Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem Diesla?
Do niedawna borykałem się ze sporym spalaniem, głównie w mieście, w trasie tego nie było tego aż tak widać. Nauczyłem się jeździć ekonomicznie, ale pomimo tego auto spalało mi ~8,5l/100km w mieście. Podejrzenia zacząłem kierować na układ hamulcowy, w momencie, gdy zaczęło mi się grzać tylne lewe koło, a przednia tarcza miała bicie. Zeszlifowałem wszystkie klocki tak, aby gładziutko chodziły w blaszkach prowadzących, wyczyściłem prowadnice we wszystkich zaciskach i posmarowałem wazeliną techniczną, wymieniając jeszcze tłoczek w przednim lewym zacisku. Dodam, że w owym zacisku tak się zapiekły prowadnice, że w celu odchylenia zacisku musiałem użyć długiego wkrętaka, a następnie młotka (mechanicy poskładali przednie zaciski na pastę miedzianą...)
Po doprowadzeniu do ładu wszystkich hamulców, nie dość, że działają one teraz o niebo lepiej, to jeszcze spalanie kształtuje się obecnie na poziomie:
7,0l/100km w mieście
Nadmienię, że to nie jest jazda po prostej ulicy bez świateł, tylko normalna jazda po śródmieściu z prędkością 50 +/-5 km/h i z przewidywaniem sytuacji na drodze. Spalanie takie wskazuje komputer przestawiony na +10%.
Tak więc na podstawie moich "przygód", jeśli ktoś ma problemy z wysokim spalaniem, to radzę także wziąć pod uwagę przyblokowane hamulce.
Po doprowadzeniu do ładu wszystkich hamulców, nie dość, że działają one teraz o niebo lepiej, to jeszcze spalanie kształtuje się obecnie na poziomie:
7,0l/100km w mieście
Nadmienię, że to nie jest jazda po prostej ulicy bez świateł, tylko normalna jazda po śródmieściu z prędkością 50 +/-5 km/h i z przewidywaniem sytuacji na drodze. Spalanie takie wskazuje komputer przestawiony na +10%.
Tak więc na podstawie moich "przygód", jeśli ktoś ma problemy z wysokim spalaniem, to radzę także wziąć pod uwagę przyblokowane hamulce.
no ja na odcinku 180 km nie autostrada i nie śpieszyło mi się za bardzo 4,1 tak ok 90 na 4 biegu delikatnie gaz tryb mieszany normalny nie patrząc na spalanie jak najmniejsze normalna jazda 5,6 w samym mieście godzina jazdy 6,8
-
bibas
Jak wy robicie takie spalanie?
Ja w poprzednim tygodniu robiłem trasę ponad 1200km w tym parenaście km było robionych w małej miejscowości Świdnica z dojazdem do Krzyżowej (max 40km), Więc grubo ponad 1100km było w trasie
z czego ok 850 autostrada/ekspresówka i wyszło mi:
spalanie 8.1l/100
klima On – non stop
tempomat 130-140 (czasami przyśpieszałem/czasami zwalniałem, normalne w trasie)
Czy to jest wina DPF i jego wypalania bo chyba 4x w ciągu tej trasy pokazywało mi chwilowe spalanie ~10l/100 przy 130km/h i tak przez kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów, dlatego od razu po powrocie przyszedł mi pomysł wycięcia.
Poza tym wiem jak włączyć dodatkowe funkcje komputera ale nie wiem jak je korygować – potrzebny komputer i program? Bo jak to można mieć skorygowane spalanie – nie czaję :/ Niestety nie wszystko jeszcze wiem o swojej Madzi.
Rozbudowałem swoją wypowiedź, ale może ktoś będzie łaskawy i mi pomoże.
