Mazda MX-3 EC KL-DE '91
Jest to byłe auto Rafała aka jarek.ZE: MX-3 KLZE
Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE '91 SQ Blaze Red
Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Modyfikacje:
Silnik:
Swap na 2.5 V6 KL-DE z Fora Probe 94r 80tyś przebiegu
Układ dolotowy:
Custom Cold Air Intake 3" doprowadzony z otworu halogenu
Stożek 3' AEM
Prosty Kolektor KL-ZE z przepustnicą kl31, wypolerowane kanały dolotowe oraz Thin Blade przepustnicy
Przepustnica rozwiercona na 65mm
Uszczelki termiczne pod kolektor ssący Outlaw Engineering
Układ wydechowy:
Kolektory wydechowe 6-2-1.
Bandaż na kolektory.
Wydech przelot 2,5" by Kojot.
Tłumik końcowy przelot 2,5" by M-tech.
Elektronika:
Komputer k8 k819B z krótką płytką
Ecumaster DET3 tryb Piggy Back, strojony przez Rafała do KLZE obecnie daje jakieś +4KM, +6Nm.
Przepływomierz je50
Układ napędowy:
Skrzynia z k8.
Short-shifter.
Sprzęgło EXEDY MZK2080
Wymienione dolne poduszki skrzyni na te z poliuretanu
Układ hamulcowy:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge.
Tarcze przód Mikoda gt.
Klocki przód ATE.
Tarcze tył ATE.
Klocki tył ATE
Płyn hamulcowy Motul RBF 660 DOT4.
Zaciski hamulcowe z polifta+ regeneracja.
Większe Serwo z xedosa 9
Pompa z xedosa 9
Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane D2 RACING
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter- Olkusz.
Rozpórka przód seria.
Rozpórka tył Pro Racing
Wnętrze:
Redukcja masy, pół wydmuszka
Relokacja akumulatora na tył
Wskaźnik temperatury oleju
Vector Pro
Tarcze Indiglo wraz z przemalowaniem wskazówek na czerwono i zrobieniem podświetlenia UV
Body:
Seryjny pakiet V6
Chlapacze tylne
Tylne lampy JDM USDM.
Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36 6.5KG
Opony przód: Toyo R1R 195/50 R15 bądź Kumho ECSTA XS KU36 205/50 R15
Opony tył: Profil XR01 185/50 R15 mieszanka miękka
Osiągnięcia:
– 1 Miejsce w klasie Samurai Czaplinek 2018 best ET: 14.21
Dane Techniczne:
Moc i moment:
196.1KM @ 6169RPM
237.7Nm @ 4894RPM
Waga: 1080 Kg
Osiągi:
0-60mph: 5.25
1/4: 14.03
0-160
Zdjęcia:
Ostatnio edytowano 30 paź 2018, 10:03 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 26 razy
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Z pakietem robi robotę jakieś plany co do komory, jakieś malowanie pokryw itp ? tablice z przodu umieściłbym bardziej na środku
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
chmielu_KL napisał(a): jakieś plany co do komory, jakieś malowanie pokryw itp
Czy każdy silnik musi mieć malowaną pokrywę aby to fajnie wyglądało? Nie rajcuje mnie to i narazie wolę skupić się na innych elementach. Autem nie startuje w jakiś spotach czy coś aby tak dbać o wygląd pod maską
Co do ABSU pewnie zobaczę co i jak po przeguby jak i czujniki są na swoim miejscu być może ktoś tylko komputer odpiął. Narazie aż tak bardzo jest mi on potrzebny w zimę może się bardziej przydać.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Czy każdy silnik musi mieć malowaną pokrywę aby to fajnie wyglądało? Nie rajcuje mnie to i narazie wolę skupić się na innych elementach.
nie mówię że musi, aczkolwiek niewielkim kosztem można co nieco odświeżyć
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Powiem szczerze że narazie nie będę tego ruszać. Silnik mam suchutki nic nie leje nic nie cieknie. Tutaj musiałbym zdjąć pokrywy wymienić uszczelki a kto wie czy potem by nie zaczęło się lać po jakimś czasie. Nie ruszam dopóki jest wszystko ok.
W między czasie wpadły światła JDM USDM z zielonej oraz poustawiałem gwint pod 17 calowe felgi chociaż cały czas zastanawiam się czy zostawić te fele czy też wkładać 15.
W między czasie wpadły światła JDM USDM z zielonej oraz poustawiałem gwint pod 17 calowe felgi chociaż cały czas zastanawiam się czy zostawić te fele czy też wkładać 15.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Te swiatla z tylu sa zaje###te a co do komory kupijesz ori iszczelke i musi trzymac bo zamienniki przewaznie leja przynajmniej tak jest w efkach mx3 nie dla mnie z wygladu ale ta jakos do mnie przemawia i nawet mi sie podoba
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Nom, lampy jdm usdm też mi się bardzo podobają.
Dzięki, przy mazdzie jest sporo roboty jak przy każdej innej z tamtych lat Ale mam nadzieję że uda się zrobić coś fajnego. Na pewno jest to auto nietypowe które się wyróżnia
Narazie najbliższe plany to Hamownia sprawdzenie mocy i ewentualne strojenie A potem zobaczymy co wyjdzie. Liczę na 180KM.
Dzięki, przy mazdzie jest sporo roboty jak przy każdej innej z tamtych lat Ale mam nadzieję że uda się zrobić coś fajnego. Na pewno jest to auto nietypowe które się wyróżnia
Narazie najbliższe plany to Hamownia sprawdzenie mocy i ewentualne strojenie A potem zobaczymy co wyjdzie. Liczę na 180KM.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie sugerowałbym się hamowaną mocą silnika. Co hamownia i co jej operator to potrafią wychodzić różne wyniki. Kiedyś natrafiłem na temat gdzie kilka aut było hamowanych na różnych rolkach i wyniki mocy na silniku różniły się kosmicznie. Tylko moc na kołach Wszędzie już chyba się powoli odchodzi od podawania mocy na silniku bo jest to niemiarodajne, tylko moc na kołach. I ta moc wychodzi bardzo podobnie na większości hamowni. Australia podaje moc na kołach, stany podają też moc na kołach w większości przypadków.
Światła z tyłu kozak. Nie masz się czego bać robiłem ten zabieg u siebie uszczelki jeszcze były dobre więc złożyłem na nich i do tej pory zero wycieków. Nie żebym Cię tutaj naciskał czy coś
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Rafalkom napisał(a):Nie sugerowałbym się hamowaną mocą silnika. Co hamownia i co jej operator to potrafią wychodzić różne wyniki. Kiedyś natrafiłem na temat gdzie kilka aut było hamowanych na różnych rolkach i wyniki mocy na silniku różniły się kosmicznie. Tylko moc na kołach Wszędzie już chyba się powoli odchodzi od podawania mocy na silniku bo jest to niemiarodajne, tylko moc na kołach. I ta moc wychodzi bardzo podobnie na większości hamowni. Australia podaje moc na kołach, stany podają też moc na kołach w większości przypadków.
Pomiary będą na tej samej hamowni na której hamowalem wcześniej moją Zielona mx3 z klde oraz k8 więc nawet jeżeli jest przekłamanie to będzie jakiś punkt odniesienia a co do miarodajnosci zobacz na 1 post i czas z gtecha na 1/4 czy do 100. Uwierz mi to auto jedzie i naprawdę jest szybsze niż Zielona która już była szybsza niż inne klde w mx3 Poza tym w zielonej na klde pomiary robiłem na dwóch hamowniach i różnice były na granicy błędu pomiarowego także nie jestem pewien co do twoich słów.
chmielu_KL napisał(a):Światła z tyłu kozak. Nie masz się czego bać robiłem ten zabieg u siebie uszczelki jeszcze były dobre więc złożyłem na nich i do tej pory zero wycieków. Nie żebym Cię tutaj naciskał czy coś
Mam jeszcze pokrywy zaworów czerwone z Klze jak i prosty kolektor. Może to wladowac tutaj? Hehehe Hamownia prawde mi powie więc czekam niestety jest sezon urlopowy więc muszę chwilę poczekać.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Pomiary będą na tej samej hamowni na której hamowalem wcześniej moją Zielona mx3 z klde oraz k8 więc nawet jeżeli jest przekłamanie to będzie jakiś punkt odniesienia a co do miarodajnosci zobacz na 1 post i czas z gtecha na 1/4 czy do 100. Uwierz mi to auto jedzie i naprawdę jest szybsze niż Zielona która już była szybsza niż inne klde w mx3 Poza tym w zielonej na klde pomiary robiłem na dwóch hamowniach i różnice były na granicy błędu pomiarowego także nie jestem pewien co do twoich słów..
Pewien możesz nie być, ale mierzyłeś na zaledwie dwóch hamowniach więc ciężko stwierdzić, może to było szczęście po prostu, że wyniki wyszły podobne. I tak dla mnie ważna jest moc, która wyszła na kołach. To raz. A dwa to jestem ciekaw tego czasu na ćwiartkę i przyspieszenia do 100. Wydaje mi się to nierealne przy tej mocy którą deklarujesz, chyba że auto waży grubo poniżej tony w co wątpię.
Rafalkom napisał(a):To raz. A dwa to jestem ciekaw tego czasu na ćwiartkę i przyspieszenia do 100. Wydaje mi się to nierealne przy tej mocy którą deklarujesz, chyba że auto waży grubo poniżej tony w co wątpię.
Oczywiście że realne dla tego auta. Najmocniejsze Klze trzepalo w tym aucie 5.8 do setki i 14.4 na ćwiartke.
viewtopic.php?p=3199280#p3199280
Tutaj mx3 Lover walnął czas bardzo zbliżony do mojego jak się potem okazało miał ok 180KM mocy.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
To ile to w końcu waży, skoro wszyscy mówicie, że tak zapierd.... ? W przednim napędzie takie wyniki to już naprawdę duży wyczyn, dlatego jestem zdumiony, że te auta niby tyle potrafią...
Mnie to nie dziwi
Slyszalem z pierwszej reki bo od goscia co mial 323f ba klze co prawda nie zestrojone ale objechalo go 323f ba 1.8bp a oba silniki zdrowe jak ryba takze zrobic setke lzejszym autem z klde niz efka 6sek z hakiem jest mozliwe
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Slyszalem z pierwszej reki bo od goscia co mial 323f ba klze co prawda nie zestrojone ale objechalo go 323f ba 1.8bp a oba silniki zdrowe jak ryba takze zrobic setke lzejszym autem z klde niz efka 6sek z hakiem jest mozliwe
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Rafalkom napisał(a):To ile to w końcu waży, skoro wszyscy mówicie, że tak zapierd.... ?
Tutaj waga to tylko jedna ze składowych które sprawiają że auto jest naprawdę szybkie. Moja waży około 1090kg na wadze jak wazylem z głowicami w środku połowa baku I paroma innymi pierdolami wyszło 1120kg natomiast spokojnie 20-30kg można odjąć.
Kolejną rzecz do krótka skrzynia z k8 która naprawdę świetnie wykorzystuje potencjał silnika i właściwie niejednokrotnie to ona sprawia że auto tak szybko się rozpędza czy to do 100 czy na 1/4.
Rafalkom napisał(a):W przednim napędzie takie wyniki to już naprawdę duży wyczyn, dlatego jestem zdumiony, że te auta niby tyle potrafią...
To nie jest wyczyn jak na przedni napęd. Wybebeszone civicy potrafią czy to z k20 czy porobionym h22 trzepac okolice 5.5s do setki a to jeszcze nie koniec. Wyczynem można nazwać to że z taką mocą są takie osoagi bo nie oszukujmy się. Nawet jak będzie tutaj 180KM to nie jest to jakoś super dużo a jeździ się naprawdę przyjemnie.
Ogólnie dzisiaj wlecialy 15 z zielonej wraz z semi slickami na których jeszcze lepsze czasy są w zasięgu ręki. Waga co prawda symbolicznie niższa niż 17 mowa o wadze felgi z oponą natomiast lepsze opony. Poustawialem ponownie gwint bo nadal był zbyt twardy i teraz można już jeździć.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):To nie jest wyczyn jak na przedni napęd. Wybebeszone civicy potrafią czy to z k20 czy porobionym h22 trzepac okolice 5.5s do setki a to jeszcze nie koniec. Wyczynem można nazwać to że z taką mocą są takie osoagi bo nie oszukujmy się. Nawet jak będzie tutaj 180KM to nie jest to jakoś super dużo a jeździ się naprawdę przyjemnie.
No dobrze, tylko ile takie hondy wydmuszki wtedy ważą. No właśnie...
Zakładam, że do stówki dolatujesz na dwójce skoro czas jest taki dobry. Zmiana biegu to zawsze cenne ułamki sekundy.
EDIT. Zapomniałem zapytać co to za opony i w jakim rozmiarze?
Raczej na dwójce choć trójka wpada w okolicach 100.
15 czy 17? 15 przód mam kumho ecsta ku36 205/50 tył profil xr01 185/55 mieszanka miękka. A 17 to były jakieś nanknagi sport czy coś 205/40.
15 czy 17? 15 przód mam kumho ecsta ku36 205/50 tył profil xr01 185/55 mieszanka miękka. A 17 to były jakieś nanknagi sport czy coś 205/40.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Profile świetne. Był czas ze jeździłem na super miękkiej mieszance z przodu i miękkiej z tyłu i na starty spod świateł i różne ustawki zarabista opona kleila świetnie i naprawdę godna polecenia za tą cenę. Jedyny minus to to że w zakrętach strasznie pływa i ciężko wyczuć oraz to że są to naprawdę głośne opony. Próbka dźwięku:
Skończyły się na torze Poznań i teraz kupiłem coś co poradzi sobie w te które przeżyły wlozylem na tył z racji takiej ze mx3 jest naprawdę lekka z tyłu więc muszą tam być opony które będą trzymać tył stabilnie i tak jest. Nie ma mowy o żadnej nadsterowności mimo dobrych opon na przodzie nadal występuje tylko podsterowność.
Skończyły się na torze Poznań i teraz kupiłem coś co poradzi sobie w te które przeżyły wlozylem na tył z racji takiej ze mx3 jest naprawdę lekka z tyłu więc muszą tam być opony które będą trzymać tył stabilnie i tak jest. Nie ma mowy o żadnej nadsterowności mimo dobrych opon na przodzie nadal występuje tylko podsterowność.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości