Temperatura silnika czy coś nie tak?
Mam pytanie dzis podczas jazdy na trasie (jest ciepło) przy prędkości około 140-150 km po kilku minutach temperatura płynu w chłodnicy zbliża się do max. Po zmniejszeniu obrotów czy zatrzymaniu się na światłach od razu spada do połowy (miedzy min i max) przy jeździe po miescie nawet w staniu w korkach czy jeździe z prędkością 120 km nie ma tego zjawiska temp. jest ok. Czy coś jest nie tak czy wy też tak macie?
- Od: 11 gru 2006, 20:01
- Posty: 81
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F 1993R 1,84
Moim zdaniem to nie termostat.
Jakby się skończył albo byś miał silnik nie dogrzany albo przegrzany (szczególnie w korkach).
Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu.
Mój kolega miał coś podobnego w nissanie. Wskazówka leciała do góry jak szalona powyżej 120km/h. Ponizej 80km/h wszystko wracało do normy. Winny był jakiś wężyk i po wymianie wszystko gra.
Postaram się gopodpytać przy najbliższej okazji co to był za wężyk
Jakby się skończył albo byś miał silnik nie dogrzany albo przegrzany (szczególnie w korkach).
Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu.
Mój kolega miał coś podobnego w nissanie. Wskazówka leciała do góry jak szalona powyżej 120km/h. Ponizej 80km/h wszystko wracało do normy. Winny był jakiś wężyk i po wymianie wszystko gra.
Postaram się gopodpytać przy najbliższej okazji co to był za wężyk
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Albo po prostu niska wydajność chłodnicy. Ja jak kupiłem moją BG też tak miałem. Okazało się, że poprzedni właściciel jeździł przez kupę czasu z wodą w układzie w chłodnicy był kamień wymieszany z błotem skończyło się na wymianie chłodnicy
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Winetou napisał(a):Albo po prostu niska wydajność chłodnicy. Ja jak kupiłem moją BG też tak miałem. Okazało się, że poprzedni właściciel jeździł przez kupę czasu z wodą w układzie w chłodnicy był kamień wymieszany z błotem skończyło się na wymianie chłodnicy
Potwierdzam- znajomy miał dokładnie to samo przy jeździe powyżej 130km/h
Auto również było zaniedbane i pomogła płukanka układu chłodzenia valvoline, wymiana płynu i termostatu przy okazji.
a moze pompa wody
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Do odkamienienia najlepszy kret, ale "z głową", bo to środek dość aktywny i żrący. Mimo wszystko kilka osób już to testowało (FORUM) i skutki były bardzo obiecujące.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
witam
Po uzyciu kreta powinno się jescze odkamieniać kwasem np octem. Apropo nie robiłem nigdy takiego odkaieniania chłodnicy ale w przemysle stosuje sie roztwory 3% "kreta" (10h) a potem kwas (tez 10h) do odkamieniania i powiem ze nie ma takiego osadu co by taki eksperyment wytrzymał.
Pozdro
Do odkamienienia najlepszy kret,
Po uzyciu kreta powinno się jescze odkamieniać kwasem np octem. Apropo nie robiłem nigdy takiego odkaieniania chłodnicy ale w przemysle stosuje sie roztwory 3% "kreta" (10h) a potem kwas (tez 10h) do odkamieniania i powiem ze nie ma takiego osadu co by taki eksperyment wytrzymał.
Pozdro
- Od: 18 mar 2006, 18:37
- Posty: 53
- Skąd: Wrocek
- Auto: Mazda mx5 1.6 2000
U mojego kolegi powodem wzrostu temperatury przy szybkiej jeździe była walnięta uszczelka pod głowicą .
Płyn leciał mu do silnika. Ma szczęście chłopak że go nie zatarł. jjsliwka jeżeli nie ubywa Ci płynu a poodkręceniu korka od chłodnicy nie masz fontanny to raczej nie to.
Jeżeli jednak płynu Ci ubywa a w oleju masz "mleko" to może oznaczać pęknietą głowicę albo uszczelkę. Nie musze chyba pisać co to znaczy
Płyn leciał mu do silnika. Ma szczęście chłopak że go nie zatarł. jjsliwka jeżeli nie ubywa Ci płynu a poodkręceniu korka od chłodnicy nie masz fontanny to raczej nie to.
Jeżeli jednak płynu Ci ubywa a w oleju masz "mleko" to może oznaczać pęknietą głowicę albo uszczelkę. Nie musze chyba pisać co to znaczy
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Zauważyłem że chłodnica na górze jest ciepła natomiast na dole chłodna czy może to sygnalizować jej nierdozność? Pompa wody chyba nie bo dzieje sie to tylko przy wysokich predkosciach w korkach lub jezdzie do 110 jest ok.
- Od: 11 gru 2006, 20:01
- Posty: 81
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F 1993R 1,84
Jest przy aparacie zapłonowym.jjsliwka napisał(a):Mam jeszcze pytanie gdzie umiejscowiony jest termostat w BG?
<czytaj> WYMIANA TERMOSTATUjjsliwka napisał(a):jak go wymontować?
Wszystko zależy, jak długo pracuje silnik. Jeśli krótko, to nie ma co się dziwić. Jeśli już kilka minut (np. 3 minuty) i ciągle chłodnica jest zimna a temperatura robocza, to termostat plasuje się do wymiany. Można go jeszcze sprawdzić, czy faktycznie tak jest, jednak gdyby tak było, to akurat nie są to duże koszta (<50zł – ja płaciłem kilkanaście złotych).jjsliwka napisał(a):Wskazówka jest w za połową a chłodnica praktycznie zimna wydaje mi sie ze albo chlodnica albo termostat.
To, że chłodnica jest ciepła na górze a zimna na dole nic złego nie oznacza. Fizyka! Oraz kierunek...
Fizyka, bo ciepło zawsze "idzie" do góry, zaś kierunke, bo właśnie u góry jest wąż z powrotem z obiegu płynu chłodzącego, więc tego, co niby to odebrał ciepło z pracującego silnika. Na dole jest wąż, którym schłodzony płyn chłodzący wędruje z misją schłodzenia jednostki napędowej.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości