Kupiłem auto z wbitką w dowodzie "ciężarowe", dwumiejscowe.
Auto od początku miało fabrycznych 5 miejsc i nie wygląda żeby kiedykolwiek miało kratkę.
Od 1 lipca 2016r., w moim przypadku, procedura wygląda następująco :
1. Musimy postarać się o wyciąg z homologacji, potwierdzający że auto jest fabrycznie przystosowane do tego zabiegu.
Najtaniej, najszybciej, należy zwrócić się do przedstawiciela danej marki w Polsce. Ja robiłem to drogą elektroniczną i po 12 dniach mialem zwrotnego e-maila z PDFem.
Koszt 0 zł (jeśli chodzi o Toyote Polska)
Podobno jest jakaś instytucja (bliższe informacje udzieli OSKP), za pokaźny worek pieniędzy też wystawi homologacje.
2. Udajemy się do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Tam zostanie zrobiona dokumentacja fotograficzna, że auto jest dostawcze z kratką, a po zamontowaniu siedzeń, że auto jest osobowe. Jeśli chodzi o montaż foteli, to napewno OSKP pokieruje dalej.
Ja siedzenia posiadam, dlatego muszę zostawić auto żeby je wyktecili i zrobili zdjęcie z kratką oraz ponownie zamontowali (Tak mówi, jak się orientowalem przed. Ostatecznie zrobili fotografie stanu faktycznego) .
Koszt w OSKP ok. 180 zł(w tym przegląd) .
3. Wycieczka do wydziału komunikacji, żeby wpisali w dowód (i być może kartę pojazdu, moje auto takiej nie miało wydane) zmiany konstrukcyjne, lub wystawili nowy dowód. A nowy dowód to ok 73,50 zł
Zmiany konstrukcyjne, czyli przeróbka dostawczego z kratką, na osobowy, po 1.07.2016r.
Strona 1 z 1
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki