Mazda 323F BJ ZM 2002 Grace Green Mica + HUD +DRL
Ja wywaliłem te wszystkie zaślepki z drzwi
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Madzia zaliczyła drobną awarię.
Zaczęło się od dziwnego buczenia pojawiającego się w okolicy 90 km/h. Po kilku dniach buczenie narastało równocześnie ze sporą wibracją / dudnieniem całej budy. Początkiwo myślałem że to kwestia wyważenia kół. Jednak juz sama zamiana kół miejscami nie dała żadnego efektu. Wlazłem pod samochód i obejrzałem całe zawieszenie oraz poduchy silnika i skrzyni. Nie stwierdzono żadnych problemów. Wszystkie gumy sworznie i połączenia całe.
Uwagę zwróciłem na tarcze hamulcowe. Wewnętrzna strona nie była równo gładka tylko miała ślady obrysu klocka. Próba obrócenia ręką koła nie powiodła się prawie wcale. Dla upewnienia się zrobilem 5km i sprawdziłem temperaturę felg. Prawa przednia ciepła, reszta chłodna.
Zdjąłem koło i okazalo sie ze tłok zacisku hamulcowego nie rusza się. Szybka akcja ze zdejmowaniem zacisku... Zacisk na stół i oględziny. Gumy całe tłok skorodowany. Po demontażu szlif tłoka. Potem poskładanie i odpowietrzenie układu. Problem zniknął.
Zaczęło się od dziwnego buczenia pojawiającego się w okolicy 90 km/h. Po kilku dniach buczenie narastało równocześnie ze sporą wibracją / dudnieniem całej budy. Początkiwo myślałem że to kwestia wyważenia kół. Jednak juz sama zamiana kół miejscami nie dała żadnego efektu. Wlazłem pod samochód i obejrzałem całe zawieszenie oraz poduchy silnika i skrzyni. Nie stwierdzono żadnych problemów. Wszystkie gumy sworznie i połączenia całe.
Uwagę zwróciłem na tarcze hamulcowe. Wewnętrzna strona nie była równo gładka tylko miała ślady obrysu klocka. Próba obrócenia ręką koła nie powiodła się prawie wcale. Dla upewnienia się zrobilem 5km i sprawdziłem temperaturę felg. Prawa przednia ciepła, reszta chłodna.
Zdjąłem koło i okazalo sie ze tłok zacisku hamulcowego nie rusza się. Szybka akcja ze zdejmowaniem zacisku... Zacisk na stół i oględziny. Gumy całe tłok skorodowany. Po demontażu szlif tłoka. Potem poskładanie i odpowietrzenie układu. Problem zniknął.
Zaliczyłem dzisiaj dziwną akcję. Dość ostro poszedłem dzisiaj w jednym zakręcie w gazem w podłodze. Madzia dość niespodziewanie odcięła paliwo przez co zarzuciło mi tyłem. Powiem, że przez chwilę zgłupiałem... w sensie:
o_O
...
WTF?
Początkowo myślałem że to brak paliwa i pompa powietrze zassała w układ, ale parędziesiąt metrów dalej idzie jak pocisk. TCS tak brutalnie koryguje zapędy kierowcy? Nie jeździłem autami z kontrolą trakcji to zdziwko mam spore.
o_O
...
WTF?
Początkowo myślałem że to brak paliwa i pompa powietrze zassała w układ, ale parędziesiąt metrów dalej idzie jak pocisk. TCS tak brutalnie koryguje zapędy kierowcy? Nie jeździłem autami z kontrolą trakcji to zdziwko mam spore.
a jest wogole tcs na wyposazeniu Mazdy?ja obstawiam bardziej odplyniecie albo oleju spod smoka oleju w misce, albo paliwa w baku. pierwsze primo ma ten silnik czujnik spalania stukowego? dwa ile miales wachy w baku?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
TCS jest
Wachy 1/4 baku
olej 1mm pod full
Wachy 1/4 baku
olej 1mm pod full
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 5 gru 2017, 13:07.
Wczoraj parę minut po odpaleniu zapalił mi sie check engine i mazda zaczęła nierówno chodzić... Maska w górę i pierwsze co patrzę to cewki i kabelki WN. Na wolnych obrotach nic dziwnego. Ręka na przepustnice i dalem gazu, a cewka na 4 garze wali prądem w pokrywę zaworów. Fajnie sobie myślę tylko, że trzeba wrócić do domu a tu 450km drogi. Na szczęście znalazłem po drodze cewke przez allegro i prawie idealnie na trasie mojego powrotu. 165km mega ostroznej jazdy po cewke. Szybka wymiana na parkingu na stacji paliw i jest miodzio. Teraz tylko pytanie jak zresetowac check engine samodzielnie? samo odpiecie akumulatora wystarczy?
Reset błędów wykonany. Niby jest ok ale Madzia ma tendencję do falowania na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Nie zawsze ale niekiedy potrafi pofalować 500-900rpm. Krokowiec? EGR? Na pewno to efekt jazdy na walniętej cewce...
Przy weekendzie Madzia zaliczyła przydomowe SPA. Brakuje tylko wypolerować bo lakier troszkę szorstki na dachu i masce.
Przy weekendzie Madzia zaliczyła przydomowe SPA. Brakuje tylko wypolerować bo lakier troszkę szorstki na dachu i masce.
Mała rzecz, a cieszy... Tymczasem folia ale domyślnie lakier... Zastanawiam się nad listwą w carbon...
Noworoczny updejt.
Jakiś k***s rozwalił mi lampę, pogiął błotnik i porysował zderzak. Wszystko wydarzyło się na parkingu niedaleko kościoła gdy byłem wczoraj na mszy. Oczywiście sprawcy brak. Krew człowieka zalewa jak takie rzeczy się dzieją...
Dopisano 2 sty 2018, 08:18:
Nowa lampa już w drodze. Może uda się dzisiaj znaleźć chwilę to zrzucę zderzak i zobaczymy czy uda się to bezszkodowo wyciągnąć. Lakier na błotniku cały więc teoretycznie to wyprostowania.
Jakiś k***s rozwalił mi lampę, pogiął błotnik i porysował zderzak. Wszystko wydarzyło się na parkingu niedaleko kościoła gdy byłem wczoraj na mszy. Oczywiście sprawcy brak. Krew człowieka zalewa jak takie rzeczy się dzieją...
Dopisano 2 sty 2018, 08:18:
Nowa lampa już w drodze. Może uda się dzisiaj znaleźć chwilę to zrzucę zderzak i zobaczymy czy uda się to bezszkodowo wyciągnąć. Lakier na błotniku cały więc teoretycznie to wyprostowania.
Wydaje mi sie ze szybciej dostaniesz sie do blotnika od wewnatrz, od strony bagaznika zeby go wypchnąć niz od dolu spod zderzaka
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Możliwe ale mocowanie zderzaka wjechało i prościej będzie pociągnąć niż wypchnąć pod właściwym kątem.
Lampa już dotarła więc szybka akcja z prostowaniem i zobaczymy co dalej ... może uda się spolerować zderzak i obejdzie się bez malowania
Lampa już dotarła więc szybka akcja z prostowaniem i zobaczymy co dalej ... może uda się spolerować zderzak i obejdzie się bez malowania
Teaser...
Dopisano 26 sty 2018, 15:57:
Prototypy gotowe. Jutro przymiarka jak czas i pogoda pozwoli...
Dopisano 26 sty 2018, 15:57:
Prototypy gotowe. Jutro przymiarka jak czas i pogoda pozwoli...
Jutro zakładam i testy drogowe...
Troche to trwało, bo stały brak czasu zawsze komplikuje plany, ale wreszcie udało się założyć cambery.
Mocowanie do amortyzatora idealne. Spasowanie z łożem sprężyny 100% Zakres ruchów głowicy szeroki w każdą stronę. Solidne łożysko uniball robi robote. Problemów ze skrętem nie będzie. Niestety jak to z prototypami bywa i tu pojawił się problem... Rozstaw śrub mocowania do kielicha jest za duży o około 1mm. Co za tym idzie nie udało się założyć całości na auto. Czekam na poprawioną bazę i zobaczę co dalej.
Stay tuned...
Mocowanie do amortyzatora idealne. Spasowanie z łożem sprężyny 100% Zakres ruchów głowicy szeroki w każdą stronę. Solidne łożysko uniball robi robote. Problemów ze skrętem nie będzie. Niestety jak to z prototypami bywa i tu pojawił się problem... Rozstaw śrub mocowania do kielicha jest za duży o około 1mm. Co za tym idzie nie udało się założyć całości na auto. Czekam na poprawioną bazę i zobaczę co dalej.
Stay tuned...
Jak już zrobię trochę kilometrów z tym zestawem i będę pewny że jest wszystko ok, to zrobię zakup grupowy w dziale giełda.
Dopisano 13 lut 2018, 07:22:
Umarł mi nawiew w aucie. Działa tylko na 4 biegu a pierwsze 3 cisza. Bezpiecznik wykluczam. Przekaźnik czy jak w hondach druciki oporowe w nawiewie przepalone?
Dopisano 13 lut 2018, 07:22:
Umarł mi nawiew w aucie. Działa tylko na 4 biegu a pierwsze 3 cisza. Bezpiecznik wykluczam. Przekaźnik czy jak w hondach druciki oporowe w nawiewie przepalone?
Standard na mam ten problem jak odpalam Klime. Wyjmij całość i przeczysc styki
Dopisano 13 lut 2018, 18:55:
[quote="Dwojas"]Standard na mam ten problem jak odpalam Klime. Ale w sumie raz działa raz nie....
Dopisano 13 lut 2018, 18:55:
[quote="Dwojas"]Standard na mam ten problem jak odpalam Klime. Ale w sumie raz działa raz nie....
- Od: 6 paź 2013, 21:17
- Posty: 148 (1/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas
TiGRA200SX napisał(a):Umarł mi nawiew w aucie. Działa tylko na 4 biegu a pierwsze 3 cisza. Bezpiecznik wykluczam. Przekaźnik czy jak w hondach druciki oporowe w nawiewie przepalone?
Rezystor dmuchawy do wymiany
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości