Mazda 323 BG BP '91
Witam serdecznie!
Mazda jest ze mną od kwietnia 2005 roku (kiedy to na jej liczniku widniało 130tys. km – obecnie w pobliżu 281 tys. – październik 2013) i wcale nie zanosi się na rozstanie. Jest to moje pierwsze autko, które w moje ręce trafiło zza zachodniej granicy. Doprowadzenie jej do obecnej postaci pochłonęło już sporo pracy. Jak przystało na kobietę, zabrała mi mnóstwo czasu, cierpliwości i jak na moje studenckie możliwości również pieniędzy, ale jak do tej pory odwdzięcza się codzienną, bezawaryjną eksploatacją i za to najbardziej ją lubię.
Model: Mazda 323BG 1.3 16V
Rok: 1991
Przebieg: 281 tys. km
Wersja wyposażenia po kupnie – spartańska – to co niezbędne do jazdy
Eksploatacja i niezbędne prace:
– wymiana obydwu przegubów JC (135 tys. km)
– poprawki lakiernicze (w Niemczech jeździła nią kobieta, która zaliczyła Mazdą lekki ‘pocałunek’) (130 tys. km)
– malowanie maski (została kopnięta nogą na parkingu), lewych drzwi, błotnika oraz fragmentu tylnej klapy i tylnego zderzaka (ksiądz wjechał mi lekko "w tyłek" , ale pozdrawiam go z tego miejsca, bo okazał się uczciwy i sympatyczny)
– nowe sprzęgło AISIN (200 tys. km)
– wymieniony rozrząd – pasek Continental, rolka GMB (2 wymiana – 192 tys. km)
– uszczelnienie i konserwacja bagażnika (fotorelacja strona 7)
– oczyszczenie, pomalowanie i zabezpieczenie wszelkich elementów we wnętrzu na których pojawiła się rdza
– odnowienie/solidne wyczyszczenie podsufitki i tapicerki
– stałe wymiany eksploatacyjne – olej, płyny, filtry (Mazda jeździ na Mobilu 10W40)
– amortyzatory KYB Excel-G + odboje Sachs (180tys. km) – nieaktualne
– świeczki NGK (170 tys. km, 250 tys. km)
– konserwacja podwozia (205 tys. km)
– naprawa podwozia, usunięcie rdzy, druga konserwacja, poprawki lakiernicze (250 tys. km)
– konserwacja profili zamkniętych środkami Motipa (205. tys. km, ponowna konserwacja 250 tys. km)
– wymiana tylnych łączników stabilizatora Yamato (225 tys. km)
– wydech końcowy Marix (210 tys. km) – nieaktualne
– swożnie 555 (190 tys. km, 250 tys. km – lewy swożeń 555 – ponowna wymiana)
– nowa kopułka (230 tys. km)
– wymiana uszczelniaczy rozrządu (ok. 230 tys. km)
– wymiana uszczelki miski olejowej (ok. 230 tys. km)
Modyfikacje:
– usunięcie wszelkich naklejek z karoserii
– pomalowanie zderzaków oraz lusterek pod kolor nadwozia
– tarcze Brembo (170 tys. km)
– klocki NISSHINBO (210 tys. km)
– sprężyny H&R (170 tys. km) – nieaktualne
– kompletne zawieszenie K.A.W. PlusKit (-65/-40) (255 tys. km)
– alufelgi Team Dynamics RVR II 18"x7"
– opony Nankang NS2 215/35/18
– rozpórka przednich kielichów ProSport
– przednie kierunkowskazy czyste TYC
– końcówka wydechu Ulter elipsa – nieaktualne
– układ wydechowy 2,25'' od kolektora – rury Bosal, tłumik środkowy RM Motors RM01, tłumik końcowy RM Motors RM8XXL + silencer (255 tys. km)
– czarne welurowe dywaniki z zielonym obszyciem
– podświetlana, skórzana gałka zmiany biegów
– skórzany, czarny mieszek lewarka zmiany biegów
– short-shifter ProSport
– tunel środkowy z zamykanym schowkiem
– centralny zamek
– wspomaganie kierownicy (240 tys. km) – zaadoptowane z 1.8 GT
– elektryczne szyby (fotorelacja strona 4)
– podświetlenie miejsca na nogi kierowcy oraz pasażerów zielonymi modułami LED
– podświetlenie tablicy, wnętrza oraz bagażnika białymi żarówkami LED
– boczne czyste kierunkowskazy przeznaczone do Golfa III (fotorelacja z montażu strona 4)
– zaciski oraz bębny hamulcowe odrdzewione i pomalowane na kolor czarny farbą FOLIATEC (strona 6) – aktualnie zaciski i bębny zostały pomalowane proszkowo na kolor czarny (240 tys. km)
– polerka pokrywy zaworów
– dolot wg własnego projektu z filtrem Simoty i elementami Simota/Jacky/Aoma/ESTD
– liczniki z obrotomierzem zaadoptowane z bogatszej wersji, podświetlone zielonymi diodami LED
– niebieskie ramki klubowe Mazdaspeed
– dokładka z VW Golf III VR6 (240 tys. km) – nieaktualne
– VW Golf III OEM front lip (260 tys. km)
– kierownica RAID (obszyta na nowo czarną skórą) + naba
– + wszystko co pominąłem
Car audio:
– drzwi wygłuszone matami
– okablowanie Caliber + Dietz
– przedni zestaw separowany Simplex 160 na dystansach MDF
– Clarion DXZ558RMP – nieaktualne
– Alpine 7903
– μ-Glow 4075v.2
– Ground Zero GZTW 25T w zamkniętej budzie
– nowa podłoga i mini zabudowa bagażnika wykonana w Dobrym Tonie (http://www.dobryton.pl)
Fotografie ułożone są od najbardziej aktualnych :
Ostatnio edytowano 21 lip 2023, 00:49 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 32 razy
widac ze ladniutka sztuka
pozdrawiam
pozdrawiam
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
ooo ładna sztuka fajny i zadbany lakierek
no no ładna sztuka
a jaki przebieg??jaki rozmiar alusów i producent??
a jaki przebieg??jaki rozmiar alusów i producent??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Ładniutka nówka sztuka widać ze zadbana Ale az sie prosi o jakieś modyfikacje wizualne
- Od: 9 wrz 2006, 00:01
- Posty: 167
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323 (BF) 1,7 D HATCHBACK '87
Prezentuje się bardzo ładnie, widać że właściciel o nią dba, oby tak dalej i powodzenia w pracach nad nią.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
:–)
Madzia jest po prostu......piękna!
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej ekspoatacji autka!
Madzia jest po prostu......piękna!
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej ekspoatacji autka!
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Normalnie wszedłem w ten temat zobaczyć cóż za nowy hatchback BG...i mało nie spadłem z fotela...przepiękny szczególnie na tych alu ja bym chciał doprowadzić swoją do takiego stanu ale to jeszcze potrwa jak bez wspomagania na takich kapcioszkach się manewruje ?
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Przede wszystkim dziękuje bardzo wszystkim za komentarze i proszę o więcej
Nowe zdjęcia wstawię jak będzie chwila czasu (być może dopiero wiosną, teraz jeżdżę na zimowych kapciach... a na drogach brudno ) mam też nadzieję że uda się zrealizować następną fazę planu tj. polerka felg i lakieru... nie wiem co o tym myślicie, ale wg mnie efekt może być ciekawy.
PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...
Przebieg Mazdy to udokumentowane 155tys.
Co do felg (producent EXIP) i opon – na 195/50/R15 jeździ mi się bardzo dobrze, wulkanizatorzy wyklinali pomysł zakładania 15stek do tego autka – że drogi dziurawe, że zawieszenie b. szybko się uszkodzi, że kierownicę zębami będę trzymał...itd. Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore – a autko muszę mieć praktyczne) Wspomagania nie ma i powiem tak – kierownicę zębami nie trzymam, autko w zakrętach sprawuje się lepiej, jest troszkę twardsze ale mi to nie przeszkadza. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów... A autka używam na co dzień...
Co do doboru felg do mojej Mazdy to długa historia, pełna problemów i niepowodzeń – po kupnie minęło ok. miesiąca zanim zostały ostatecznie nałożone, ale nie warto się rozpisywać... Ważne że z efektu jestem zadowolony. Trzeba tylko na nowy sezon kupić nowe szpilki na jedno koło + 1 dystans 10mm i już będzie cacy...
Zdjęcia silnika... to... ehm... na razie nie ma co pokazywać – przydałoby się mycie i może jakaś polerka kolektora i pokrywy, tyle że w tym temacie ja się w ogóle nie orientuje komu można coś takiego zlecić i jakie są koszta (a portfel studenta teraz ubogi...)
Nowe zdjęcia wstawię jak będzie chwila czasu (być może dopiero wiosną, teraz jeżdżę na zimowych kapciach... a na drogach brudno ) mam też nadzieję że uda się zrealizować następną fazę planu tj. polerka felg i lakieru... nie wiem co o tym myślicie, ale wg mnie efekt może być ciekawy.
PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...
Przebieg Mazdy to udokumentowane 155tys.
Co do felg (producent EXIP) i opon – na 195/50/R15 jeździ mi się bardzo dobrze, wulkanizatorzy wyklinali pomysł zakładania 15stek do tego autka – że drogi dziurawe, że zawieszenie b. szybko się uszkodzi, że kierownicę zębami będę trzymał...itd. Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore – a autko muszę mieć praktyczne) Wspomagania nie ma i powiem tak – kierownicę zębami nie trzymam, autko w zakrętach sprawuje się lepiej, jest troszkę twardsze ale mi to nie przeszkadza. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów... A autka używam na co dzień...
Co do doboru felg do mojej Mazdy to długa historia, pełna problemów i niepowodzeń – po kupnie minęło ok. miesiąca zanim zostały ostatecznie nałożone, ale nie warto się rozpisywać... Ważne że z efektu jestem zadowolony. Trzeba tylko na nowy sezon kupić nowe szpilki na jedno koło + 1 dystans 10mm i już będzie cacy...
Zdjęcia silnika... to... ehm... na razie nie ma co pokazywać – przydałoby się mycie i może jakaś polerka kolektora i pokrywy, tyle że w tym temacie ja się w ogóle nie orientuje komu można coś takiego zlecić i jakie są koszta (a portfel studenta teraz ubogi...)
Ostatnio edytowano 12 lip 2008, 02:19 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 2 razy
zazdroszcze takiego stanu... a jak tam w niej gra po wygluszeniu dzwi? u mnie jest tragedia, halas mi psuje cala przyjemnosc z muzyki. mocno oklejona byla? ja tez z naklejkami walczylem, co to za moda byla! chcesz dac dystanse do tych felg? ja mialem z tylu 195/50/15 i musialem ranciki na blotnikach podklepywac bo jak 2 osoby z tylu usiadly to na bujnieciach i lukach szorowalo, ale po zabiegu byl luz, teraz mam 195/55/15 i tez bez problemu. ...ale nie ma co, podoba mi sie Twoja Mazda
- Od: 11 maja 2006, 09:00
- Posty: 43
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nysa dizel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości