Mazda MX-3 EC K8 1.8 24v 97' "Zastępcza"
1, 2
Siemanko, to już mój drugi temat w tym dziale
Otóż, od jakiegoś czasu zmagam się z ubezpieczalnią odnośnie odszkodowania za szkodę spowodowaną przez zaniedbane drzewo na prywatnej posesji. Więc szukałem godnego zastępcy mojej 323f. I jak mniemam znalazłem. Szukałem kilka tygodni, przeglądałem wszystkie możliwe portale i strony komisów. Znalazłem 20km od miejsca zamieszkania taką oto madzię, jest dość zaniedbana, w nadkolach wystają liście, w podszybiu to samo i w uszczelkach klapy bagażnika również. Silnik chodzi, rudej nie widać zbyt dużo (maska i klapa jedynie), drzwi są zdrowe. Progi tak samo (podobno podwójny ocynk, prawda to?). Nad prawym błotnikiem lekka wgniotka. W każdym razie za auto za 600€ nie ma się co cudów spodziewać bo facet mówił, że jeżeli by odpicował wystawiłby za 1500
Wyposażenie:
-silnik 1.8 v6
-klima (jest, ale nienabita )
-pakiet gt (dokładka, łezki i spoiler)
-wszystkie 2 szyby w prądzie
-rozpórka kielichów przednich
Plany:
-zarejestrować – DONE
-ubezpieczyć – DONE
-nowy rozrząd
-płyny – DONE
-hamulce, kompletny remont – DONE
-maska i klapa (ale to później)
-wyprostować boczek
-naprawić prawe drzwi bo się nie otwierają – DONE
-naprawić opuszczanie lewej szyby bo też nie robi – DONE
Modyfikacje/naprawy:
-świece NGK v-line 33
-kable zapłonowe NGK
-wyczyszczenie przednich błotników z błota i liści
-wymiana cieknącego uszczelniacza skrzyni
-kompletny remont hamulcow + nowe tarcze i klocki
Otóż, od jakiegoś czasu zmagam się z ubezpieczalnią odnośnie odszkodowania za szkodę spowodowaną przez zaniedbane drzewo na prywatnej posesji. Więc szukałem godnego zastępcy mojej 323f. I jak mniemam znalazłem. Szukałem kilka tygodni, przeglądałem wszystkie możliwe portale i strony komisów. Znalazłem 20km od miejsca zamieszkania taką oto madzię, jest dość zaniedbana, w nadkolach wystają liście, w podszybiu to samo i w uszczelkach klapy bagażnika również. Silnik chodzi, rudej nie widać zbyt dużo (maska i klapa jedynie), drzwi są zdrowe. Progi tak samo (podobno podwójny ocynk, prawda to?). Nad prawym błotnikiem lekka wgniotka. W każdym razie za auto za 600€ nie ma się co cudów spodziewać bo facet mówił, że jeżeli by odpicował wystawiłby za 1500
Wyposażenie:
-silnik 1.8 v6
-klima (jest, ale nienabita )
-pakiet gt (dokładka, łezki i spoiler)
-wszystkie 2 szyby w prądzie
-rozpórka kielichów przednich
Plany:
-zarejestrować – DONE
-ubezpieczyć – DONE
-nowy rozrząd
-płyny – DONE
-hamulce, kompletny remont – DONE
-maska i klapa (ale to później)
-wyprostować boczek
-naprawić prawe drzwi bo się nie otwierają – DONE
-naprawić opuszczanie lewej szyby bo też nie robi – DONE
Modyfikacje/naprawy:
-świece NGK v-line 33
-kable zapłonowe NGK
-wyczyszczenie przednich błotników z błota i liści
-wymiana cieknącego uszczelniacza skrzyni
-kompletny remont hamulcow + nowe tarcze i klocki
Ostatnio edytowano 17 kwi 2018, 09:58 przez maderix95, łącznie edytowano 8 razy
Jest ladna. Czekam na kolejne posty
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 napisał(a):Jest ladna. Czekam na kolejne posty
Następny większy to chyba z czyszczenia xD dziś otworzyłem maskę żeby pooglądać co nieco i wcześniej nie zauważyłem, że jest rozpórka przednich kielichów madzia trzyma się drogi jak cygan zasiłku. Po muśnięciu gazu, obrotów mam 4k .
Pytanie do znających temat, był problem z termostatem/czujnikiem temperatury w nich? Bo z tego co widziałem dziś to nie wiem czy licznik źle pokazuje, czy czujnik nie robi, ale temp płynu rośnie do 1/4 skali i stoi.
maderix95 napisał(a):czarek1991 napisał(a):Jest ladna. Czekam na kolejne posty
Następny większy to chyba z czyszczenia xD dziś otworzyłem maskę żeby pooglądać co nieco i wcześniej nie zauważyłem, że jest rozpórka przednich kielichów madzia trzyma się drogi jak cygan zasiłku. Po muśnięciu gazu, obrotów mam 4k .
Pytanie do znających temat, był problem z termostatem/czujnikiem temperatury w nich? Bo z tego co widziałem dziś to nie wiem czy licznik źle pokazuje, czy czujnik nie robi, ale temp płynu rośnie do 1/4 skali i stoi.
Ja po kupnie mojej musialem wymienic (wzialem "srednia" polke 29zl i zapomnialem)
Na forum rowniez bylo kilka tematow wiec mozliwe ze to termostat.
Sprawdź jak nagrzewają się węże czy równomiernie czy nie
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
dam92 napisał(a):Sprawdź jak nagrzewają się węże czy równomiernie czy nie
Będę patrzył. Dziś naprawiłem drzwi. Cięgno od klamki było luźne i nie dociągało zapadki. Troszkę siły lekko wygiąłem/odgiąłem (robiłem na czuja) i działa. Do tego została stara instalacja do wzmacniacza i sub z bejoty już siedzi, tylko nie gra. Podejrzewam, że kable sygnałowe są walnięte bo były przygniecione zapasówką odkręconą na maxa :/ nadal nie wiem co z szybą, podejrzewam silniczek ale musze rozebrać drzwi, zeby potwierdzić przypuszczenia.
I jeden problem, czasem zdarza się szarpać przy przyspieszaniu. Na każdym biegu. Przyczyną prawdopodobnie jest luźna fajka świecy, jedna jedyna nie może się docisnąć do końca i jest luzem, kilka dziur i nie styka. Wystarczy lekko dopchnąć do świecy i działa. Miał ktoś taki przypadek?
Spróbuj wsadzić coś do środka żeby lekko zagiąć te blaszki w środku zbyt były ciaśniejsze . A kable w radiu masz podłączone?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Ok, na dniach wpadna nowe klocki Becker. Problem z fajką zdiagnozowany, wewnętrzna część została wyrwana i została na świecy przewód w fajce jest wyrwany i jedynie dotyka blaszki, przez co iskra jest ale czasem zrywa, więc nowy przewód nr 5 wskazany. A kable podłączone
Dopisano 26 wrz 2017, 20:00:
Ok. Mimo, ze juz debet sie odzywa to stwierdziłem ze nie odpuszczę i ogarne ten zapłon. W tygodniu dojdą: komplet świec ngk i kable zapłonowe też ngk niebieskie. Bo mam juz dość palenia na 5 garów. Plus taki, że wiem jak chodzi słynne v5
Dopisano 26 wrz 2017, 20:00:
Ok. Mimo, ze juz debet sie odzywa to stwierdziłem ze nie odpuszczę i ogarne ten zapłon. W tygodniu dojdą: komplet świec ngk i kable zapłonowe też ngk niebieskie. Bo mam juz dość palenia na 5 garów. Plus taki, że wiem jak chodzi słynne v5
Dziś siadły nowe kable i świece, samochód odpala zanim przekręcę kluczyk do końca. Pali idealnie, świece koloru kawy z mlekiem, więc raczej w normie. Kanały świec czyste, a na pewno czystsze niż w mojej bejocie . No, i niemieckie blaszki mogli się zlitować i dać tą jedną 6 więcej.
Siemanko. Dzisiejszy poranek na pełnych obrotach. Wyczyszczone błotniki przód.
Wymieniony mechanizm podnoszenia szyby lewy (linka była zerwana). Wymienione koła na zimówki (pożyczone od młodszej siostry)
EDIT (4.11.2017):
Dziś wymieniony filtr powietrza i czujnik temperatury, chciałem ruszać też termostat, ale nie miałem płynu chłodniczego i możliwości upuszczenia go. Do tego trochę wyczyściłem ją i ułożyłem kable zapłonowe
Wymieniony mechanizm podnoszenia szyby lewy (linka była zerwana). Wymienione koła na zimówki (pożyczone od młodszej siostry)
EDIT (4.11.2017):
Dziś wymieniony filtr powietrza i czujnik temperatury, chciałem ruszać też termostat, ale nie miałem płynu chłodniczego i możliwości upuszczenia go. Do tego trochę wyczyściłem ją i ułożyłem kable zapłonowe
Siemanko
W sobote ogarnialem hamulce, kompletny remont, wymiana tarcz i klocków do tego nowy plyn.
Uszczelniacz wału nowy, skonczylo się moczenie w nocy mialo byc też nowe sprzęgło, kupilem komplet valeo, ale okazalo sie ze nie pasuje, a ze jutro wracam do Niemiec, to muszę oddać i dalej katować stare w kazdym razie jest lepiej, co raz lepiej. Plany na potem? Wydech, srodkowy i koncowy wylatują bo juz się kończą.
EDIT.
A więc wrażenia po wymianie. Przejechany ponad 1000km i brak jakichkolwiek ubytków, poza tymi przy kręceniu wysoko bo nie umiem jeździć powoli
W sobote ogarnialem hamulce, kompletny remont, wymiana tarcz i klocków do tego nowy plyn.
Uszczelniacz wału nowy, skonczylo się moczenie w nocy mialo byc też nowe sprzęgło, kupilem komplet valeo, ale okazalo sie ze nie pasuje, a ze jutro wracam do Niemiec, to muszę oddać i dalej katować stare w kazdym razie jest lepiej, co raz lepiej. Plany na potem? Wydech, srodkowy i koncowy wylatują bo juz się kończą.
EDIT.
A więc wrażenia po wymianie. Przejechany ponad 1000km i brak jakichkolwiek ubytków, poza tymi przy kręceniu wysoko bo nie umiem jeździć powoli
Jak to seryjne zawieszenie Na letnich kołach auto zupełnie inaczej wygląda
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
witek napisał(a):Lipa lepiej od razu wrzucać lampy od amerykańca
Niby lepiej. Ale jak mam zaplacic pare € za 2 gniazda 2 wloknowe a 100+€ za lampy to jednak wole pierwsza opcje. Minus taki, ze lewa musialem rozklejac bo w srodku byla blaszana zaslepka :/
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości