Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje
Strach jeździć tak skorodowanym autem. Z tymi nadkolami jest tragedia w tych modelach. Sam osobiście miałem w nodkolu dziure (po wyczyszeniu rdzy) taką, że głowa wejdzie. Lakiernik dziwił się, że to auto nie rozkraczyło się na drodze.
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
KOLEDZY ILE JEST WARTA MAZDA 323 Z ROKU 1994 ?
http://otomoto.pl/oferta/mazda-323-mazd ... 59bd2ffbd0
http://otomoto.pl/oferta/mazda-323-mazd ... 59bd2ffbd0
Tak na prawdę wszystko zależy od stanu. Dla punktu odniesienia – ja swoją bg (1991r.) jakies 4 lata temu sprzdalem za 2500zł ale idealna nie byla. Koniecznie sprawdz stan kielichow z tylu, bo to piętą ahillesowa tego modelu. Jak auto w b.dobrym stanie to wartość powoli będzie już wzrastac pod warunkiem ze bedzie sie caly czas taki stan utrzymywać
Auto nie ma tylnej półki oraz ma trochę zarysowań na błotnikach oraz na zderzakach. Na nadkolu ma zrobiona zaprawkę
Po oględzinach okazało się jeszcze że była malowana. Cały maska oraz błotniki były szpachlowane i malowane. W niektórych miejscach jest tyle szpachlu, że w mierniku nie starczyło skali .
Witam,
przeczytalem caly watek z opiniami... nie znalazlem szczegolowych opini na temat silnika 1.6 16V – 88KM
przymierzam sie do zakupu takiej wersji... czy ktos by mogl sie wypowiedziec o w.w. jednostce?
na co szczegolnie zwrocic uwage podczas ogledzin (poza elektryka, kielichami, ruda ogolnie wszedzie)?
czy jest to dobry wybor na Auto na codzien?
z gory dziekuje za opinie i odpowiedzi
przeczytalem caly watek z opiniami... nie znalazlem szczegolowych opini na temat silnika 1.6 16V – 88KM
przymierzam sie do zakupu takiej wersji... czy ktos by mogl sie wypowiedziec o w.w. jednostce?
na co szczegolnie zwrocic uwage podczas ogledzin (poza elektryka, kielichami, ruda ogolnie wszedzie)?
czy jest to dobry wybor na Auto na codzien?
z gory dziekuje za opinie i odpowiedzi
- Od: 5 paź 2016, 16:29
- Posty: 6
- Auto: Volvo 480
Miałem bagietę "efkę" z tym silnikiem- aut miałem sporo, uważam że to było najlepsze. Silnik naprawdę dawał radę, do pomykania po mieście naprawdę wypas, a i w trasie sobie radził (750km praktycznie ciągłej jazdy). Spalanie koło 10-12 litrów gazu. Jeździłem na oleju 10-w40 i dolewałem około 300-400 ml na 1000km co uważam za super wynik. Popylałem na zwykłej instalacji II generacji, pracował na tym bardzo dobrze. Do tego 323f bg była naprawdę wygodna, mam 194 cm wzrostu i wbrew pozorom super się czułem w jej wnętrzu. Szkoda że była tak przeżarta
Przy zakupie tak jak pisałeś sprawdź dokładnie podwozie (zwłaszcza podłużnice). Sprawdź też motor, czy ma moc, czy nie kopci, nie cieknie z niego. Co ważne sprawdź stan amorków przód i tył bo do tego modelu dobre amorki tanie nie będą. Przewody hamulcowe, zaciski czy nie stoją, czy dobrze hamuje, nie ściąga. Teraz jest odpowiednia pogoda żeby posprawdzać dywaniki i bagażnik pod kątem przeciekającej wody do wnętrza.
Wielkim plusem jest prosta konstrukcja, jest to pierwsze auto w którym sam pod domem zmieniłem rozrząd, zregenerowałem zaciski i generalnie nauczyłem się podstawowej mechaniki.
Z wielkim sentymentem oglądam zdjęcia "bagietek" ludzi z forum, obiecałem sobie że kiedyś wrócę do tego modelu.
Przy zakupie tak jak pisałeś sprawdź dokładnie podwozie (zwłaszcza podłużnice). Sprawdź też motor, czy ma moc, czy nie kopci, nie cieknie z niego. Co ważne sprawdź stan amorków przód i tył bo do tego modelu dobre amorki tanie nie będą. Przewody hamulcowe, zaciski czy nie stoją, czy dobrze hamuje, nie ściąga. Teraz jest odpowiednia pogoda żeby posprawdzać dywaniki i bagażnik pod kątem przeciekającej wody do wnętrza.
Wielkim plusem jest prosta konstrukcja, jest to pierwsze auto w którym sam pod domem zmieniłem rozrząd, zregenerowałem zaciski i generalnie nauczyłem się podstawowej mechaniki.
Z wielkim sentymentem oglądam zdjęcia "bagietek" ludzi z forum, obiecałem sobie że kiedyś wrócę do tego modelu.
