Otóż zgubiłem kluczyk (pilot – scyzoryk) do swojej Madzi.
Rozmawiałem z serwisem ASO odnośnie części tj pilota oraz grota.
Nr części dla grota – G28A582GXC
Nr części dla pilota – CC93675RYC
Pilot znalazłem na (link poniżej) – pytanie czy ma on wszystko to co mi jest potrzebne do zaprogramowania go po dorobieniu grota?
http://allegro.pl/kluczyk-pilot-mazda-3-5-6-cx-5-433mhz-chip-4d63-i7069549554.html
Zastanawiałem się czytając niektóre posty z forum, że koledzy szukają nr Visteon, ten kluczyk akurat go nie posiada jak mniemam? (Bo istnieją również z Visteon'em ale mają tego kodu co podano mi w ASO po wpisaniu mojego nr VIN).
http://www.autokeys.us/product_details.php?item_id=1841
Grot – właśnie, nie mogę go namierzyć w sieci, widziałem go tylko z końcówką "B". Czy ten podany z aukcji w 1 linku, będzie można przyciąć i dorobić aby było możliwe włożenie go do stacyjki? Czy trzeba szukać jakiegoś konkretnego modelu?
(Czy ślusarz będzie mógł normalnie na podstawie jednego kluczyka odwzorować na drugim grocie go bez problemu? Ktoś się orientuje ile taka usługa może kosztować?)
Jeśli się okaże, że pilot z aukcji jest w porządku i dotną mi u ślusarza grot wg wzoru z kluczyka, którym się teraz posługuję to jedynie wystarczy mi instrukcja kodowania, która jest dostępna na stronie?
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany
Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki –
Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja
P.S jeśli bym kupił sobie kluczyk z trzema przyciskami np. z dodatkową funkcją otwierania bagażnika, to byłbym w stanie go zaprogramować po docięciu grota?
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
Pozdrawiam,