Nie odpala po wymianie głowicy.
Strona 1 z 1
Witam
Miałem (i nadal mam) przykrą historię z M6 2006 121KM. Coś mi po przeskakiwało w rozrządzie i rozwaliło mi głowice. Po wymianie głowicy, paska nie odpala. Już trzeci mechanik się tym zajmuje i nic. Teraz sprawdzają ją pod względem elektrycznym i sterowników. Po przekręceniu kluczyka na wtryskiwacze idą tylko 3-4 sygnały potem cisza. Jak kręcimy znowu już nie ma sygnałów. Trzeba poczekać z 10sek. aż zejdzie napięcie z komputera i znowu idą tylko 3-4 sygnały. Komputer na pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły? Bo mi się już dawno skończyły.
Miałem (i nadal mam) przykrą historię z M6 2006 121KM. Coś mi po przeskakiwało w rozrządzie i rozwaliło mi głowice. Po wymianie głowicy, paska nie odpala. Już trzeci mechanik się tym zajmuje i nic. Teraz sprawdzają ją pod względem elektrycznym i sterowników. Po przekręceniu kluczyka na wtryskiwacze idą tylko 3-4 sygnały potem cisza. Jak kręcimy znowu już nie ma sygnałów. Trzeba poczekać z 10sek. aż zejdzie napięcie z komputera i znowu idą tylko 3-4 sygnały. Komputer na pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły? Bo mi się już dawno skończyły.
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
Kompresja była sprawdzana. Była ok. Wyczytałem na forum, że wtryskiwacze muszą być umieszczone w odpowiednich cylindrach. Więc jutro mają mi to sprawdzić. Ale zauważyliśmy jeszcze jedno. Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala?
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
Dalej . Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków. Ale nadal mnie zastanawia dlaczego kanałem zwrotnym cofa się paliwo, jak wtryski są odłączone. Chyba tak nie powinno być?
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
machall napisał(a):Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala?
to jakim cudem
machall napisał(a):Ciśnienie dochodzi do 400 atmosfer.
ponawiam pytanie :
tadziol napisał(a):A na samostart zapala czy też nie ma chęci ?
Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma , skoro auto jezdzilo do zerwania paska teraz tez powinno odpalić , zamiana wtryskow ma wpływ tylko na elektronikę która "wywali " kontrolka DPF ale silnik będzie pracowal . Szukaj przyczyny w tym gdzie było dłubane .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma , skoro auto jezdzilo do zerwania paska teraz tez powinno odpalić
Słowo "POWINNO" słyszę już od kilku miesięcy. Dlatego piszę o poradę na forum, bo pomysły się skończyły.
Jaksa napisał(a): Szukaj przyczyny w tym gdzie było dłubane .
Tam gdzie było dłubane, sprawdzali już chyba ze trzy razy.
Była wymieniana głowica, pasek, koło z impulsatorem czujnika wałka i regenerowałem 2-mas.
Gdyby części nie pasowały to by raczej silnika nie złożyli i na samostarcie by nie odpalał.
Ale jeszcze jedno. Czy głowice od RF5C czy RF7J są takie same, bo może mi założyli nie tą?
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
Aaaaa , nie pisales nic o 2 masie a tu jest zonk , chyba wiem jaki jest problem , napisze malą anegnote z jaka walczyłem . Jeden z moich klientów wyjechal w góry i tam miał problem ze sprzeglem w takiej samej mazdzie ( co prawda nie była to wina sprzegla a wysprzeglika bo to co widziałem nie moglo nie dzialac ale...) Wyslalem człowiekowi nowe kolo wraz ze sprzeglem aby Gorale to zmienili ( koszty holowania wiadomo ) Robota zrobiona a auto nie pali hm.... szukają tu i tam , wtryski i inne pierdy i nic . Po 3 dniach klient zapieniony na mechanikow zabiera ( holuje auto ) do Warszawy i zostawia nam samochod . Po 2 dniach decyzja wywalenia skrzyni ( bo tylko tam dłubane było i przez to nie odpalala ) no i ? .... Goral spapral robote , na wiencu kola sa skrzydełka do odczytu informacji obrotowej kola zamachowego ( czujnik na obudowie skrzyni biegow ) 3 sztuki były wgiete co powodowalo przerwę w odczytywaniu informacji dla kompa . Nie wiem jak jest w przypadku regeneracji kola ( nie dotykam takich ) ale tam bym looknąl raz jeszcze .
Glowice sa takie same także luzzzz
Glowice sa takie same także luzzzz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):spapral robote , na wiencu kola sa skrzydełka do odczytu informacji obrotowej kola zamachowego ( czujnik na obudowie skrzyni biegow ) 3 sztuki były wgiete co powodowalo przerwę w odczytywaniu informacji dla kompa .
Powinien strzelić błędem. I pewnie strzelił ale...
więc i błędów nie odczytali jak należy... a inteligentny PCM odcinał napięcie na wtryskach.machall napisał(a):Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków.
1. Zatajenie grzebania w dwumasie.
2. Brak informacji o błędach odczytanych od samego początku.
Widać, tamtejsi spece lubią zaczynać od pupy strony.
smile napisał(a):więc i błędów nie odczytali jak należy... a inteligentny PCM odcinał napięcie na wtryskach.machall napisał(a):Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków.
Sprawdzali na trzech różnych programach, ale żaden nie pokazywał parametrów wtryskiwaczy i ich kodowania. I właśnie próbuję ustalić, czy kombinować i szukać gdzieś innego sprzętu do sprawdzenia tego, czy to nie ma sensu, bo nawet z zamienionymi wtryskiwaczami powinien zapalić.
.smile napisał(a):1. Zatajenie grzebania w dwumasie.
Faktycznie na początku wątku nie wspomniałem o dwumasie. Ale było to jedno z pierwszych przypuszczeń problemu z odpaleniem. Dlatego ściągnęli dla porównania ze sklepu oryginalną dwumasę. Stwierdzono że jest wszystko OK. Sygnały sprawdzono oscyloskopem na czujniku.
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
machall napisał(a):Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala
Każdy logicznie myślący mając takie przypuszczenie zdałby pokrywę zaworów , odkręcił przelewy i popatrzył z którego wtrysku wywala paliwo zwrotem. Potem wystarczy odłączyć go tylko od CR,zablokować wypływ paliwa z CR i odpalać na trzy gary. Jak wygeneruje spaliny to sprawa wiadoma.
W moim przypadku IDS nic nie pokazywal – zero bledow a silnik nie odpalal.smile napisał(a):Powinien strzelić błędem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6