Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
Panowie moja Mazda 6 1.8 litra z 2007 rok, wywala mi dwa błędy :
1. P02097 -post catalyst fuel trim system too rich bank1
2. P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Po wykasowaniu błędów auto jeździ normalnie resztę dnia bez żadnych błędów , ale już następnego dnia po przejechaniu około 4.7km znowu włącza się żółty check engine .
Auto nie szarpie nic sie nie dzieje przynajmniej ja nie odczuwam jakiś problemów.
Po paru dniach pokazuje juz tylko 1 problem:
P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Czy to pierwsza sonda lambda za silnikiem padła czy ta druga za katalizatorem ? byłem u dwóch mechaników i jeden mówi ze to pierwsza sonda a drugi mówi ze to druga sonda.
Dowiadywałem sie w serwisie Mazdy w Irlandii ile kosztuje pierwsza sonda to 519Euo +Vat -szok
Chciałem kupić zamiennik w Polsce ale żaden sklep nie może znaleźć jaka ma byc sonda po VIN , numer z mojego auta VIN nie pokazuje im w sklepach jaka to ma być część dzwoniłem do kilkunastu sklepów i każdy rezygnował bo VIN nic im nie pokazywał ,
Gość z mazdy podał mi jej symbol jest to: LFH1-18-8G1D
serwis Mazda Irlandia nie chciał mojego VIN auta tylko numer rejestracyjny i na tej podstawie podał mi nazwę tej sondy jest to sonda 5 przewodów.
Pytanie czy to sonda pierwsza czy druga do wymiany ?
Pozdrawiam
1. P02097 -post catalyst fuel trim system too rich bank1
2. P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Po wykasowaniu błędów auto jeździ normalnie resztę dnia bez żadnych błędów , ale już następnego dnia po przejechaniu około 4.7km znowu włącza się żółty check engine .
Auto nie szarpie nic sie nie dzieje przynajmniej ja nie odczuwam jakiś problemów.
Po paru dniach pokazuje juz tylko 1 problem:
P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Czy to pierwsza sonda lambda za silnikiem padła czy ta druga za katalizatorem ? byłem u dwóch mechaników i jeden mówi ze to pierwsza sonda a drugi mówi ze to druga sonda.
Dowiadywałem sie w serwisie Mazdy w Irlandii ile kosztuje pierwsza sonda to 519Euo +Vat -szok
Chciałem kupić zamiennik w Polsce ale żaden sklep nie może znaleźć jaka ma byc sonda po VIN , numer z mojego auta VIN nie pokazuje im w sklepach jaka to ma być część dzwoniłem do kilkunastu sklepów i każdy rezygnował bo VIN nic im nie pokazywał ,
Gość z mazdy podał mi jej symbol jest to: LFH1-18-8G1D
serwis Mazda Irlandia nie chciał mojego VIN auta tylko numer rejestracyjny i na tej podstawie podał mi nazwę tej sondy jest to sonda 5 przewodów.
Pytanie czy to sonda pierwsza czy druga do wymiany ?
Pozdrawiam
- Od: 13 lis 2011, 21:07
- Posty: 37
- Skąd: Irlandia
- Auto: Mazda 6 EXECUTIVE , 2007r 1.8Petrol
Jest to 1sza sonda – 2 wtyczkowa (ta LFH1-18-8G1D – ktora jest zepsuta tego ci nie powiem). Druga to tylko kontrolna. Jak chcesz zamiennik to pierwsza lepsza oferta z allegro – https://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6 ... 01257.html
- Od: 17 sty 2017, 22:15
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006
Udało się dostać używaną oryginalną sondę , kupiłem 2 na wszelki wypadek , nie łatwo je znaleźć w dobrej cenie. Znajomy miał te tanie zamienniki i odradzał mówi ze to loteria raz 2 miesiące raz 4 miesiące i do kosza . Znalazł tez używkę oryginał i śmiga już cały rok. Ja po wymianie na razie jestem zadowolony Madzia wróciła do stanu normalnego
Pozdrawiam wszystkich
Pozdrawiam wszystkich
- Od: 13 lis 2011, 21:07
- Posty: 37
- Skąd: Irlandia
- Auto: Mazda 6 EXECUTIVE , 2007r 1.8Petrol
Witam, czy może ktoś wrzucić filmik jak pracuje sonda 1 na wolnych obrotach, chodzi o sondę 5 przewodowa, z góry dziękuję
- Od: 13 wrz 2018, 08:39
- Posty: 14
- Auto: MAZDA 6 ROK 2007,SILNIK 2,0 BENZYNA +LPG WTRYSK FAZY CIEKLEJ
Witam.
Czy w przypadku występowania jednocześnie dwóch błędów (P0030 "HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1" i P0037 "Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 2") Przyczyną może być brak zasilania sond lambda? Jeżeli dobrze rozumiem, te dwa błędy dotyczą dwóch sond naraz? Może bezpiecznik? Jeśli tak to gdzie go szukać?
Czy w przypadku występowania jednocześnie dwóch błędów (P0030 "HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1" i P0037 "Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 2") Przyczyną może być brak zasilania sond lambda? Jeżeli dobrze rozumiem, te dwa błędy dotyczą dwóch sond naraz? Może bezpiecznik? Jeśli tak to gdzie go szukać?
- Od: 15 mar 2016, 11:43
- Posty: 2
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 GY 2007
1.8 Pb, LPG BRC24
Poleci ktoś sondę do 2.3 166km 2003? Przeleciałem chyba wszystkie strony wątku i dalej nie wiem co kupić.
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
Witam panow i Najlepszego w Nowym Roku,niestety ja zaczynam z kontrolka silnika p0030,i tu mam pytanie rozumiem ze to sonda lambda,wymienialem w marcu na blue print,a moje pytanie jest takie ile sond lambda jest w mojej madzi,pytam bo nie widze pierwszej tylko ta co wymienialem z tylu pod autem!!!czy tylko jedna jest w tym silniku 2.2 diesel 185hp!!dzieki za pomoc pozdrawiam
- Od: 24 sie 2008, 21:52
- Posty: 54
- Skąd: pontefract/ uk
- Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009
Dzisiaj pojawił się i u mnie bład P2251
Jedni piszą że wystarczy przeczyścić przepustnicę i przepływomierz inni że wymiana sondy lambda.
Z błędu wynika że jest to sensor nr 1 – prośba o jasne wyjaśnienie o którą sondę Lambda chodzi bo z tego co przeczytałem są dwie.
Mam Mazda 6 2.0 benzyna po lift 2006.
Która to jest tak nr 1 i jakie przewody – ile przewodów, wtyczek ma tak by można było dodatkowo tak to zweryfikować.
I czy istnieje jednoznaczy sposób mają np. ELMa na zdiagnozowanie po parametrach czy to faktycznie sonda do wymiany ? Obawiam sie że wydam full kasy na dobrej jakości sondę a wyjdzie że to albo ta druga albo w ogóle przepustnica lub przepływomierz. Może jakieś parametry w programie diagnostycznym jednoznacznie pokażą że jest walnięta ?
Z góry dziękuję.
Jedni piszą że wystarczy przeczyścić przepustnicę i przepływomierz inni że wymiana sondy lambda.
Z błędu wynika że jest to sensor nr 1 – prośba o jasne wyjaśnienie o którą sondę Lambda chodzi bo z tego co przeczytałem są dwie.
Mam Mazda 6 2.0 benzyna po lift 2006.
Która to jest tak nr 1 i jakie przewody – ile przewodów, wtyczek ma tak by można było dodatkowo tak to zweryfikować.
I czy istnieje jednoznaczy sposób mają np. ELMa na zdiagnozowanie po parametrach czy to faktycznie sonda do wymiany ? Obawiam sie że wydam full kasy na dobrej jakości sondę a wyjdzie że to albo ta druga albo w ogóle przepustnica lub przepływomierz. Może jakieś parametry w programie diagnostycznym jednoznacznie pokażą że jest walnięta ?
Z góry dziękuję.
- Od: 5 sie 2013, 19:48
- Posty: 90
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda CX-5 2.5 2019
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość
Mam problem z moją Mazdą, mianowicie świeci mi się check engine. Podpiąłem się pod OBD2 i aplikacją Car Scanner na androida zeskanowałem błędy, wyszły dwa: P0134 i P0031 oznaczone jako potwierdzone i te same oznaczone jako czasowe. Te błędy wskazują na pierwszą sondę, która była wymieniana niedawno. Auto nie posiada typowych objawów tj. spalanie jest w normie, silnik pracuje idealnie, jest moc, ale na rozgrzanym silniku spaliny mają intensywny zapach.
To może być padnięta sonda czy może coś innego?
Mam problem z moją Mazdą, mianowicie świeci mi się check engine. Podpiąłem się pod OBD2 i aplikacją Car Scanner na androida zeskanowałem błędy, wyszły dwa: P0134 i P0031 oznaczone jako potwierdzone i te same oznaczone jako czasowe. Te błędy wskazują na pierwszą sondę, która była wymieniana niedawno. Auto nie posiada typowych objawów tj. spalanie jest w normie, silnik pracuje idealnie, jest moc, ale na rozgrzanym silniku spaliny mają intensywny zapach.
To może być padnięta sonda czy może coś innego?
- Od: 6 sty 2020, 16:50
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 PB 147 KM
2005 r.
Hej, zanim pójdziesz w większe koszty, wkręć emulator 2 sondy lambda, ten prosty bo kolankowy nie wejdzie (chyba, że wkręcisz najpierw prosty a w niego kolankowy), na alleg... sprawdzałem przed chwilą, dostaniesz emulator ocynk za 4,99 zł. Wkręca się to w katalizator od góry. Jest mało miejsca więc musisz mieć klucz oczkowy odgięty 27, na alleg... za 6,5 zł. Skasuj błedy i sprawdź czy nie wrócą. Wydasz 12 złoty a masz spore szanse samemu rozwiązać problem.
- Od: 5 lut 2016, 11:41
- Posty: 42
- Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km
Clio 1.5 dCi
Witam wszystkich,
Dzisiaj zamontowałem sonde z Aliexpress. Oryginalna miała już trochę dość i była nadgryziona przez kune. Sonda za śmieszne bodajże 110 złoty. Wygląda zacnie i działa póki co bez zarzutu. Auto przestało szarpać na zimnym i plynnie przyspiesza. Jak chcecie to śmiało wbijajcie tutaj:
#Aliexpress 119,68 zł 8%OFF | JESBEN 5 lat gwarancji LFH1-188G1 tlenu O2 czujnik sonda Lambda dla Mazda 6 GG GY 2002-2007 1.8 2.0 2.3 LFH1-18-8G1 LFH1188G1
https://a.aliexpress.com/_BOiKhb
Dzisiaj zamontowałem sonde z Aliexpress. Oryginalna miała już trochę dość i była nadgryziona przez kune. Sonda za śmieszne bodajże 110 złoty. Wygląda zacnie i działa póki co bez zarzutu. Auto przestało szarpać na zimnym i plynnie przyspiesza. Jak chcecie to śmiało wbijajcie tutaj:
#Aliexpress 119,68 zł 8%OFF | JESBEN 5 lat gwarancji LFH1-188G1 tlenu O2 czujnik sonda Lambda dla Mazda 6 GG GY 2002-2007 1.8 2.0 2.3 LFH1-18-8G1 LFH1188G1
https://a.aliexpress.com/_BOiKhb
- Od: 29 lip 2020, 21:17
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6, 2.0 bena, 2006 rok
Ja jeżdżę na sondzie Audi LZA07-AU4 jakoś od marca 2016 roku więc już ponad 5 lat. W kilometrach będzie już ponad 56 tysięcy. Wtyczki przerabiał mechanik. Lutował i zabezpieczał połączenia. Odpukać do dziś działa.
- Od: 5 lut 2016, 11:41
- Posty: 42
- Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km
Clio 1.5 dCi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6