Oleje silnikowe
Nawet jeśil to tylko 1.3 to jak będzie deptany to się szybciej zniszczy na mineralce...
Jeśli nie bierze oleju to warto spróbować i wlać jakiś lepszy olej, jak będzie brał to zalać zagęszczacz, a przy następnej zmianie minerał
Jeśli nie bierze oleju to warto spróbować i wlać jakiś lepszy olej, jak będzie brał to zalać zagęszczacz, a przy następnej zmianie minerał
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
carlo80 napisał(a):Chcialem sie dowiedziec tylko czy zostawic castrola magnateca i 15/40 czy lac inny
Pretensje to możesz mieć... ale tylko do siebie. Wyrażaj się precyzyjnie a dostaniesz dobrą radę. Napisałeś INNY, a to określenie wieloznaczne i stąd możliwy błąd. Dopisał byś innej MARKI i sprawa była by jasna. A tak... naprawdę trudno stwierdzić „co poeta miał na myśli”. Jak widzisz po poradach dla większości kolegów "inny" w kontekście oleju oznacza innej klasy (5w40, 10w40, 15w40). Co do marki ...wszystkie oleje robione w Polsce rozlewają niemal z jednego kociołka. Ja nie dostrzegam specjalnej różnicy poza etykietą. Jeśli chodzi o mineralne to polecam Texaco Havoline Premium 15W-40 (rozlewane w Belgii).
Ostatnio edytowano 8 wrz 2006, 09:44 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Jeżdżę na Shell Diesel Plus i jestem z niego bardzo zadowolony. Bo mam diesla i rzeczywiście różnica jest. Dystans silnika jest spooory, ostatnio robiłem zawory – i też było widać owoce shella. Poprzednio kilka razy zalany był mobilem a po shellu zaczął wyłazić mi szlam i brud.
PS. Xavier – to odpowiedź na Twoją "ankietę"
PS. Xavier – to odpowiedź na Twoją "ankietę"
Xavier napisał(a):carlo80 napisał(a):Chcialem sie dowiedziec tylko czy zostawic castrola magnateca i 15/40 czy lac inny
Pretensje to możesz mieć... ale tylko do siebie. Wyrażaj się precyzyjnie a dostaniesz dobrą radę. Napisałeś INNY, a to określenie wieloznaczne i stąd możliwy błąd. Dopisał byś innej MARKI i sprawa była by jasna. A tak... naprawdę trudno stwierdzić „co poeta miał na myśli”. Jak widzisz po poradach dla większości kolegów "inny" w kontekście oleju oznacza innej klasy (5w40, 10w40, 15w40). Co do marki ...wszystkie oleje robione w Polsce rozlewają niemal z jednego kociołka. Ja nie dostrzegam specjalnej różnicy poza etykietą. Jeśli chodzi o mineralne to polecam Texaco Havoline Premium 15W-40 (rozlewane w Belgii).
dzieki za rade kolego ,
a jednak poszedl półsytetyczny CASTROL GTX MAGNATEC 10W40 , a nie mineralny .
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
carlo80 napisał(a):
dzieki za rade kolego ,
a jednak poszedl półsytetyczny CASTROL GTX MAGNATEC 10W40 , a nie mineralny .
Nie ma sprawy.... Castrol przy ostrzejszej jeździe powinien lepiej służyć niż minerał, choć na forum akurat ta marka zbiera raczej marne opinie.
A ja jezdze teraz na LOTOSIE 10W-40 przy przebiegu 204.000 km w ciagu 3 miesięcy zrobiłem na nim prawie 10 tys. i silnik działa jak narazie, ale prawde mówiąc to wlałem go żeby przepłukać silnik bo poprzedni użytkownik tego pojazdu zapomniał wymienić olej a było juz ponad 15 tys. na nim zrobione. Teraz zaleje coś lepszego myśle nad Liqui Moly. Zobaczymy co to jest.
