Czyli kupa z tym peugeotem. Kolega w pracy ma takowego z silnikiem 1.8 benz. Nie narzeka, coś z el.szybami tylko jakiś problem miał ale ogólnie spoko
Jeżdżę pugiem 407 od niedawna – raptem 3m-ce.
Zakupiłem świadomie, znalazłem z polskiego salonu i od 1-ego właściciela auto z początku produkcji ze starym sprawdzonym silnikiem ew10j4 136kM.
Nie powiem,żeby silnik furrorę robił, ale jednocześnie mogę powiedzieć,że pomijając lekkiego laga w momencie startu spod krzyżówki, to zbiera się dość dobrze.
Dodatkowo przy stałym jednostajnym obciążeniu palą b. rozsądne ilości paliwa.
Nawet mi było trudno uwierzyć,że auto ważące prawie 1600kg spali mi 7,6 l lpg(minimalne spalanie w trasie). Średnio w czasie dojazdu do pracy poza miastem(w stosunku 60%trasa/40 miasto) auto spala ok 8,5l lpg a maxymalne spalanie jakie osiągnąłem to równe 10l lpg/100km
Auto jest wygodne i dość przestronne – ma kilka minusów min. lampy przednie matowieją a wyświetlacz w kabinie rozmywa się, ale nic to strasznego i u innych producentów również podobne wady występują.
Jedynym poważnym mankamentem jest nisko zawieszona miska olejowa(aluminiowa) co może doprowadzić do jej uszkodzenia o krawężniki lub inne kamloty.
Ja u siebie musiałem pospawać, ponieważ mój poprzednik o tym nie pomyślał i wolał dolewać oleju..
Z innych plusów: prosty i dość tani rozrząd
sprawdzona konstrukcja
samoregulatory zaworowe
dostępność części
wygoda podróżowania
dużo ciszej niż w poprzedniej maździe 626 w dieslu oraz aktualnej 323 bj w gazie
z minusów:
nisko miska olejowa
te klosze przednich świateł
rozbudowane przednie zawieszenie – niepotrzebna komplikacja
mam kilka drobnych wycieków przy silniku i skrzyni biegów oraz układu wspomagania do uszczelnienia.
Do tej pory nie miałem żadnych problemów nie wliczając tylko spraw eksploatacyjnych które musiałem wykonać.
generalnie, to jestem zadowolniony z zakupu – kupiłem 12-o letnie auto z gazem bez rdzy, które mało pali i dobrze jeździ.
Dodatkowo posiada kilka udogodnień które mi się podobają..