 JUŻ jest ponadczasowa. Chyba nie ma rozsądnego samochodu, który swoim nadwoziem tak krzyczy – spójrz! – emocje masz w pakiecie – nie zawiedziesz się!!
Masz ADHD ?–wybierzmy się do Radomia
Widziałem, dotykałem, siedziałem za kierownicą –bez poduszek pod silnikiem jest głośno, nisko, hardcorowo. Tylko zapierd..ać Pozdrawiam
Masz ADHD ?–wybierzmy się do Radomia
Widziałem, dotykałem, siedziałem za kierownicą –bez poduszek pod silnikiem jest głośno, nisko, hardcorowo. Tylko zapierd..ać Pozdrawiam
Ostatnio dużo się nie zmieniło w setupie poza zmianą zapłonu na cewki z Chevy LS, krótkie przewody MSD. Ten zabieg + zmiana ustawień cewek w kompie ożywił prawie 10 koni w silniku. Wleciały lekkie koła pasowe. Udrożniłem też grill wywalając zaślepkę pod nim oraz nawiercając otwory i uniosłem machę z uwagi na to że auto więcej lata bokami niż się ściga. Mam nadzieję że znajdę czas na zbudowanie motorowni na Poznań żeby na tym seryjnym trupie nie jechać.
Tym czasem wóz stanął w konkury z Subaraczkami na towarzyskim spotkaniu na lotnisku. Powiem wam, że to jest to...
tutaj film jak radził sobie mój 10cio letni syn za kierą Rexa.
https://www.youtube.com/watch?v=-MaQKlq42JQ
a tutaj mała twórczość z całości wypadu ... wybaczcie latający obraz ale młody kręcił telefonem i ręka mu troszkę dyga
https://www.youtube.com/watch?v=ZuQcs5yFG-k
Zdjęcia wykonał Radosław Jędrzejewski
Tym czasem wóz stanął w konkury z Subaraczkami na towarzyskim spotkaniu na lotnisku. Powiem wam, że to jest to...
tutaj film jak radził sobie mój 10cio letni syn za kierą Rexa.
https://www.youtube.com/watch?v=-MaQKlq42JQ
a tutaj mała twórczość z całości wypadu ... wybaczcie latający obraz ale młody kręcił telefonem i ręka mu troszkę dyga
https://www.youtube.com/watch?v=ZuQcs5yFG-k
Zdjęcia wykonał Radosław Jędrzejewski
Ostatnio edytowano 1 lut 2016, 15:31 przez Gronek, łącznie edytowano 1 raz
a mnie sie wszystkie podobaja
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Fotki robił mój kolega Radek Jędrzejewski.. Jak chcecie to tu jest link do geleryjki z tego dnia
https://www.facebook.com/radek.jedrzejewski.9/media_set?set=a.918388314936054.100002946823518&type=3
a tu jeszcze dorzucam zdjęcia wozu widmo z moim Juniorem za kierą ... dosłownie za
https://www.facebook.com/radek.jedrzejewski.9/media_set?set=a.918388314936054.100002946823518&type=3
a tu jeszcze dorzucam zdjęcia wozu widmo z moim Juniorem za kierą ... dosłownie za
startuj do kalendarza miesiace zimowe. niebieski mi się bardzo podoba. fajne autko i urwis tez do niego pasuje. ma cos chyba w genach po tatusiu super. pewnie buzia mu się nie zamyka z radości
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Zdjęcia A gdzie film jak młody wymiata ?
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ostatnio edytowano 1 lut 2016, 21:56 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Podwójne kliknięcie
Powód: Podwójne kliknięcie
"Ja pierdzielę, mam syna driftera!" Mega pozytywnie, oby tak dalej!
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Gronek napisał(a):Mam nadzieję że znajdę czas na zbudowanie motorowni na Poznań żeby na tym seryjnym trupie nie jechać
Tomek, jak znam Ciebie to trupem nie pojedziesz a znając Twoje umiejętności wyciskania z silnika wszystkiego oj będzie się działo
Mr_Bartek napisał(a):"Ja pierdzielę, mam syna driftera!" Mega pozytywnie, oby tak dalej!
no taaak oby tak dalej .... a czym ja bede jeździł jak mi syn rexa zabierze
hehe korci mnie pojechać trupem bo ten trup już nie jednemu pokazał na torze że rotorki jednak jeszcze coś do powiedzenia mają
No więc dawno tu nie zaglądałem. Niestety w Poznaniu wóz pojedzie z seryjnym piecem bo ilość pracy w warsztacie nie pozwoli na ukończenie budowy mojego silnika w terminie. Nie mam zamiaru na prędkości robić bo jest wiele elementów do dopracowania jeszcze. Nie mniej wleciało co nie co. Pojawił się short shifter z przedłużonym lewarem mojej produkcji i pomysłu + synchro saver dzięki któremu nie morduje się tak skrzynia przy agresywnych zmianach biegów. Finalnie skok samej gałki jest w sumie taki sam ale jest dużo bliżej kierownicy i wyżej. Wleciał kubełek + szyna Race Roots, pasy szelkowe Sparco i kierownica OMP. Poza kubłem wszystko oryginał. Kubeł ma zamontowaną klamrę do pasów oryginalną (z angola ukradłem ) więc w trasie można zapiąć seryjne pasy a na torze wpinam zapinkę w tą klamrę (też wycięta z angola) i nie piłuje gęby, ze pasy nie zapięte są . Do kubła się na treningach nie czepiaja więc jest taki jaki jest. Może kiedyś w przyszłości jak się trafi jakiś męski to sie wstawi. Na codzień i tak pomykam w seryjnym bo w okoliczności kiedy moja zona ma prowadzić to z jej wzrostem w kubełku słabo to idzie
W zasadzie to się cieszę ze na tym piecyku pojadę bo zobaczymy co da się na Poznaniu z seryjnej jednostki wycisnąć, która lekko mówiąc jest nie pierwszej młodości jak na Wankla
https://www.youtube.com/watch?v=tDxpXLko7jQ
W zasadzie to się cieszę ze na tym piecyku pojadę bo zobaczymy co da się na Poznaniu z seryjnej jednostki wycisnąć, która lekko mówiąc jest nie pierwszej młodości jak na Wankla
https://www.youtube.com/watch?v=tDxpXLko7jQ
Trochę UP-u
Wjechały Staby Racingbeat. Po pierwszym test drive stwierdzam, ze jest meeega lepiej. Auto nawet przy lataniu bokiem momentalnie odzyskuje przyczepność. W zasadzie ciężko iść bokiem. Buda prawie się nie kiwa. Zobaczymy jak na torze.
różnice w grubości ....
Przód seria nie całe 27 mm.
RacingBeat ponad 32
tył seria lekko ponad 16 mm .
RacingBeat trochę ponad 19 mm.
Z tyłu seryjny stab jest wygięty pod wydech a RB nie. U mnie siedzi Przelot 3 calowy i jest dosłownie na styk.
Wjechały Staby Racingbeat. Po pierwszym test drive stwierdzam, ze jest meeega lepiej. Auto nawet przy lataniu bokiem momentalnie odzyskuje przyczepność. W zasadzie ciężko iść bokiem. Buda prawie się nie kiwa. Zobaczymy jak na torze.
różnice w grubości ....
Przód seria nie całe 27 mm.
RacingBeat ponad 32
tył seria lekko ponad 16 mm .
RacingBeat trochę ponad 19 mm.
Z tyłu seryjny stab jest wygięty pod wydech a RB nie. U mnie siedzi Przelot 3 calowy i jest dosłownie na styk.
no to teraz wróci trakcja i przycepność
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości