Pozycz od kogos nawigacje i sprawdz predkosc wg gpsa Przy 100km/h gps pokazuje u mnie okolo 95km/h (to normalne, w 95% samochodow licznik minimalnie zawyża).
Opcje zawyżania u Ciebie są dwie:
– inna skrzynia biegów
– ktoś zdejmował wskazówke licznika i przy ponownym zakładaniu założył ją za wysoko
..no chyba ze obrotomierz kłamie
Moc / moment obrotowy a obroty (na kazdym biegu)
Witam!
Może to jakoś pomoże Hannibalowi odnośnie jego prędkości na piątce
Może rzeczywiście prędkościomierz lub obrotomierz Cię okłamuje, a może masz skrzynię od diesla 1.7 PN- też skrzynia F5M-R
Wydję mi się, że składak to poprostu wymontowany przed granicą silnik i na terenie kraju spowrotem włożony, ale mogło być inaczej A może już wcześniej ktoś wstawił skrzynię od PN, lub (jeżeli nie jesteś I właścicielem w kraju) już w kraju komuś padła oryginalna i wstawił zgodną co do typu, bo też F5M-R, ale od 1,7 PN (ma inne przełożenia).
Spójrz na moje wyliczenia (według danych przełożeń skrzyni z WKŁ)
zatem obwód koła to 1,807 m.
Gdybyś miał skrzynie G5M-R od 1.8 BP (nie wiem czy bez flanszy podejdzie, ale załóżmy że tak) to na V biegu (przełożenie całkowite- 3,436) przy 3000 obr/min miałbyś 94,66 km/h.
Przy skrzyni F5M-R obliczenia dają takie prędkości:
Silniki:
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,0: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 108,42 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,592: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 90,55 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
PN- V bieg z przełożeniem całkowitym 2,815: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 115,55 km/h
Przy 2500 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń powinieneś mieć 96,29 km/h
Przy 2600 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń wychodzi 100,14 km/h
Może ktoś wie, czy są (i gdzie) nabite na skrzyni oznaczenia, z których wynikałoby od jakiego silnika pochodzi.
Może to jakoś pomoże Hannibalowi odnośnie jego prędkości na piątce
Mak napisał(a):A czy Twój licznik przypadkiem nie zawyża?
ravi napisał(a):..no chyba ze obrotomierz kłamie
Może rzeczywiście prędkościomierz lub obrotomierz Cię okłamuje, a może masz skrzynię od diesla 1.7 PN- też skrzynia F5M-R
Hannibal napisał(a):Inna sprawa że moja Madzia to składak, może skrzynia biegów jakaś inna jest.
Wydję mi się, że składak to poprostu wymontowany przed granicą silnik i na terenie kraju spowrotem włożony, ale mogło być inaczej A może już wcześniej ktoś wstawił skrzynię od PN, lub (jeżeli nie jesteś I właścicielem w kraju) już w kraju komuś padła oryginalna i wstawił zgodną co do typu, bo też F5M-R, ale od 1,7 PN (ma inne przełożenia).
Spójrz na moje wyliczenia (według danych przełożeń skrzyni z WKŁ)
Hannibal napisał(a):Dodam że koła również mam książkowe 175/70/R13.
zatem obwód koła to 1,807 m.
Hannibal napisał(a):Jeszcze się okaże że w budzie od B3 śmiga silnik B6 ze skrzynia biegów od BP
Gdybyś miał skrzynie G5M-R od 1.8 BP (nie wiem czy bez flanszy podejdzie, ale załóżmy że tak) to na V biegu (przełożenie całkowite- 3,436) przy 3000 obr/min miałbyś 94,66 km/h.
Przy skrzyni F5M-R obliczenia dają takie prędkości:
Silniki:
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,0: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 108,42 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,592: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 90,55 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
PN- V bieg z przełożeniem całkowitym 2,815: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 115,55 km/h
Hannibal napisał(a):A także jaką prędkość osiągasz na V biegu przy 2500rpm?? Dodam że sam mam w tedy 95km/h.
Przy 2500 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń powinieneś mieć 96,29 km/h
Hannibal napisał(a):Przy 100km/h wskazówka obrotomierza wystaje lekko nad 2500.
Przy 2600 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń wychodzi 100,14 km/h
Może ktoś wie, czy są (i gdzie) nabite na skrzyni oznaczenia, z których wynikałoby od jakiego silnika pochodzi.
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
W związku z tym, iż dziś na mieście są korki, udało mi się sprawdzić jedynie przy 1,5kRPM na biegu III i IV.
– 1,5kRPM/III bieg: ~30km/h,
– 1,5kRPM/IV bieg: ~40km/h.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
– 1,5kRPM/III bieg: ~30km/h,
– 1,5kRPM/IV bieg: ~40km/h.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Co do VINu to wg. mojej logiki właśnie B3 powinien być, ale nie sprawdzałem tego nigdzie. A oto i vin:
JMZBG1324200697392.
ravi
Jakoś nie widzę żeby ta wskazówka od prędkościomierza była za wysoko. Najlepiej chyba wyjdzie jak czymś fotkę zrobię i porówna ktoś te wskazówki ze swoimi
Nepomucen czy skrzynia od PN nie wygląda jakoś inaczej?? Chodzi mi ogólnie o wygląd zewnętrzny, czy da się ją odróżnić od skrzyni z B3, B6. Co do obliczeń przełożeń to skrzynia od PN by pasowała niemal idealnie
GofNet nie jestem pewien czy dobrze pamiętam ale przy 1500 na III biegu mam coś koło 35km/h. Na IV biegu jest już 50km/h (o ile mnie pamięć nie zawodzi).
Aha, próbowałem jeździć w stylu emerytalnym ostatnio (tj. w zakresie niskich obrotów) i spalanie wzrosło do 9.3. Chyba będę jeździł tak jak zawsze – ecodriving przy wyższych obrotach
JMZBG1324200697392.
ravi
Jakoś nie widzę żeby ta wskazówka od prędkościomierza była za wysoko. Najlepiej chyba wyjdzie jak czymś fotkę zrobię i porówna ktoś te wskazówki ze swoimi
Nepomucen czy skrzynia od PN nie wygląda jakoś inaczej?? Chodzi mi ogólnie o wygląd zewnętrzny, czy da się ją odróżnić od skrzyni z B3, B6. Co do obliczeń przełożeń to skrzynia od PN by pasowała niemal idealnie
GofNet nie jestem pewien czy dobrze pamiętam ale przy 1500 na III biegu mam coś koło 35km/h. Na IV biegu jest już 50km/h (o ile mnie pamięć nie zawodzi).
Aha, próbowałem jeździć w stylu emerytalnym ostatnio (tj. w zakresie niskich obrotów) i spalanie wzrosło do 9.3. Chyba będę jeździł tak jak zawsze – ecodriving przy wyższych obrotach
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Też próbowałem porównywać z wskazaniami GPSa i z moich doświadczeń wynika:
Moja 323F BG 1.6i na kołach 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Siostry 323F BA 1.5i 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Matki 626 GD 2.0i na kołach 185/65 R14 (jeśli dobrze pamiętam) licznik 100 / gps. ok 90-93
Kumpla Mitsu Lancer 1.6i koła książkowe licznik 100 / gps. ok 90
firmowy Mercedes Vito 2,3D koła niewiem jakie ale chyba promień zachowany licznik i gps różnice rzędu 2km ale raczej równo
mój wniosek – liczniki naszych mazd pokazują większe wartości niż rzeczywista prędkość z jaką jedziemy.
