Temperatura silnika czy coś nie tak?

Postprzez jjsliwka » 31 mar 2007, 12:07

Mam pytanie dzis podczas jazdy na trasie (jest ciepło) przy prędkości około 140-150 km po kilku minutach temperatura płynu w chłodnicy zbliża się do max. Po zmniejszeniu obrotów czy zatrzymaniu się na światłach od razu spada do połowy (miedzy min i max) przy jeździe po miescie nawet w staniu w korkach czy jeździe z prędkością 120 km nie ma tego zjawiska temp. jest ok. Czy coś jest nie tak czy wy też tak macie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez ravi » 31 mar 2007, 15:51

raczej cos masz nie teges – u mnie temperatura "zamarza" lekko ponad polowa skali i ani drgnie, nawet przy 190km/h...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Hannibal » 31 mar 2007, 16:08

Moim zdaniem to nie termostat. :|
Jakby się skończył albo byś miał silnik nie dogrzany albo przegrzany (szczególnie w korkach).
Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu.

Mój kolega miał coś podobnego w nissanie. Wskazówka leciała do góry jak szalona powyżej 120km/h. Ponizej 80km/h wszystko wracało do normy. Winny był jakiś wężyk i po wymianie wszystko gra.

Postaram się gopodpytać przy najbliższej okazji co to był za wężyk :)
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Winetou » 31 mar 2007, 16:33

Albo po prostu niska wydajność chłodnicy. Ja jak kupiłem moją BG też tak miałem. Okazało się, że poprzedni właściciel jeździł przez kupę czasu z wodą w układzie :| w chłodnicy był kamień wymieszany z błotem :| skończyło się na wymianie chłodnicy :(
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez jjsliwka » 31 mar 2007, 22:20

Dzięki Hanibal jak coś bedziesz wiedziałdaj znać. A jak się odpowietrza układ w BG 1840?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Pioteq25 » 1 kwi 2007, 00:07

Winetou napisał(a):Albo po prostu niska wydajność chłodnicy. Ja jak kupiłem moją BG też tak miałem. Okazało się, że poprzedni właściciel jeździł przez kupę czasu z wodą w układzie :| w chłodnicy był kamień wymieszany z błotem :| skończyło się na wymianie chłodnicy :(

Potwierdzam- znajomy miał dokładnie to samo przy jeździe powyżej 130km/h
Auto również było zaniedbane i pomogła płukanka układu chłodzenia valvoline, wymiana płynu i termostatu przy okazji.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez BIGer » 1 kwi 2007, 00:33

a moze pompa wody :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez jjsliwka » 1 kwi 2007, 10:50

A gdyby wsypać kilka torebek kwasku cytrynowego i podgrzać silnik nie odkamieniłoby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez GofNet » 1 kwi 2007, 13:17

Do odkamienienia najlepszy kret, ale "z głową", bo to środek dość aktywny i żrący. Mimo wszystko kilka osób już to testowało (FORUM) i skutki były bardzo obiecujące.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jjsliwka » 1 kwi 2007, 15:39

Czy czyszczenie chłodnicy dostępnymi środkami np. Preston czy Organiki jest bezpieczne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Bladyy78 » 1 kwi 2007, 20:14

Sprawdz czy przypadkiem przewód od czujnika temperatury nie ma zwarcia z masa bo mi tak samo sie działo i okazało sie ze przewód zwarł sie z masa i wskazówka na zimnym silnku była u samej góry.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez qwasol » 1 kwi 2007, 21:46

witam

Do odkamienienia najlepszy kret,


Po uzyciu kreta powinno się jescze odkamieniać kwasem np octem. Apropo nie robiłem nigdy takiego odkaieniania chłodnicy ale w przemysle stosuje sie roztwory 3% "kreta" :) (10h) a potem kwas (tez 10h) do odkamieniania i powiem ze nie ma takiego osadu co by taki eksperyment wytrzymał.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez Hannibal » 2 kwi 2007, 10:17

U mojego kolegi powodem wzrostu temperatury przy szybkiej jeździe była walnięta uszczelka pod głowicą :| .

Płyn leciał mu do silnika. Ma szczęście chłopak że go nie zatarł. jjsliwka jeżeli nie ubywa Ci płynu a poodkręceniu korka od chłodnicy nie masz fontanny to raczej nie to.

Jeżeli jednak płynu Ci ubywa a w oleju masz "mleko" to może oznaczać pęknietą głowicę albo uszczelkę. Nie musze chyba pisać co to znaczy <killer>
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez jjsliwka » 2 kwi 2007, 11:12

Nie płynu na szczęście nie ubywa olej też czysty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 6 kwi 2007, 17:29

Zauważyłem że chłodnica na górze jest ciepła natomiast na dole chłodna czy może to sygnalizować jej nierdozność? Pompa wody chyba nie bo dzieje sie to tylko przy wysokich predkosciach w korkach lub jezdzie do 110 jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 6 kwi 2007, 19:31

Wskazówka jest w za połową a chłodnica praktycznie zimna wydaje mi sie ze albo chlodnica albo termostat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 6 kwi 2007, 19:50

Mam jeszcze pytanie gdzie umiejscowiony jest termostat w BG? I jak go wymontować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez GofNet » 6 kwi 2007, 22:52

jjsliwka napisał(a):Mam jeszcze pytanie gdzie umiejscowiony jest termostat w BG?
     Jest przy aparacie zapłonowym.
jjsliwka napisał(a):jak go wymontować?
<czytaj> WYMIANA TERMOSTATU
jjsliwka napisał(a):Wskazówka jest w za połową a chłodnica praktycznie zimna wydaje mi sie ze albo chlodnica albo termostat.
     Wszystko zależy, jak długo pracuje silnik. Jeśli krótko, to nie ma co się dziwić. Jeśli już kilka minut (np. 3 minuty) i ciągle chłodnica jest zimna a temperatura robocza, to termostat plasuje się do wymiany. Można go jeszcze sprawdzić, czy faktycznie tak jest, jednak gdyby tak było, to akurat nie są to duże koszta (<50zł – ja płaciłem kilkanaście złotych).

     To, że chłodnica jest ciepła na górze a zimna na dole nic złego nie oznacza. Fizyka! Oraz kierunek...

     Fizyka, bo ciepło zawsze "idzie" do góry, zaś kierunke, bo właśnie u góry jest wąż z powrotem z obiegu płynu chłodzącego, więc tego, co niby to odebrał ciepło z pracującego silnika. Na dole jest wąż, którym schłodzony płyn chłodzący wędruje z misją schłodzenia jednostki napędowej.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jjsliwka » 7 kwi 2007, 08:58

Dzięki GofNet samochodem przejechałem około 15 km o jakiś 3 minutach wysiadłem z samochodu dotkonołem chłodnicy i była prawie zimna a wąż doprowadzający do niej płyn był dość mocno ciepły prawie gorący.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 7 kwi 2007, 09:04

Świetnie to rozpisałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323