MZR-CD 2,0 143KM
Ja w poprzednim tygodniu robiłem trasę ponad 1200km w tym parenaście km było robionych w małej miejscowości Świdnica z dojazdem do Krzyżowej (max 40km), Więc grubo ponad 1100km było w trasie
z czego ok 850 autostrada/ekspresówka i wyszło mi:
spalanie 8.1l/100
klima On – non stop
tempomat 130-140 (czasami przyśpieszałem/czasami zwalniałem, normalne w trasie)
Czy to jest wina DPF i jego wypalania bo chyba 4x w ciągu tej trasy pokazywało mi chwilowe spalanie ~10l/100 przy 130km/h i tak przez kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów, dlatego od razu po powrocie przyszedł mi pomysł wycięcia.
Poza tym wiem jak włączyć dodatkowe funkcje komputera ale nie wiem jak je korygować – potrzebny komputer i program? Bo jak to można mieć skorygowane spalanie – nie czaję :/ Niestety nie wszystko jeszcze wiem o swojej Madzi.
Rozbudowałem swoją wypowiedź, ale może ktoś będzie łaskawy i mi pomoże.
MZR-CD 2,0 143KM
- Od: 19 wrz 2014, 21:25
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=51343
Powyżej masz link do wykazu ukrytych opcji komputera pokładowego.
Na zgaszonym silniku wciskasz i trzymasz kasowanie przebiegu dziennego na desce, przekręcasz kluczyk na zapłon i trzymasz dalej ten przycisk póki nie pojawi Ci się w miejscu przebiegu napis "test".
Powyżej masz link do wykazu ukrytych opcji komputera pokładowego.
Na zgaszonym silniku wciskasz i trzymasz kasowanie przebiegu dziennego na desce, przekręcasz kluczyk na zapłon i trzymasz dalej ten przycisk póki nie pojawi Ci się w miejscu przebiegu napis "test".
Nie patrzcie na komputer, bo zaniża średnie spalanie i to bardzo – u mnie nawet do 1,2-1,4 l/100km
Ja tankuję zawsze do pełna i każde tankowanie, przebieg i spalanie jest udokumentowane. Mazde mam od marca tego roku i średnie spalanie wychodzi 6,7 l/100km – jazda z prędkościami 120-130 km/h. Raz tylko wydusiłem z niej 7,4 l/100km ale deptałem ostro
Ja tankuję zawsze do pełna i każde tankowanie, przebieg i spalanie jest udokumentowane. Mazde mam od marca tego roku i średnie spalanie wychodzi 6,7 l/100km – jazda z prędkościami 120-130 km/h. Raz tylko wydusiłem z niej 7,4 l/100km ale deptałem ostro
-
provid
Nie.
Ja to Was nie rozumiem.
Mnie ostatnio wyszło średnie na zbiorniku 15,3l (70% trasa, 30% miasto, bez klimy, prędkości poza miastem ok. 110-140km/h).
A teraz jeżdżąc tylko w mieście mam średnie 19,6l
I na pewno hamulce nie trzymają
provid napisał(a):bo zaniża średnie spalanie
Ja to Was nie rozumiem.
Mnie ostatnio wyszło średnie na zbiorniku 15,3l (70% trasa, 30% miasto, bez klimy, prędkości poza miastem ok. 110-140km/h).
A teraz jeżdżąc tylko w mieście mam średnie 19,6l
I na pewno hamulce nie trzymają
A przy ilu litrach w baku włącza się Wam rezerwa??
Bo dzisiaj wracałem z pracy i komputer pokazał 15 litrów REMING, a przy wskazaniu komputera 5 litrów REMING włączyła się kontrolka rezerwy...
Można z tym żyć, ale może da się to jakoś zmienić, żeby lampka rezerwy zapalała się tak troszkę wcześniej
Bo dzisiaj wracałem z pracy i komputer pokazał 15 litrów REMING, a przy wskazaniu komputera 5 litrów REMING włączyła się kontrolka rezerwy...
Można z tym żyć, ale może da się to jakoś zmienić, żeby lampka rezerwy zapalała się tak troszkę wcześniej
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
Średnie spalanie z ostatniej trasy 1500km po niemieckich autostradach z prędkościami 140 – 190kph,
8,5 litra/100km.
Na co dzień trasa/miasto pół na pół 6,5 – 7,5.
8,5 litra/100km.
Na co dzień trasa/miasto pół na pół 6,5 – 7,5.
-
KlekotDiesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6