sprawa jest następująca: mam mazde 121 z 1996. w tym aucie z tego co wiem powinien być stosowany płyn hamulcowy DOT4 a jakiś głupi mechanik wlał mi R3.
te płyny są mieszalne?
mam problemy z hamulcami które mi czasem blokują. czy przyczyną może być wymieszanie płynów.
czy wystarczy teraz tylko zmienić na płyn DOT 4 czy uszkodzeniu mogły ulec jakieś części.
Wlany zły płyn hamulcowy i problem z blokowaniem hamulców
Strona 1 z 1
Niestety płynów hamulcowych tego samego typu a innych producentów nie powinno się mieszać (sam się o tym przekonałem) a tym bardziej różnych typów...
Moja sugestia – szukaj już nowych przewodów hamulcowych i wszystkich innych gumowych elementów z układu hamulcowego
Tak przy okazji – długo już jesteś na forum i powieneś wiedzieć jak nazywać tematy, tym razem poprawię go za Ciebie, ale na przyszłość proszę byś nazywał je poprawnie (chodzi o podtemat).
Moja sugestia – szukaj już nowych przewodów hamulcowych i wszystkich innych gumowych elementów z układu hamulcowego
Tak przy okazji – długo już jesteś na forum i powieneś wiedzieć jak nazywać tematy, tym razem poprawię go za Ciebie, ale na przyszłość proszę byś nazywał je poprawnie (chodzi o podtemat).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Plynow nie powinno sie mieszac ale...
1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.
2. Zanim zaczniesz kupowac to moze warto rozkrecic caly uklad i wypompowac ta mieszanke.Przed tym bym mocno ponaciskal na hamulec (nie wiem czy cos to da, ale bym ponaciskal – moze placebo ) – wtedy przy ogledzinach mozesz sprawdzic czy z cylinderkow (tyl) sie nie leje (bebny trzeba by sciagnac ) Jesli chodzi o przod to powinienes wyciagnac zaciski i sprawdzic czy tloczki nie leja.Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.
3. Na koniec mozesz (a w zasadzie nalezy) przeplukac uklad np jakims DOT4 – szczegolnie ze wzgledu na pompe.
4. A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.Co prawda stezenie wtedy inne ale wydaje mi sie ze jak nie jezdzisz z tym zbyt dlugo to powinienes jakos (tanio?) z tego wybrnac.
1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.
2. Zanim zaczniesz kupowac to moze warto rozkrecic caly uklad i wypompowac ta mieszanke.Przed tym bym mocno ponaciskal na hamulec (nie wiem czy cos to da, ale bym ponaciskal – moze placebo ) – wtedy przy ogledzinach mozesz sprawdzic czy z cylinderkow (tyl) sie nie leje (bebny trzeba by sciagnac ) Jesli chodzi o przod to powinienes wyciagnac zaciski i sprawdzic czy tloczki nie leja.Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.
3. Na koniec mozesz (a w zasadzie nalezy) przeplukac uklad np jakims DOT4 – szczegolnie ze wzgledu na pompe.
4. A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.Co prawda stezenie wtedy inne ale wydaje mi sie ze jak nie jezdzisz z tym zbyt dlugo to powinienes jakos (tanio?) z tego wybrnac.
ap2
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ap2 napisał(a):1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.
Nie trzeba szukać w googlach – na forum jest mój post o skutkach jakie mnie spotkały
ap2 napisał(a):Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.
Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe
ap2 napisał(a):A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.
Oleje to zupełnie inna bajka niż płyn hamulcowy. Przy wymianie płynu hamulcowego stary płyn jest wypychany przez nowy. Starego płynu w układzie zostaniej zupełnie pomijalna ilość.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dzięki za podpowiedzi. w sobotę rozbieram układ i jak coś będę wiedział więcej to poinformuje. spuszczę te płyny i zaleje nowe. ładnie odpowietrzę układ i zobaczę co sie będzie działo. jak będę rozbierał to sprawdzę pozostałe elementy zgodnie z zaleceniami.
- Od: 27 sty 2007, 15:55
- Posty: 10
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 121 1,25 zetec 1996r.
brii napisał(a):ap2 napisał(a):1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.Nie trzeba szukać w googlach – na forum jest mój post o skutkach jakie mnie spotkały
przepraszam nie szukalemap2 napisał(a):Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe
Nie tylko. W tym przypadku wydaje mi sie, ze przewody sa uszkodzone od wewnatrz (stary bajer ze starszych modeli FIATa).Po prostu scianki sie lekko krusza, a ze srednica jest mala wiec sie zatyka.ap2 napisał(a):A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.Oleje to zupełnie inna bajka niż płyn hamulcowy. Przy wymianie płynu hamulcowego stary płyn jest wypychany przez nowy. Starego płynu w układzie zostaniej zupełnie pomijalna ilość.
Zgadzam sie ale wyjatki potwierdzaja regule
ap2
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ap2 napisał(a):Cytat:
Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe
Nie tylko. W tym przypadku wydaje mi sie, ze przewody sa uszkodzone od wewnatrz (stary bajer ze starszych modeli FIATa).Po prostu scianki sie lekko krusza, a ze srednica jest mala wiec sie zatyka.
Też prowdopobne
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
rozebrałem układ. mam do wymiany przedni elastyczny przewód hamulcowy(zaczyna pękać) i klocki. wybrałem cały płyn hamulcowy i wszystko wyglądało bardziej jak olej a nie płyn. przewody drożne. w tyle wszystko ok. za tydzień leje nowy płyn i dam znać jak układ pracuje.wszystkie śruby były bardzo zapieczone ale po paru godzinach walki uratowała mnie gorąca woda z czajnika(śruby puściły). mam nadzieje ze wiele niespodzianek już mieć nie będę. przy okazji dostrzegłem ze mam do wymiany osłonę przegubu i drążki stabilizatora
- Od: 27 sty 2007, 15:55
- Posty: 10
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 121 1,25 zetec 1996r.
lepper_pl napisał(a):wybrałem cały płyn hamulcowy i wszystko wyglądało bardziej jak olej a nie płyn.
Nic dziwnego, że hamulce nie działały jak trzeba
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na zardzewiałe śruby lej Colę .Po spuszczeniu płynu zalej pompę denaturatem i przepłucz układ.Ja do pokrywy zbiorniczka płynu dorobiłem maszynkę do pompowania kół , podłączam sprężarkę i pod ciśnieniem przedmuchuję układ.
Tylko Mazda
- Od: 21 kwi 2006, 19:15
- Posty: 109
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi
już byłem podczas odpowietrzania układu ale zauważyłem nieszczelność przewodu elastycznego. naprawdę jest problem żeby dostać zamiennik ale coś mają mi sprowadzić. na razie czekam z niecierpliwością i oszczędzam w tym czasie na paliwie
- Od: 27 sty 2007, 15:55
- Posty: 10
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 121 1,25 zetec 1996r.
szukałem ale wszędzie mają do mk3 a do mk4 brak. oryginał motorcraftu to koszt 107zł ale znalazłem przez internet. czekam jeszcze na odpowiedź z jednego sklepu a jak nie to net. Ci wszyscy ludzie którzy sprzedają w tych sklepach motoryzacyjnych nie mają pojęcia że to te same auta( mazda 121 i fiesta mk4). co oni tam robią. podczas poszukiwań spotkałem wielu jeleni. jeden nawet twierdził że DA DB czy ZQ to jest to samo i różni sie tylko wyposażeniem a przewód chciał na wzór bo jak stwierdził że nie ma możliwości innego dopasowania.takich to bym
- Od: 27 sty 2007, 15:55
- Posty: 10
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 121 1,25 zetec 1996r.
problem z hamulcami był następujący: źle były zamontowane przewody hamulcowe. przewód był wkręcony w miejsce odpowietrznika a odpowietrznik na miejsce przewodu. ale już wszystko chodzi jak należy. podziwiam tego mechanika który wcześniej sie zajmował tym autem i zastanawiam sie co jeszcze będzie po nim do poprawy. dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc.
reasumując:
płyn z R-3 wymieniony na DOT 4
zmieniony przewód hamulcowy
odpowietrzone na nowo sprzęgło z nowym płynem
zmienione klocki
i auto śmiga
reasumując:
płyn z R-3 wymieniony na DOT 4
zmieniony przewód hamulcowy
odpowietrzone na nowo sprzęgło z nowym płynem
zmienione klocki
i auto śmiga
- Od: 27 sty 2007, 15:55
- Posty: 10
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 121 1,25 zetec 1996r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości