Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Hej,
no właśnie te długie śruby są dość nietypowe. Moją nasadką 8 nie mogłem tego odkręcić (gwint wystaje dość sporo), dobrze że od ojca wziąłem taka porządną nasadkę i się udało. To coś na gwincie nie wiem czym jest – jak to weźmiesz na palec robi się takie jak pasta do smarowania styków. Nie śmierdzi też jak olej. Wkręcałeś świece na sucho czy czymś smarowałeś?
no właśnie te długie śruby są dość nietypowe. Moją nasadką 8 nie mogłem tego odkręcić (gwint wystaje dość sporo), dobrze że od ojca wziąłem taka porządną nasadkę i się udało. To coś na gwincie nie wiem czym jest – jak to weźmiesz na palec robi się takie jak pasta do smarowania styków. Nie śmierdzi też jak olej. Wkręcałeś świece na sucho czy czymś smarowałeś?
- Od: 20 wrz 2015, 14:04
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb
Jeśli samochód jest zasilany lpg to w zdecydowanej większości 50kkm jest maximum co da się osiągnąć. W mojej leciwej 626 zalecane są platyny. Swego czasu kosztowały ok 30-40zl sztuka. Od początku posiadania montowalem takie za ok 10zl sztuka. Różnicy w pracy brak, zaoszczędzone sporo.
Jeśli się da i nie ma żadnych efektów ubocznych po co przeplacac. Nawet wymagający 238konny Jaguar którego posiadałem jeździł na świecach za dychę i szedł jak miło
Jeśli się da i nie ma żadnych efektów ubocznych po co przeplacac. Nawet wymagający 238konny Jaguar którego posiadałem jeździł na świecach za dychę i szedł jak miło
Dla jednych różnica 50zł to może i sporo, nie znam się. Dla mnie to są dwa burgery i generalnie grosze, w życiu by mi nie przyszło do głowy tak kombinować i wygłupiać się z jakimiś krótszymi świecami od innego modelu byleby jak najtaniej.
Efekt uboczny będzie wtedy jak z tej świecy za dychę odpadnie kawałek izolatora albo elektrody. Wtedy masz porysowany cylinder i całe "oszczędności" psu w poszły. Dosyć powszechne zjawisko w GG.
Mam pytania dotyczące świec.
U siebie w samochodzie zamontowane mam świece NGK ITR6F13 z przebiegiem 35tys. na LPG.
Wyczuwalne są czasem szarpnięcia przy gazie do dechy na wyższym biegu/sporadycznie przy ruszaniu na zimnym silniku.
Czy 35tyś to już dolna granica trwałości w/w świec?
Czy oryginalne świece OE MAZDA z ASO będą sprawować się lepiej?
Pytam ponieważ na co 10tys. przeglądzie LPG spec zarzekał się że oryginały nie sprawiają kłopotów nawet przez 100tys. na LPG. Co ciekawe w tym wszystkim po kontakcie z ASO wypytałem pracownika odnośnie ich świec to stwierdził że w ich oryginalnych pudełkach OE MAZDA i tak są świece NGK przez co rodzi się kolejne pytanie – czy rozsądnie jest przepłacać za znaczek Mazdy? Wydaje mi się że nie ale czekam na wasze opinie.
U siebie w samochodzie zamontowane mam świece NGK ITR6F13 z przebiegiem 35tys. na LPG.
Wyczuwalne są czasem szarpnięcia przy gazie do dechy na wyższym biegu/sporadycznie przy ruszaniu na zimnym silniku.
Czy 35tyś to już dolna granica trwałości w/w świec?
Czy oryginalne świece OE MAZDA z ASO będą sprawować się lepiej?
Pytam ponieważ na co 10tys. przeglądzie LPG spec zarzekał się że oryginały nie sprawiają kłopotów nawet przez 100tys. na LPG. Co ciekawe w tym wszystkim po kontakcie z ASO wypytałem pracownika odnośnie ich świec to stwierdził że w ich oryginalnych pudełkach OE MAZDA i tak są świece NGK przez co rodzi się kolejne pytanie – czy rozsądnie jest przepłacać za znaczek Mazdy? Wydaje mi się że nie ale czekam na wasze opinie.
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Greg88 napisał(a):stwierdził że w ich oryginalnych pudełkach OE MAZDA i tak są świece NGK
Ma rację,tak właśnie jest,z tym wyjątkiem,że mają dodany napis Mazda.
Greg88 napisał(a):Wyczuwalne są czasem szarpnięcia przy gazie do dechy na wyższym biegu/sporadycznie przy ruszaniu na zimnym silniku
Kable zapłonowe...
Niby robi je NGK, ale może być tak jak jest często z częściami zamiennymi, że to co idzie do fabryki producenta spełnia bardziej wyśrubowane normy, a "odrzuty" które tych norm (Mazdy) nie spełniają idą jako zamiennik NGK (bo spełniają mniej wyśrubowane normy NGK). Być może to farmazon, ciężko sprawdzić
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6