- Od: 28 cze 2006, 17:44
- Posty: 8
- Skąd: Różanki/Poole
- Auto: przeszłość: Mazda 323F BA '95 1.8 16V LPG, Mazda 6 2.0 CDTI 2004
teraźniejszość: Mazda 6 2.0 LPG GH 2008 i Mazda 323F 2.5V6 KL-DE '98
tomekrvf napisał(a):Grzyby napisał(a):ale może po RSie takie nie są?
Własnie że po RSie
Ja w swojej P11 GT miałem Elfa 5W-40 i było ok potem cos mnie podkusiło i zalałem RSa 10W-60 i.....jak dla mnie to jest badziewie!!! przez wielkie G po 8tyś dolałem 0,5l oleju a wcześniej nic nie dolewałem!!!! olej zarąbiście szybko sie starzeje i zostawia nagar!!!
Wszystko dlatego że to nie jest olej syntetyczny!!! Jest to olej na bazie MINERALNEJ Castrol wygrał głośną sprwae sądową chyba w 96r z Mobilem i tylko dlatego nazywa ten olej syntetycznym, ostatnio czytałem ze Castrol kończy produkcje SRa bo za duzo ludzi sie na nim przejechało oprócz RSa Castrol ma jeszcze inny olej ale w 1000%syntetyczny 10W-60 ale nie pamiętam nazwy TWS czy coś takiego ale nie sprawdzałem co to jest
slawekp napisał(a):1. Instrukcja do GF model 1999, przed liftingiem 100 Km mówi wyraźnie, że w zakresie temperatur, spotykanym w naszej strefie klimatycznej (-20, +30) sugerowany jest 15W40.
Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.
U mnie jest zalany (jeszcze w Niemczech) Castrol SLX 0W30 i zastanawiam się na jaki go zmienić.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
ram napisał(a):slawekp napisał(a):1. Instrukcja do GF model 1999, przed liftingiem 100 Km mówi wyraźnie, że w zakresie temperatur, spotykanym w naszej strefie klimatycznej (-20, +30) sugerowany jest 15W40.
Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.
Ciekawe...co GF-ka (właściciel) to inna instrukcja.
Moja podaje jedynie, że olej lany do silnika GF-ki powinien spełniać normy – cytuję:
"API Service SG, SH ODER SJ" – instrukcja str 9-2. Czy ma to być 5w40, 10w30 czy 15w40 nie wypowiada się o ile spełnia podane wcześniej kryteria...
Możecie Panowie podać nr strony na której wyczytaliście swoje dane co do oleju?
ram napisał(a): Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.
tomekrvf napisał(a):Powinna być tabela doboru lepkości oleju w zależności od temp zewnętrznej. W GE i BG taka tebela jest w instrukcji obsługi więc w GF też byc powinna
Zgadza się. Mój błąd. Znalazłem też u siebie w instrukcji str.7-9. 10w-30 czyli półsyntetyk + "API Service SG, SH ODER SJ". Czyli oleje 10w-40 spełniają te parametry, a nawet są nieco lepsze jeśli chodzi o temp. stosowania (w40= +40 C otoczenie ) i płynięcia. W instrukcji z rysunku wynika by był do -30 (10w-30). W większość markowych olei 10w40 tem. płynięcia kończy się w przedziale od -33 do -44.
Czyli olej mam OK (10w40).
tomekrvf napisał(a):Powinna być tabela doboru lepkości oleju w zależności od temp zewnętrznej. W GE i BG taka tebela jest w instrukcji obsługi więc w GF też byc powinna
Jest wykres, z którego widać:
– dla temp. -30 do 0 st. C zalecany jest 5W30
– w przedziale od -25 do 60 st. C – 10W30.
A wg API: SG, SH lub SJ.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Teraz powiem coś mniej popularnego – fakty:
Mitsubishi galant, diesel, 290kkm – zalewany ostatnie 4 zmiany mineralem.
Teraz zalany (no – jakies 8 tys temu) półsyntetykiem
Różnica – kolosalna na korzyść półsyntetyka. Ciszej chodzi, równo (na wolnych obrotach), mniej spala oleju (i paliwa!). Wycieków brak. Skończyły się problemy z dziwnym odpalaniem rano. Nie tłuką mu się też zawory przez pierwszą minutę – jest cichy od razu...
Moja madzia jeździ na Shell'u połsyntetyk do Diesli. I jestem zadowolony. Bardzo.
Mitsubishi galant, diesel, 290kkm – zalewany ostatnie 4 zmiany mineralem.
Teraz zalany (no – jakies 8 tys temu) półsyntetykiem
Różnica – kolosalna na korzyść półsyntetyka. Ciszej chodzi, równo (na wolnych obrotach), mniej spala oleju (i paliwa!). Wycieków brak. Skończyły się problemy z dziwnym odpalaniem rano. Nie tłuką mu się też zawory przez pierwszą minutę – jest cichy od razu...
Moja madzia jeździ na Shell'u połsyntetyk do Diesli. I jestem zadowolony. Bardzo.
xANDy napisał(a):Moja madzia jeździ na Shell'u połsyntetyk do Diesli
Ja do GD i do GF zalewam Mobil 10W-40 Turbo Diesel... i jest GD bierze bardzo male ilości (ok 1l) a GF nie wiem... teraz przejechałem od przeglądu jakies 500km i na razie jest ok zmiana co 8tkm, max 10tkm.
sołtys napisał(a):brii napisał(a):W ankiecie jest błąd – Mobil 1 to nazwa oleju a nie firmy
ile razy ja już to udowadniałem kumplom bezskutecznie
"Jaki olej lejecie do swoich mazd?" – To gdzie tu jest błąd? Jest pytanie o firmę czy olej? Co to zmienia?
PS. Tak z ciekawości (bo nie wiem): jaka firma robi Mobila 1?
Xavier napisał(a):"Jaki olej lejecie do swoich mazd?" – To gdzie tu jest błąd? Jest pytanie o firmę czy olej? Co to zmienia?
PS. Tak z ciekawości (bo nie wiem): jaka firma robi Mobila 1?
to kup olej midland (bez jakiejkolwiek dodatkowej nazwy kup Castrol bez jakiegokolwiek dodatkowego oznaczenia)
Masz rację błedy są dwa:
jeden to mobil 1
drugi to powinno byc jakiej marki olej lejecie do swoich mazd.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a): to kup olej midland (bez jakiejkolwiek dodatkowej nazwy kup Castrol bez jakiegokolwiek dodatkowego oznaczenia)
Nie kupisz też oleju jeśli nie zdecydujesz jaki: 50w40, 10w40 czy 15w40. Pytanie celowo jest ogólne. Każdy i tak wie o co chodzi. Czepiacie się szczegółów. Moim zdaniem niepotrzebnie. Co to zmienia?
To jakiej marki ten Mobil 1?
Ostatnio edytowano 27 wrz 2006, 11:51 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Xavier napisał(a):To jakiej marki ten Mobil 1?
marki mobil
Tak samo jak mobil M mobil S itp
Generalnie Mobil 1 to nazwa własna oleju syntetycznego koncernu Mobil. Taki mały szczegół a jednak moim zdaniem istotny.
Xavier napisał(a): Każdy i tak wie o co chodzi. Czepiacie się szczegółów. Moim zdaniem niepotrzebnie.
to mozna napisać Castrol GTX
Orlen Pattinum, Lotos Trafic itd, co zmienia postac rzczy bo ktos ko sie w miarę orientuje może pomyslec że chodzi o pełny syntetyk mobila nic innego, idac dalej tym tropem zaznaczy że używa innego bo używa mobila M a nie mobila 1.
Diabeł własnie tkwi w szczególach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
To w końcu jaki olej mam wlać przy wymianie? 0W30 jaki mam(Castrol SLX) wydaje się niezgodny z zaleceniami (zwłaszcza dla naszych warunków klimatycznych). 10W30, jeśli dobrze pamiętam z przegladu wątku, to może być zarówno pełny jak i półsyntetyk.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki