Tester sondy lambda
1, 2
opiasny tutaj uklad moze sluzyc za dosc prosty system sprawdzania czy przy modyfikacjach silnika nie doprowadzilismy do zbytniego zuborzenia lub wzbogacenia mieszanki (uklad jest dosc prymitywny i nie zastapi profi sensora ale do zastosowan domowych moze sluzyc doskonale)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
sołtys napisał(a):odgrzewam temat zmotował to ktoś i dziła ten układzik chciałbym pojeżdzić z takim testerkiem trochę by się przekonać jakie mam mieszanki na lpg w różnych sytuacjach drogowych.
Jak masz sprawdzić mieszanki jak ciagle powinieneś miec regulację Więc bedzie ciągle zmieniać stan taki przyrząd.
Tak przy okazji to ja jezdzę ciagle z testerem, min sondy lambda ale to z racji tego, że testuję sterowniki do instalacji LPG
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
sp4ubw napisał(a):Jak masz sprawdzić mieszanki jak ciagle powinieneś miec regulację usmiech Więc bedzie ciągle zmieniać stan taki przyrząd.
zmotowałem to ustrojstwo i ustawiłem skład na lpg tak aby świeciły te same diody co na benzynie i jest ok.
Spalanie w normie i dynamika jak trzeba. Nie jeżdziłem z testerkiem bo nie było takiej potrzeby wystarczyła regulacja na postoju.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
carlo80 napisał(a):na biegu jałowym powinno być 0.55v przeciez i wachania od 0 – 1V przy zmianie obrotów
Powinno być powiedzmy te 0,55V ale zmiany, które podaje sonda na, które komputer reaguje już bardzo żywo wynoszą nie więcej jak 0,1V. Przy takiej prędkości reakcji komputer-sonda-komputer wynoszącej <1sek. trudno zaobserwować to na mierniku cyfrowym.
a mi sie wydaje ze o wiele latwiej na takim niz na analogowym. jak nie ma zmian to widac ze padnieta – a jak po nagrzaniu nie ma 0.5v to widac ze padaka.
Poza tym u mnie sie po paru minutach zagrzewala i dopiero mozna bylo cos z nia motac. to nie jest cyfrowy wskaznik skladu zeby ci tak skakal szybko ze nie zauwazysz.
Poza tym u mnie sie po paru minutach zagrzewala i dopiero mozna bylo cos z nia motac. to nie jest cyfrowy wskaznik skladu zeby ci tak skakal szybko ze nie zauwazysz.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
Sondę lambda można pomierzyć tylko miernikiem analogowym Zmiany napięcia są tak szybkie, że miernik cyfrowy nie nadąży i będzie głupieć Do takich pomiarów nadaje się tylko analog. Napięcie powinno się wahać w przedziale 0-0,8V na wolnych obrotach...
Opis pomiaru sondy lambda ==> http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=5906
pozdro
SebaD
Opis pomiaru sondy lambda ==> http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=5906
pozdro
SebaD
- Od: 21 mar 2007, 10:17
- Posty: 11
- Auto: Mazda323 BG 1.6
www.jastrzygowice.cba.pl
Cześć..szukałem wszędzie na forum o opisie 4-ch przewodów sondy lambda bez skutku ..otóż od sondy wychodzi 2-przewody białe, 1-czarny, 1-szary. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć które przewody są do grzałki sondy, a którym przewodem idzie sygnał od sondy do sterownika (komputera).Chce własnie podłączyć sobie taki tester
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 wrz 2006, 12:40
- Posty: 15
- Skąd: Rzeszów - Leżajsk
- Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.
Koledzy powiedzcie jak uszkodzona sonda lambda wpływa na prace silnika?? Pytam bo mam problem i nie wiem czy to czasem nie sonda. Otóż jeżdze na gazie ( I gen) bez emulatora sondy. Na gazie auto pracuje idealnie bez zadnych zarzutów, natomiast na benzynie juz nie. Gdy odpalam silnik rano pali od pierwszego i pracuje równo na PB natomiast gdy zaczynam jazde i w chwili zmiany biegu auto szarpie tzn bardzo gwaltownie schodzi z obrotów, nie gaśnie tylko w chwili odpuszczenia gazu zachowuje sie tak jakbym je zgasił, wogole nie ma dynamiki i podobnie jest przy dodawaniu gazu. Na gazie nie ma tego problemu zarowno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Na benzynie zaś nie ma odpowiedniej mocy lecz nie dławi sie. Na pedał gazu reaguje z lekkim opuźnieniem. Taki sam objaw mialem w poprzedniej maździe, problemu nie rzwiązalem bo sprzedałem auto teraz mam drugą i jest ten sam objaw dodam ze oba auta miały LPG i dzialo sie to tylko na benzynie na gazie bez zarzutów. Dodam ze to nie przepływomierz bo zakladalem juz 3 na próbe i na kazdym to samo. Pomocy. Aha dodam ze ECU nie wyrzuca błędu sondy oczywiscie na pb bo na gazie tak gdyz nie ma emulatora. Dlatego chcialbym wiedziec czy takie objawy co opisalem mogą byc winą uszkodzonej sondy?? Moj silnik to B6E.
-
Lukasz_zdw
tomekrvf napisał(a):Nie musisz mieć takiego testera zeby sprawdzić sondę lambda. Sondę można sprawdzić wykorzystując złącze diagnostyczne w samochodzie
nie zawsze OBD I ma nie raz z tym problemy
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
- Od: 5 maja 2006, 22:15
- Posty: 343
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: MX-3 JMautotech V6
To ja napiszę coś od siebie...
Kiedyś próbowałem sprawdzić sondę miernikiem (analogowym). Przeczytałem na forum opis, wszystko fajnie, tylko że u mnie sonda działa inaczej niż tutaj piszecie. Napięcie na wolnych obrotach to 0,2V i wzrasta wraz z obrotami do 0,8v. Znalazłem w necie jakąś dokumentację dotyczącą sond i wyczytałem tam że takie odczyty są prawidłowe. Więc nie wiem jak to do końca jest z tą sondą...
Kiedyś próbowałem sprawdzić sondę miernikiem (analogowym). Przeczytałem na forum opis, wszystko fajnie, tylko że u mnie sonda działa inaczej niż tutaj piszecie. Napięcie na wolnych obrotach to 0,2V i wzrasta wraz z obrotami do 0,8v. Znalazłem w necie jakąś dokumentację dotyczącą sond i wyczytałem tam że takie odczyty są prawidłowe. Więc nie wiem jak to do końca jest z tą sondą...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki