Drodzy forumowicze,
Wiem, że takie tematy są już na forum ale już nie mam siły walczyć sam.
Zacznę od początku
Rok temu nabyłem Mazdę 6. Stan był idealny, ściągnięta z Danii. Po pewnym czasie samochód czasami zaczynał świrować z zamkiem centralnym. Podczas jazdy samochód sam się zamykał. Zdarzało się to rzadko, ok raz na miesiąc. Z czasem problem zaczął narastać. Często zaczęła się zamykać, zamki wariować. Przy otwartych drzwiach kierowcy zamykała się i otwierała cały czas. Rozłożyłem boczek drzwi kierowcy i metodą prób i błędów odpinałem wtyczki. Nagle po odpięciu jednej z wtyczek problem ustał. Wszystko działało, zamykanie, otwieranie z pilota, otwieranie z pilota szyb oraz ich zamykanie. Aż do dziś
Załączam zdjęcie wtyczki która powoduje ciągłe zamykanie się zamków (praktycznie nie da się dostać do samochodu po jej podłączeniu)
Wtyczka znajduje się w drzwiach kierowcy
Dzisiaj moja dziewczyna zabrała samochód. Normalnie podeszliśmy do niego i go otworzyliśmy z pilota. Dojechała do celu i nagle samochód nie daje się z pilota zamknąć
Posiadam 2 piloty
Centralny zamek z kluczyka działa, zamyka samochód
Dodam, że samochód jest po najechaniu na tył, zrobiony odebrany od lakiernika. Klapa wymieniona, zamki wymienione. Dzisiaj zauważyłem, że gdzieś do bagażnika dostaje mi się woda (przypuszczam, że źle wkleili szybę) może to być problemem? Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota? Dodam, że problem zaczął się przed kolizją. Po odłączeniu wtyczki było dobrze do dziś a samochodem jeżdżę już 3 miesiące po odebraniu od lakiernika
Mazda 6, 2006 rok, GG. 2.3 benzyna + LPG. Poliftowa!
Oczywiście próba programowania kluczyków nie przynosi efektów. Robię wszystko tak jak napisane i kluczyki nie działają, ani jeden ani drugi.
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota?
Za co odpowiedzialna jest wtyczka po odłączeniu której zamki przestały wariować?
Co jeszcze sprawdzić, bo już nie mam siły? :/
Problem z centralnym zamkiem, nagle przestały działać piloty
Strona 1 z 1
- Od: 21 maja 2017, 20:30
- Posty: 18
Tak, działało przez ok 6 miesięcy, teraz w ogóle samochód nie reaguje na piloty. Otworzyliśmy go pilotem i zamknąć się nie dało. Programowanie kluczyków nic nie daje, baterie w pilotach wymienione. Jak się z drzwi kierowcy kluczykiem zamyka to centralny działa, ze środka też. Tylko piloty umarły obydwa, a obydwa działały. Nie wiem czy za to jest odpowiedzialna ta wtyczka. Chciałbym, żeby dało się zamykać samochód i szyby z pilota.
- Od: 8 cze 2017, 14:06
- Posty: 6
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6
2006 rok
2,3 benzyna + lpg
Skrzynia automatyczna
Z tego co wiem jest to GG
Miałem problem z samoistnym zamykaniem i otwieraniem centralnego w czasie deszczów. Powodem było złe wklejenie przedniej szyby po kolizji. Woda ciekła lewym słupkiem w kierunku skrzyneczki z bezpiecznikami przy lewej nodze kierowcy. Powodowało to jakieś zwarcia. Po wycięciu szyby i jej poprawnym wklejeniu problem ustał.
Sprawdziłeś może bateryjki w pilotach?
Sprawdziłeś może bateryjki w pilotach?
Oczywiście, baterie nowe. Mój samochód był tylko uderzony w tył, tragedii nie było bo tylko klapa i pas tylny. Cały "kibel" został nienaruszony, wymieniona klapa tylna na używaną oraz nowy pas tylny. Problemu po tym nie było. Tak jak pisałem problem zaczął się wcześniej z tą mała 2 pinową wtyczką. Odłączenie jej pomogło. Zamki przestały wariować, wszystko działało. Samochód postał 2 dni i normalnie dał się otworzyć z pilota. Tylko już się zamknąć z pilota nie dał. Tak jakby umarło coś co jest odpowiedzialne za przyjmowanie sygnały z pilota. Gdzie znajduje się to urządzenie w samochodzie? I niech ktoś mi wytłumaczy po co w ogóle jest ta dwupinowa wtyczka po której odpięciu zamki przestają się zamykać. Zupełnie nie rozumiem tłumaczenia z linku od Stulsona. Bo tam wychodzi, że ona jest niepotrzebna. Samochód z kluczyka w drzwiach kierowcy normalnie otwiera się cały oraz zamyka. Tylko ma 0 reakcji na piloty, jakby ich w ogóle nie widział. Jakby ktoś mieszkał niedaleko Torunia i miał o tym pojęcie podjadę, dużo jeżdżę i często są to trasy typu 2 km i postój, strasznie denerwuje zamykanie samochodu kluczykiem nie mówiąc, że bardzo często otwieram z pilota w lato szyby
Zależy mi aby ustalić czy problem z pilotami może występować przez odpięcie tej wtyczki, np, że nie można zaprogramować na nowo pilotów. Nie wierze, że 2 piloty umarły na raz. Obstawiam problem w samochodzie. Woda mi się nigdzie z przodu nie leje ale faktycznie samochód stał 2 dni w deszczu, ale się normalnie otworzył. Dziewczyna pojechała 2 kilometry i pilot nie działa.
Podpięcie wtyczki powoduje coś takiego
Jeżeli drzwi kierowcy będą zamknięte to auto się zatrzaśnie i uspokoi. Problem, że ciężko się do niego dostać bo każda próba otwarcia zamka powoduje od razu jego powtórne zamknięcie
Jeżeli ta wtyczka nie jest potrzebna do niczego to nie musi być wpięta tylko jak naprawić działanie tych pilotów
Panowie! Gdzie znajdę urządzenie które jest odpowiedzialne za otwieranie z pilota samochodu?
Zależy mi aby ustalić czy problem z pilotami może występować przez odpięcie tej wtyczki, np, że nie można zaprogramować na nowo pilotów. Nie wierze, że 2 piloty umarły na raz. Obstawiam problem w samochodzie. Woda mi się nigdzie z przodu nie leje ale faktycznie samochód stał 2 dni w deszczu, ale się normalnie otworzył. Dziewczyna pojechała 2 kilometry i pilot nie działa.
Podpięcie wtyczki powoduje coś takiego
Jeżeli drzwi kierowcy będą zamknięte to auto się zatrzaśnie i uspokoi. Problem, że ciężko się do niego dostać bo każda próba otwarcia zamka powoduje od razu jego powtórne zamknięcie
Jeżeli ta wtyczka nie jest potrzebna do niczego to nie musi być wpięta tylko jak naprawić działanie tych pilotów
Panowie! Gdzie znajdę urządzenie które jest odpowiedzialne za otwieranie z pilota samochodu?
- Od: 8 cze 2017, 14:06
- Posty: 6
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6
2006 rok
2,3 benzyna + lpg
Skrzynia automatyczna
Z tego co wiem jest to GG
Panowie, wyczytałem, że za prace pilotów odpowiedzialne jest to urządzenie
Znajduje się to nad schowkiem pasażera, za poduszką powietrzną. Dostęp w sumie łatwy
Wymontowane, zamówiona używka z allegro, będzie jutro.
jak się naprawi to oczywiście napiszę
Jakby ktoś mógł potwierdzić, że dobrą rzecz wymieniam byłoby super
Znajduje się to nad schowkiem pasażera, za poduszką powietrzną. Dostęp w sumie łatwy
Wymontowane, zamówiona używka z allegro, będzie jutro.
jak się naprawi to oczywiście napiszę
Jakby ktoś mógł potwierdzić, że dobrą rzecz wymieniam byłoby super
- Od: 8 cze 2017, 14:06
- Posty: 6
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6
2006 rok
2,3 benzyna + lpg
Skrzynia automatyczna
Z tego co wiem jest to GG
Z tego co mi wiadomo trzeba programować piloty od nowa jeśli się zmienia moduł.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
No pewnie ta, na chwilę obecną programowanie nic nie daje.
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
Krok 6 –> u mnie nic nie reaguje, więc obstawiam, że padło to ze zdjęć, mam nadzieję, że się nie mylę
Edit!
Nadal to samo, piloty nie działają, centralny z kluczyka w drzwiach kierowcy działa bez problemu. Kalibruje piloty i brak pkt 6. Nic się nie dzieje. Pomocy! Co to może być?!
Pojechałem do ASO Mazdy. Wizyta piątek 13:00. Może oni znajdą problem :/
A teraz mój samochód mnie zaskoczył. Przyszedł nowy keyless. Przełożyłem, nie działał. Skończyła się moja cierpliwość. Pojechałem do ASO umówiłem się na piątek. Stwierdziłem, że nie będę kombinował i poskręcam samochód. Złożyłem na starych częściach. Poskręcałem. I nagle z przyzwyczajenia chciałem zamknąć samochód z pilota. A tu BUM! Zamknął się :O Wszystko działa bez problemu, szyby otwiera z pilota i zamyka. Nie mam pojęcia co się stało. Chciałbym dodać, że tą 2 pinową wtyczkę z drzwi kierowcy mam cały czas wypiętą. Nie sądzę żeby komuś to pomogło ale widocznie do japońców trzeba mieć cierpliwość same się naprawią
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
Krok 6 –> u mnie nic nie reaguje, więc obstawiam, że padło to ze zdjęć, mam nadzieję, że się nie mylę
Edit!
Nadal to samo, piloty nie działają, centralny z kluczyka w drzwiach kierowcy działa bez problemu. Kalibruje piloty i brak pkt 6. Nic się nie dzieje. Pomocy! Co to może być?!
