Mazda 323 BG B8 GLX 4WD – SWAP 1.8 BP05
1, 2
Po ponad półtorej roku poszukiwani wrecie udało mi się znaleźć auto które mi odpowiada musiałem po nią jechać aż do Nowego Sącza – 435km było warto. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce.
Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
– data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
– pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018
– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
– ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R
Plany:
– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze
– Dołożenie ABS
Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa
Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )
JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
Ogólnie o aucie.
Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .
Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
– data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
– pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018
– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
– ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R
Plany:
– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze
– Dołożenie ABS
Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa
Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )
JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
Ogólnie o aucie.
Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .
Ostatnio edytowano 5 kwi 2020, 16:07 przez Grigori, łącznie edytowano 44 razy
No to zaczeło sie dłubanie .....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Plany ... jest ich bardzo dużo choć teraz się trochę zmieniają bo nie sądziłem że wyrwę 4WD . Na samym początku będę musiał wymienić termostat bo puszcza na chłodnice i ogarnąć rudą z pod spodu i znaleźć suche miejsce na zimę .
Planów mnóstwo, z zewnątrz jak i wewnątrz zmiana zderzaka dołożenie loteki(ek) zmiana szyberdachu na szklany, pias 5 szpilek, miały być większe hamulce z BA GT V6 ale teraz się zastanawiam bo tył mam tarcze, chce ABS dorzucić, spryskiwacze reflektorów, halogeny w zderzaku, SWAP na 1.8 128km, klima, grzane fotele, ...
I wiele innych, jak bym miał gdzie to zrobić to bym ogarną pewnie do końca tego roku, ale brak garażu. Prawie wszystko już leży i czeka od dawna posegregowane i gotowe do montażu
Planów mnóstwo, z zewnątrz jak i wewnątrz zmiana zderzaka dołożenie loteki(ek) zmiana szyberdachu na szklany, pias 5 szpilek, miały być większe hamulce z BA GT V6 ale teraz się zastanawiam bo tył mam tarcze, chce ABS dorzucić, spryskiwacze reflektorów, halogeny w zderzaku, SWAP na 1.8 128km, klima, grzane fotele, ...
I wiele innych, jak bym miał gdzie to zrobić to bym ogarną pewnie do końca tego roku, ale brak garażu. Prawie wszystko już leży i czeka od dawna posegregowane i gotowe do montażu
Jak już graty czekają to może wynajmij jakiś garaż, szkoda czekać :p grunt żeby był prąd i na łeb nie leciało
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Jak już pisaliśmy, zazdraszczam na maksa , ogarnij ją na lalkę, ABS Ci wyrwę tylko jeszcze mi się przypomnij
Czy ktoś kiedyś porównywał blok z 1.8 OHC do 1.8 DOHC ? Pomyślałem o zmianie głowicy z OHC na DOHC.
Z tego co ja wiem jest to do zrobienia.
Czy ktoś próbował lub zna kogoś kto to robił
Z tego co ja wiem jest to do zrobienia.
Czy ktoś próbował lub zna kogoś kto to robił
Różnic pomiędzy silnikami troche było, ale wydaje mi się że "fizycznie" głowica DOHC może siąść.
SOHC nie miało spryskiwaczy denka tłoka. Inna pompa oleju. Inna miska olejowa i smok (jeśli mnie pamięć nie myli). Nie wiem czy kolektory spasują. No i oczywiście inne sterowanie. Nie znam nikogo kto by to robił, wydaje mi się że bezpieczniej jest przełożyć cały silnik ze sterowaniem.
SOHC nie miało spryskiwaczy denka tłoka. Inna pompa oleju. Inna miska olejowa i smok (jeśli mnie pamięć nie myli). Nie wiem czy kolektory spasują. No i oczywiście inne sterowanie. Nie znam nikogo kto by to robił, wydaje mi się że bezpieczniej jest przełożyć cały silnik ze sterowaniem.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ciekawe jak by olać przedni napęd i wstawić vankla z RX8
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
To ja Ci daje info że BPT to dobra droga Te auta były stworzone pod BPT, na dobrym kapciu z zatrzymanego łamią prawa fizyki
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):łamią prawa fizyki
albo dyfry
Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.
Grigori napisał(a):Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.
Ja myślę że jeśli nie chcesz szukać nowej skrzynki to powinieneś zrobić jej przegląd i na 90% wymiana wszystkich łożysk to tak na wstępie tej skrzynki z plastiku. Na forum jest jedna lub dwie osoby które to ogarną to na poziomie pro.
Ty posiadasz raptem 105 kucyków co nie oznacza że zarżnąć się tego nie da.
Panowie którzy to upalają w rajdach mają te skrzynie z GTX lub GTR i do tego wzmocnione i seryjnie 180 kucyków więc porównania brak.
Popytaj Panów co ile robią przeglądy i co wymieniają to poznasz koszta ( osobiście wolałbym ich nie znać )
Najpierw sobie zobacz czy masz luz na tzw. dupce temat rzeka wiec proponuje dużo poczytać .
Osobiście zmieliłem dwie skrzynki kolega trzy : )))))
Generalnie autko wypas a ludzie jak powiadasz że tylko słyszeli to słyszeli prawdę i wiedzą co piszą ))
Pozdrowaśki
Edit : Nikt tu zapewne nie ma zamiaru Ciebie straszyć ale nakierować na dobrą drogę byś nie musiał zaciągać kredytu i szukać skrzynki w USA
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Dzięki za odpowiedz przegląd skrzyni oczywiście będzie, bo tak jak piszesz nie chce szukać drugiej. Che do tego auta upchnąć silnik z GT dlatego wszystko musi grać jeśli chodzi o skrzynię, zawieszenie, hamulce ... kilka lat już w 323 BG FWD siedzę czas na 4WD i wchłonięcie wiedzy.
Jeszcze raz dzięki podmuch za info z pierwszej ręki pewnie bede miał jeszcze sporo pytań
Jeszcze raz dzięki podmuch za info z pierwszej ręki pewnie bede miał jeszcze sporo pytań
co tam nowego w projekcie ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości