Musze się odnieść do tego co napisał Pan redaktor bo trafia mnie kiedy w tak ważnych momentach jak test samochodu ktoś pisze rzeczy bez przygotowania się do tego.
Nie bronię nowego modelu, ale pisanie bzdur to rzecz karygodna.
pertyn napisał(a):...Argument o sprawdzaniu w internecie odrzucam, bo przecież nie na tym polega testowanie samochodu, żeby przeszukać biblioteki i sieć w poszukiwaniu informacji o tym, jak obsługiwać różne elementy pojazdu!
A kto pisał o szukaniu w sieci jak to obsługiwać? Ktoś tu pisał, że powinien Pan poszukać danych wyposażeniowych (które są w necie), a konkretnie czy jest komputer pokładowy- zanim puści Pan bzdurę w Polskę, że kompa nie ma.
pertyn napisał(a):
Po drugie, czy jest lekarz na sali? Czy widzieliście kiedyś z bliska kabinę Mazdy 6? Gdzie widzicie dźwignię ręcznego po właściwej stronie? Jest po stronie PASAŻERA. A jeśli – jak tego ma dowodzić zdjęcie zamieszczone na forum z kabiny japońskiej wersji, lewarek ten umieszcza się zawsze po innej stronie niż kierownica, to jest to grube nieporozumienie ze strony konstruktorów.I jeśli ma Pan zamiar eraz z kolegami z tego forum bronić rozwiązania Mazdy tylko dlatego, że to Mazda, którą to markę Pan kochacie, to niech Pan się zastanowi nad taką niezdrową miłością. Ergonomia jest ważniejsza od miłości – przynajmniej podczas prowadzenia samochodu.
Tu to Pan mnie zmartwił pojmowaniem informacji. To zdjęcie ma dowodzić, że ręczny jest właściwie umieszczony w mazdowskim nowym podejściu do tego elementu w tym modelu i jest bez względu na stronę kierownicy po stronie fotela pasażera. Była to kontra w stosunku do tego co napisał Pan w swoim artykule, że księgowi maczali tu swoje palce. Sugerując w ten sposób, że nie zmieniono tego z wersji z kierownicą z prawej strony. Tego też Pan nie sprawdził. A to nieprawda jak widać na zdjęciu. Po za tym pisze Pan, że to grube nieporozumienie ze strony konstruktorów. A czy on jest w bagażniku, pod maską, koło kanapy z tyłu?? Nie. On jest zaledwie 10-15 cm obok tzw."normalnej" pozycji. Po co? Konstruktor pomyślał, że wyjmując kubek z napojem kierowca nie stuknie nim o ręczny. W "normalnym" miejscu jak to zrobi oderwie wzrok od drogi itd. Czy nie jest to poprawienie ergonomii i również bezpieczeństwa? Jak to jest złe umieszczenie to co Pan powie na ręczny jako dodatkowy pedał? To jest dopiero wariactwo co? Dopóki będzie Pan tak odporny na próby nowych, innych rozwiązań dopóty nie będzie Pan dobrym testerem.
pertyn napisał(a): Nie byłem w stanie zweryfikować tego w chwili, gdy autem jeździłem – w polskiej sieci Mazdy były w owym czasie tylko zdjęcia nowej "szóstki", a cenniki i listy wyposażenia pojawiły się tam dokładnie w dniu, kiedy zsyłałem materiał do druku.
Tu to mi ręce opadły. Informacje o wyposażeniu dostępne są w necie, ale Pan wolał napisać, że czegoś nie ma niż zadać sobie trud i sprawdzić?
pertyn napisał(a): ... ciekawe, dlaczego inni dziennikarze, którzy przede mną mieli do czynienia z Mazdą 6 (Niemcy, Francuzi i Anglicy, bo w Polsce ja byłem pierwszy, więc aby zachować maksimum rzetelności, przeczytałem najpierw w internecie wszystkie testy tego samochodu, jakie były dostępne) ocenili ergonomię i łatwość obsługi tego auta na 6/10, maksymalnie na 7/10? Też są wszyscy nierzetelni?
A po co najpierw przeczytał Pan co napisali inni? Profesjonalne byłoby wtedy kiedy przeprowadził by Pan test, a dopiero potem porównał z innymi. A tak zawsze w jakimś stopniu ulegnie Pan sugestii innych. Mam na to dwa wytłumaczenia. Albo nie potrafi Pan sam testu zrobić(po kiepskim zaangażowaniu to możliwe) albo nie chce Pan wyjść przed szereg bo koledzy skrytykują, a Pan pochwali.
P.S.
Jeździłem różnymi samochodami prywatnymi i służbowymi, m.in. Nissana, Toyoty, Renault, a także VW.
Nie jestem jakimś fanatykiem Mazdy choć bardzo polubiłem tę markę. Jak każda ma zalety i wady. Jednak wkurza mnie kiedy ktoś ewidentnie pisze nieprawdę.
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96