Pojechałem do ASO Mazdy. Wizyta piątek 13:00. Może oni znajdą problem :/
A teraz mój samochód mnie zaskoczył. Przyszedł nowy keyless. Przełożyłem, nie działał. Skończyła się moja cierpliwość. Pojechałem do ASO umówiłem się na piątek. Stwierdziłem, że nie będę kombinował i poskręcam samochód. Złożyłem na starych częściach. Poskręcałem. I nagle z przyzwyczajenia chciałem zamknąć samochód z pilota. A tu BUM! Zamknął się :O Wszystko działa bez problemu, szyby otwiera z pilota i zamyka. Nie mam pojęcia co się stało. Chciałbym dodać, że tą 2 pinową wtyczkę z drzwi kierowcy mam cały czas wypiętą. Nie sądzę żeby komuś to pomogło ale widocznie do japońców trzeba mieć cierpliwość same się naprawią
- Od: 8 cze 2017, 14:06
- Posty: 6
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6
2006 rok
2,3 benzyna + lpg
Skrzynia automatyczna
Z tego co wiem jest to GG
Witam mam taki problem .Otworzyłem auto pilotem pojechałem do sklepu i już z pilota nie mogłem zamknąć ani otworzyć (kluczykiem normalnie działa) okazało się tez ze nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce lekko można było go ruszyć i odblokować kierownice (blokada kierownicy normalnie puszczała) ale auta nie mogłem odpalić . poszedłem po drugi kluczyk i to samo. (diody na pilocie normalnie działają)
odpiąłem akumulator i dopiero stacyjka się odblokowała ale centralny z pilotów nie działa . odpinałem akumulator na 20 minut -i nic. odpinałem moduł od centralnego na 30 minut – i nic. próbowałem zaprogramować piloty od nowa -i nic. proszę o pomoc możne ktoś miał już taki problem.
Mazda 2.0 benzyna po lifcie 2006 r
Doszedłem do tego ze to stacyjka nie łączy jak tak mocno i szybko cofnę kluczyk i wyciągnę ze stacyjki to działa centralny, jak normalnie to łapie co jakiś czas. Można poznać kiedy centralny załapie bo po wyciągnięciu kluczyka zapala się oświetlenie wewnętrzne(jak się nie zapali to centralny nie zadziała). Jak rozebrać stacyjkę i czy wystarczy przeczyścić . czy można cos w niej popsuć.
odpiąłem akumulator i dopiero stacyjka się odblokowała ale centralny z pilotów nie działa . odpinałem akumulator na 20 minut -i nic. odpinałem moduł od centralnego na 30 minut – i nic. próbowałem zaprogramować piloty od nowa -i nic. proszę o pomoc możne ktoś miał już taki problem.
Mazda 2.0 benzyna po lifcie 2006 r
Doszedłem do tego ze to stacyjka nie łączy jak tak mocno i szybko cofnę kluczyk i wyciągnę ze stacyjki to działa centralny, jak normalnie to łapie co jakiś czas. Można poznać kiedy centralny załapie bo po wyciągnięciu kluczyka zapala się oświetlenie wewnętrzne(jak się nie zapali to centralny nie zadziała). Jak rozebrać stacyjkę i czy wystarczy przeczyścić . czy można cos w niej popsuć.
- Od: 4 wrz 2009, 11:48
- Posty: 9
- Skąd: Działdowo
- Auto: było 626 1.8 16v 101 KM 2000r.
jest mazda 6 2.0 B, 147 KM 2006r.
Witam, sory za odswiezenie ale mam podobny problem, a wrecz identyczny jak post wyzej. Dodam tylko ze u mnie problem zaczal sie najprawdopodobniej przez przeciekajaca szybe przy relingu co skutkowalo naciekaniem przy lewym slupku wody pod oslonami(a dosc mocno lalo ostatni)
Sytuacja identyczna, auto otworzone z pilota i dead zablokowana stacyjka i niesprawny pilot, o ile stacyjka sie odblokowala jakos, tak pilot nie dziala. Programowac sie tez nie da gdyz ecu nie reaguje. Pilot reaguje, dioda na nim swieci. Bezpieczniki na lewym slupku wygladaja calo, ale gdzies tam napewno cos zawilgotnialo i nie dziala. Pytanie co. Zna ktos dokladnie ktore wtyczki,bezpieczniki moga byc za to odpowiedzialne?
Sytuacja identyczna, auto otworzone z pilota i dead zablokowana stacyjka i niesprawny pilot, o ile stacyjka sie odblokowala jakos, tak pilot nie dziala. Programowac sie tez nie da gdyz ecu nie reaguje. Pilot reaguje, dioda na nim swieci. Bezpieczniki na lewym slupku wygladaja calo, ale gdzies tam napewno cos zawilgotnialo i nie dziala. Pytanie co. Zna ktos dokladnie ktore wtyczki,bezpieczniki moga byc za to odpowiedzialne?
- Od: 8 lip 2021, 17:44
- Posty: 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6