W hatchbacku koniecznie patrz na stan tylnych kielichów. To jest baaardzo słaby punkt BGtek...
Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi . Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone
Dopisano 6 paź 2016, 11:08:
Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi . Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone
Bardziej zaokrąglone
Dopisano 6 paź 2016, 11:08:
Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi . Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone
ustawilem sie na ogledziny jutro sztuki ktora nie chce kupic bo to Automat... ale chce miec porownanie przed ogledzinami w Weekend. A jak mowi stara zasada, ogladaj ogladaj i ogladaj... zeby potem wiedziec ze tamta jest lepsza...
Dopisano 7 paź 2016, 12:59:
no i pozamiatane jedna i druga poszla ;(
Dopisano 7 paź 2016, 12:59:
no i pozamiatane jedna i druga poszla ;(
- Od: 5 paź 2016, 16:29
- Posty: 6
- Auto: Volvo 480
Witajcie, mam taki dylemat. Czy BG 1.6 16v jest głośniejsza niż BG 1.3 16v. Ostatnio kupiłem sedana BG 1.6 i w porównaniu z moją BG 1.3 16v wydaje się głośniejsza. Chodzi o pracę silnika, szczególnie po uruchomieniu, ale też później podczas jazdy. Czy to wynik niedbania poprzedniego właściciela o tego sedana 1.6 ( olej i filtr oleju prawdopodobnie nie wymieniany od kilku lat, płyn chłodniczy jakaś brunatna woda, świece stare – szarpanie autem, filtr powietrza oryginał Mazdy – rok prod. 2009 i nie jestem pewny czy od tego czasu wymieniany – pomarańcz prawie niewidoczna pod kurzem ) czy też ogólnie silnik 1.6 jest głośniejszy od 1.3? Jakie są wasze opinie?
Oczywiście filtr oleju i olej wymieniony ( 5W40 ), tak samo płyn chłodniczy, świece oraz filtr powietrza. Po tych wszystkich wymianach auto znacznie żwawsze, szczególnie po wymianie filtra powietrza, ale nadal głośniejsze niż 1.3 mimo, że ma przebieg trzykrotnie niższy – 63 tys km vs 221 tys km.
Oczywiście filtr oleju i olej wymieniony ( 5W40 ), tak samo płyn chłodniczy, świece oraz filtr powietrza. Po tych wszystkich wymianach auto znacznie żwawsze, szczególnie po wymianie filtra powietrza, ale nadal głośniejsze niż 1.3 mimo, że ma przebieg trzykrotnie niższy – 63 tys km vs 221 tys km.
Ja ma 1.3 16v ( 270 tyś ) i 1.8 16v (146 tyś ) soch i to 1.8 pracuje lepiej niż 1.3 olej wymieniany co 10 tyś i jest w jednym i drugim względnie cicho. Jak dla mnie to wina tego że nie było o silnik dbane jak należy i może coś ie w nim dzieje. A może zawory do regulacji w 1.8 mam hydrauliczne regulowanie luzów nie wiem jak w 1.6.
A więc wydaje się, że wszystko zależy od auta, a nie silnika, przecież 1.3 i 1.6 to ten sam silnik, jedynie średnica cylindrów w 1.6 jest trochę większa. Zobaczymy jak auto pojeździ trochę na nowym oleju, może się poprawi. W 1.6 jest hydrauliczna kasacja luzów, w 1.3 16v na śrubkę. Auto nie jest jakoś bardzo hałaśliwe, jedynie silnik przy przyśpieszaniu brzmi tak bardziej chropowato, nie tak miękko brzmiąco jak 1.3. Po przejechaniu kilku kilometrów i zatrzymaniu się na światłach czy na postoju silnik brzmi już cicho, czasami prawie niesłyszalny. Tylko przy przyśpieszaniu i jeździe jest głośniejsze. Jak się trochę ociepli zrobię przegląd zawieszenia, łożysk i może zobaczę pod pokrywę zaworów jak to wszystko wygląda.
Update 27 marca 2019
Sedan 1.6 BG z 1993 roku powoli wraca do życia. Chodzi coraz lepiej. W marcu zrobiłem przegląd tylnych hamulców, założyłem nowe tarcze z przodu ( Textar ), nowe klocki i nowe zregenerowane zaciski. Parę dni temu wymieniony pasek od wspomagania ( ContiTech ) oraz od alternatora i pompy wody ( również ContiTech ). W grudniu wymieniłem świece, po którym to zabiegu autem przestało szarpać przy przyśpieszaniu, a przedwczoraj założyłem nowe kable WN ( firmy NGK – ucieszyłem się gdy zobaczyłem na opakowaniu napis Made in Japan ), wymieniłem kopułkę oraz dokładnie oczyściłem palec rozdzielacza szmatką i płynem do czyszczenia hamulców. Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że drążek zmiany biegów po wymianie kabli, kopułki i czyszczeniu palca przestał drżeć, wibrować na biegu jałowym na postoju, zmiana od razu była widoczna, jest właściwie całkiem nieruchomy. Auto jeżdzi jakoś lepiej, ciszej, lepiej przyśpiesza, płynniej turlika się na małych i wyższych obrotach. Zajrzałem pod wykładzinę na podłogę i wszystko wygląda dobrze. Kielichy z tyłu zdrowe, z przodu nalot rdzy od strony nadkoli, obstukałem dokładnie i energicznie i wyglądają na zdrowe. Końcówki podłużnic przy mocowaniu wahacza wzdłużnego osłabione korozją, trzeba będzie z tym do blacharza. Progi z tyłu trochę korodują na łączeniu dolnym, zdjąłem listwy progowe i zajrzałem do środka, nie jest źle korozja tylko na łączeniu dolnym zewnętrznego z wewnętrznym.
Odsłoniłem pokrywę paska rozrządu i jest oryginalny mazdowski, wydaje się, że nie był jeszcze wymieniany od nowości lub od kilkunastu lat. W kwietniu będę chciał wymienić rozrząd, ale musi się ocieplić, bo wszystko robię na zewnątrz, nie mam garażu. Może jak coś więcej ogarnę, to założę wątek.
Update 27 marca 2019
Sedan 1.6 BG z 1993 roku powoli wraca do życia. Chodzi coraz lepiej. W marcu zrobiłem przegląd tylnych hamulców, założyłem nowe tarcze z przodu ( Textar ), nowe klocki i nowe zregenerowane zaciski. Parę dni temu wymieniony pasek od wspomagania ( ContiTech ) oraz od alternatora i pompy wody ( również ContiTech ). W grudniu wymieniłem świece, po którym to zabiegu autem przestało szarpać przy przyśpieszaniu, a przedwczoraj założyłem nowe kable WN ( firmy NGK – ucieszyłem się gdy zobaczyłem na opakowaniu napis Made in Japan ), wymieniłem kopułkę oraz dokładnie oczyściłem palec rozdzielacza szmatką i płynem do czyszczenia hamulców. Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że drążek zmiany biegów po wymianie kabli, kopułki i czyszczeniu palca przestał drżeć, wibrować na biegu jałowym na postoju, zmiana od razu była widoczna, jest właściwie całkiem nieruchomy. Auto jeżdzi jakoś lepiej, ciszej, lepiej przyśpiesza, płynniej turlika się na małych i wyższych obrotach. Zajrzałem pod wykładzinę na podłogę i wszystko wygląda dobrze. Kielichy z tyłu zdrowe, z przodu nalot rdzy od strony nadkoli, obstukałem dokładnie i energicznie i wyglądają na zdrowe. Końcówki podłużnic przy mocowaniu wahacza wzdłużnego osłabione korozją, trzeba będzie z tym do blacharza. Progi z tyłu trochę korodują na łączeniu dolnym, zdjąłem listwy progowe i zajrzałem do środka, nie jest źle korozja tylko na łączeniu dolnym zewnętrznego z wewnętrznym.
Odsłoniłem pokrywę paska rozrządu i jest oryginalny mazdowski, wydaje się, że nie był jeszcze wymieniany od nowości lub od kilkunastu lat. W kwietniu będę chciał wymienić rozrząd, ale musi się ocieplić, bo wszystko robię na zewnątrz, nie mam garażu. Może jak coś więcej ogarnę, to założę wątek.
Ostatnio edytowano 28 mar 2019, 00:20 przez p_pekala, łącznie edytowano 1 raz
Witam .
Przymierzam się do zakupu 323f bg. Zawsze podobały mi się te mazdy, i odkąd miałem okazję kupić ją kilka lat temu, nie mogę jej wyrzucić z głowy. Wydaję mi się, że to ostatni dzwonek na zakup tego auta.
W związku z tym chciałem zapytać, czy znajdę jakiś zbiór informacji o tym modelu? Dane o każdym z montowanych silników itd. bo niestety zauważam, że internet jest dość ubogi jeśli chodzi o opis tego modelu . Jest w ogóle możliwość znalezienia jeszcze sensownych egzemplarzy? Może ktoś aktualnie pomyka efką, jest w stanie powiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości?
Z góry dzięki i pozdrawiam
Przymierzam się do zakupu 323f bg. Zawsze podobały mi się te mazdy, i odkąd miałem okazję kupić ją kilka lat temu, nie mogę jej wyrzucić z głowy. Wydaję mi się, że to ostatni dzwonek na zakup tego auta.
W związku z tym chciałem zapytać, czy znajdę jakiś zbiór informacji o tym modelu? Dane o każdym z montowanych silników itd. bo niestety zauważam, że internet jest dość ubogi jeśli chodzi o opis tego modelu . Jest w ogóle możliwość znalezienia jeszcze sensownych egzemplarzy? Może ktoś aktualnie pomyka efką, jest w stanie powiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości?
Z góry dzięki i pozdrawiam
- Od: 22 lut 2019, 00:06
- Posty: 3
- Auto: Civic Vi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości