Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
DPF usunięty dawno temu – opis tu viewtopic.php?f=410&t=202393&start=20
Generalnie wszystko ok, tylko auto jedzie jaby miało ze 100KM a nie 140.
Generalnie wszystko ok, tylko auto jedzie jaby miało ze 100KM a nie 140.
na logikę, to nieco większą , lub nieco mniejszą dawkę paliwa
generalnie robiąc kalibrację forscanem, po niedługim czasie auto i tak samo sobie kalibruje i wartości się zmieniają...
na pewno częściej niż kiedyś...ogólnie ostatnio nieco mniej zwracałem na to uwagę, ale wydaje mi się, że co ok. 100-150km. Chociaż spalanie tego nie potwierdza do końca, bo jest zadowalające ( styl mieszany, 50/50 miasto i trasa, ok. 7,2 l/100km)
Mac8181 napisał(a):Te korekty masz już po kalibracji forscanem?
generalnie robiąc kalibrację forscanem, po niedługim czasie auto i tak samo sobie kalibruje i wartości się zmieniają...
tadziol napisał(a):A tak poza konkursem,to jak często sie jara DPF ?
na pewno częściej niż kiedyś...ogólnie ostatnio nieco mniej zwracałem na to uwagę, ale wydaje mi się, że co ok. 100-150km. Chociaż spalanie tego nie potwierdza do końca, bo jest zadowalające ( styl mieszany, 50/50 miasto i trasa, ok. 7,2 l/100km)
Ale czy jak mam np -100 to komputer koryguje mi dawkę o -100 czy dawka jest po prostu o 100 za mała?? Pytam bo u mnie wartości są bardzo duże i boje się żeby mi dziury w tłoku nie zrobiło jeżeli wtryskiwacz leje. Jeżeli -100 oznacza że paliwa jest za mało to może dziury nie zrobi.
To u mnie po kalibracji wartości są większe niż przed. Wydaje mi się że gdy samochód sam się skalibruje to wartości są mniejsze ale pewności nie mam (zapomniałem zapisać a pamięć może zawodzić).
Chyba szykuje mi się wymiana więcej niż jednego wtryskiwacza. Dodam że wtryskiwacze sprawdzałem na maszynie w serwisie Boscha i tylko nr3 na wolnych obrotach odbiegał od normy co skutkowało przygasaniem jednego cylindra przy temperaturze poniżej 5ciu stopni podczas dodawania gazu zaraz po odpaleniu. Ale tylko w zakresie 1300-1800obr, na wolnych pracował normalnie
Oto ostatni odczyt:
Chyba szykuje mi się wymiana więcej niż jednego wtryskiwacza. Dodam że wtryskiwacze sprawdzałem na maszynie w serwisie Boscha i tylko nr3 na wolnych obrotach odbiegał od normy co skutkowało przygasaniem jednego cylindra przy temperaturze poniżej 5ciu stopni podczas dodawania gazu zaraz po odpaleniu. Ale tylko w zakresie 1300-1800obr, na wolnych pracował normalnie
Oto ostatni odczyt:
spójrz w mój post z 14.04.(przed kalibracją) i na obecny, po kilkukrotnej kalibracji forscanem:
Mija kilkanaście/kilkadziesiąt km i co się dzieje? Mazda kalibruje wtryskiwacze "po swojemu" – czym to się objawia ? otóż wtryskiwacz nr.1 ma obecnie wartości nieco mniejsze niż w poście z 14.04, natomiast cała reszta ma nieco większe ( w granicach normy ).
Więc moja subiektywna ocena jest taka :
Forscan po kalibracji w sposób dość czytelny stara się pokazać uszkodzone/zużyte wtryskiwacze, natomiast auto przeprowadza okresową kalibrację, aby zminimalizować spalanie stukowe
Także w moim przypadku wychodzi na 100% zużyty wtryskiwacz nr.1
u Ciebie natomiast...wydaje mi się , że wyłącznie 3 wtryskiwacz daje radę, a pozostałe 3 do wymiany...I osobiście w takim przypadku wymienił bym wszystkie 4.
Mija kilkanaście/kilkadziesiąt km i co się dzieje? Mazda kalibruje wtryskiwacze "po swojemu" – czym to się objawia ? otóż wtryskiwacz nr.1 ma obecnie wartości nieco mniejsze niż w poście z 14.04, natomiast cała reszta ma nieco większe ( w granicach normy ).
Więc moja subiektywna ocena jest taka :
Forscan po kalibracji w sposób dość czytelny stara się pokazać uszkodzone/zużyte wtryskiwacze, natomiast auto przeprowadza okresową kalibrację, aby zminimalizować spalanie stukowe
Także w moim przypadku wychodzi na 100% zużyty wtryskiwacz nr.1
u Ciebie natomiast...wydaje mi się , że wyłącznie 3 wtryskiwacz daje radę, a pozostałe 3 do wymiany...I osobiście w takim przypadku wymienił bym wszystkie 4.
wracając do tematu – wtryskiwacz nr. 1 został wymieniony.
Przed wymianą:
Po wymianie i 1 kalibracji
Po wymianie i 2 kalibracji
Po wymianie i 3 kalibracji
Nie bardzo wiem jak to teraz zinterpretować :/...
Przed wymianą:
Po wymianie i 1 kalibracji
Po wymianie i 2 kalibracji
Po wymianie i 3 kalibracji
Nie bardzo wiem jak to teraz zinterpretować :/...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6