Moja 323F BG 1.6i na kołach 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Siostry 323F BA 1.5i 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Matki 626 GD 2.0i na kołach 185/65 R14 (jeśli dobrze pamiętam) licznik 100 / gps. ok 90-93
Kumpla Mitsu Lancer 1.6i koła książkowe licznik 100 / gps. ok 90
firmowy Mercedes Vito 2,3D koła niewiem jakie ale chyba promień zachowany licznik i gps różnice rzędu 2km ale raczej równo
mój wniosek – liczniki naszych mazd pokazują większe wartości niż rzeczywista prędkość z jaką jedziemy.
Jeżeli walę jakieś gafy to wybaczcie
To, co podaję, opiera się na knidze „Mazda 323” WKŁ + moje czysto teoretyczne rozważania.
Skrzynie od B3,B6 i PN to ten sam typ F5M-R.
Średnice tarczy sprzęgła jak i grubości okładzin są identyczne dla silników B6 i PN (dla B3-inne).
Przeglądałem rozdział dotyczący skrzyni F5M-R gdzie dane są m.in. przełożenia tej skrzyni w zależności od silnika z jakim współpracuje (stąd moje wyliczenia, które Ci napisałem). Jest tam też rysunek obudowy rozebranej skrzyni (obudowa sprzęgła, obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu). Jest rysunek rozebranego zespołu kół zębatych, podrozdziały dotyczące rozkładania/składania wałka sprzęgłowego, wałka głównego, mechanizmu różnicowego (wszystko z rysunkami i ich opisami).
W całym rozdziale dotyczącym skrzyni F5M-R nie ma (ani w opisie napraw, ani w podpisach pod rysunkami) rozgraniczenia (poza danymi odnośnie przełożeń) na skrzynie F5M-R pracującą pod silnikiem B3, B6 czy PN. Skrzynia G5M-R jest w osobnym rozdziale i znów wszystkie naprawy z rysunkami (inna z zewnątrz i inne „bebechy”).
Zaglądnąłem do innych rozdziałów gdzie są rysunki silników razem ze skrzyniami i...
fakt- skrzynie różnią się wyglądem (pracujące pod B3 i B6 od PN) ale tylko obudową sprzęgła (rozrusznik z innej strony i mocowania chyba też , więc chyba nie możesz mieć całej skrzyni od PN) natomiast obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu wyglądają identycznie.
Jeżeli to ten sam typ (a jest tak) i jest tak, że różnią się tylko obudową sprzęgła i jeżeli w opisie napraw i rysunkach „bebechów” skrzyni F5M-R nie ma rozgraniczenia na skrzynie pracujące pod B3, B6 czy PN, to „bebechy” są te same i być może w twojej skrzyni to one tylko zostały wymienione na te od PN (bądź przeszczepili resztę do twojej obudowy sprzęgła).
To są moje czysto teoretyczne rozważania
Nie jestem mechanikiem! Chciałem jakoś pomóc, zaglądnąłem do książki i policzyłem ale może się przy tym ośmieszyłem (<lol>)
ha- ale sobie zrymowałem
pozdrawiam
p.s. Znów się rozpisałem
To, co podaję, opiera się na knidze „Mazda 323” WKŁ + moje czysto teoretyczne rozważania.
Skrzynie od B3,B6 i PN to ten sam typ F5M-R.
Średnice tarczy sprzęgła jak i grubości okładzin są identyczne dla silników B6 i PN (dla B3-inne).
Przeglądałem rozdział dotyczący skrzyni F5M-R gdzie dane są m.in. przełożenia tej skrzyni w zależności od silnika z jakim współpracuje (stąd moje wyliczenia, które Ci napisałem). Jest tam też rysunek obudowy rozebranej skrzyni (obudowa sprzęgła, obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu). Jest rysunek rozebranego zespołu kół zębatych, podrozdziały dotyczące rozkładania/składania wałka sprzęgłowego, wałka głównego, mechanizmu różnicowego (wszystko z rysunkami i ich opisami).
W całym rozdziale dotyczącym skrzyni F5M-R nie ma (ani w opisie napraw, ani w podpisach pod rysunkami) rozgraniczenia (poza danymi odnośnie przełożeń) na skrzynie F5M-R pracującą pod silnikiem B3, B6 czy PN. Skrzynia G5M-R jest w osobnym rozdziale i znów wszystkie naprawy z rysunkami (inna z zewnątrz i inne „bebechy”).
Hannibal napisał(a):Nepomucen czy skrzynia od PN nie wygląda jakoś inaczej?? Chodzi mi ogólnie o wygląd zewnętrzny, czy da się ją odróżnić od skrzyni z B3, B6. Co do obliczeń przełożeń to skrzynia od PN by pasowała niemal idealnie
Zaglądnąłem do innych rozdziałów gdzie są rysunki silników razem ze skrzyniami i...
fakt- skrzynie różnią się wyglądem (pracujące pod B3 i B6 od PN) ale tylko obudową sprzęgła (rozrusznik z innej strony i mocowania chyba też , więc chyba nie możesz mieć całej skrzyni od PN) natomiast obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu wyglądają identycznie.
Jeżeli to ten sam typ (a jest tak) i jest tak, że różnią się tylko obudową sprzęgła i jeżeli w opisie napraw i rysunkach „bebechów” skrzyni F5M-R nie ma rozgraniczenia na skrzynie pracujące pod B3, B6 czy PN, to „bebechy” są te same i być może w twojej skrzyni to one tylko zostały wymienione na te od PN (bądź przeszczepili resztę do twojej obudowy sprzęgła).
To są moje czysto teoretyczne rozważania
Nie jestem mechanikiem! Chciałem jakoś pomóc, zaglądnąłem do książki i policzyłem ale może się przy tym ośmieszyłem (<lol>)
ha- ale sobie zrymowałem
pozdrawiam
p.s. Znów się rozpisałem
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Dziś sprawdziłę na V biegu przy 2kRPM jest ~70km/h na blacie.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Zrobiłem kilka pomiarów, więc mogę uzupełnić wskazania przyrządów
III bieg:
1500rpm ~ 35km/h
2000rpm ~ 45km/h
2500rpm ~ 55km/h
IV bieg:
1500rpm ~ 50km/h
2000rpm ~ 65km/h
2500rpm ~ 80km/h
V bieg:
1500rpm ~ 60km/h
2000rpm ~ 80km/h
2500rpm ~ 100km/h
Bardzo ładnie to wygląda, a w praktyce też działa wcale nie źle
Zaczynam wierzyć w opcję ze zmianą skrzyni (bądź jej bebechów). Szczególnie, że po dokładnych oględzinach skrzyni zauważyłem wyłażący silikon z pod dekielka na jej końcu. Jest duża szansa, że ktoś w niej grzebał. Sama skrzynia działa doskonale, bez oporów i zgrzytów.
Oczywiście jest równie duża szansa, że to prędkościomierz źle wskazuje. Wskazówka przy postoju wystaje nieco ponad 0. U Was również taki stan występuje??
III bieg:
1500rpm ~ 35km/h
2000rpm ~ 45km/h
2500rpm ~ 55km/h
IV bieg:
1500rpm ~ 50km/h
2000rpm ~ 65km/h
2500rpm ~ 80km/h
V bieg:
1500rpm ~ 60km/h
2000rpm ~ 80km/h
2500rpm ~ 100km/h
Bardzo ładnie to wygląda, a w praktyce też działa wcale nie źle
Zaczynam wierzyć w opcję ze zmianą skrzyni (bądź jej bebechów). Szczególnie, że po dokładnych oględzinach skrzyni zauważyłem wyłażący silikon z pod dekielka na jej końcu. Jest duża szansa, że ktoś w niej grzebał. Sama skrzynia działa doskonale, bez oporów i zgrzytów.
Oczywiście jest równie duża szansa, że to prędkościomierz źle wskazuje. Wskazówka przy postoju wystaje nieco ponad 0. U Was również taki stan występuje??
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość