Ustawienie rozrządu
1, 2
Jak w temacie.
Dzisiaj wymieniłem u siebie pasek rozrządu. Nie byłem pewien, czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne. Miałem jednak mały dylemat, ponieważ oryginalny (po śladach zurzycia widać było że nie był wymieniany) pasek nie był zamontowany wg. ustawień fabrycznych... Ktoś go musiał przestawić i zaznaczył sobie nowe ustawienie czerwonymi kropkami farbą. Ja postanowiłem ustawić pasek identycznie z instrukcją (otrzymaną od JackaB, któremu z miejsca serdecznie dziękuję – jak znajdę chwilkę w pracy, to uruchamiam skanowanie )
Po założeniu paska wg ustawień fabrycznych mojej Madzi odebrało moc
Przy okazji wymieniałem też świece i filtr powietrza, ale po zamontowaniu "starych" z powrotem, doszedłem do wniosku, że to jednak wina ustawienia paska.
Autko w tej chwili ma obroty wysokości 850-900, a poprzednio miało ok 1200.
Na ssaniu w tej chwili jest 1500-1600, a było 2000.
Wiem, że poprzednie moje ustawienie było zbyt wysokie, teraz Madzia będzie paliła mniej itd., ale ja naprawdę dużo nie jeżdże i dla mnie kwestia wydania 120, czy 150 zł. miesięcznie na benzyne, to żadna różnica...
Teraz pytanie:
Po tych moich wymianach autko zrobiło się bardzo wołowate, więc może komuś nasunie się myśl – co mogłęm zrobić źle? Czy jest to właśnie kwestia ustawienia paska rozrządu, czy może być inna przyczyna spadku mocy, którą przypadkowo mogłęm zrobić wymieniając pasek rozrządu.
Wielkie dzięki za każdą pomoc
Pozdrawiam, 121
Dzisiaj wymieniłem u siebie pasek rozrządu. Nie byłem pewien, czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne. Miałem jednak mały dylemat, ponieważ oryginalny (po śladach zurzycia widać było że nie był wymieniany) pasek nie był zamontowany wg. ustawień fabrycznych... Ktoś go musiał przestawić i zaznaczył sobie nowe ustawienie czerwonymi kropkami farbą. Ja postanowiłem ustawić pasek identycznie z instrukcją (otrzymaną od JackaB, któremu z miejsca serdecznie dziękuję – jak znajdę chwilkę w pracy, to uruchamiam skanowanie )
Po założeniu paska wg ustawień fabrycznych mojej Madzi odebrało moc
Przy okazji wymieniałem też świece i filtr powietrza, ale po zamontowaniu "starych" z powrotem, doszedłem do wniosku, że to jednak wina ustawienia paska.
Autko w tej chwili ma obroty wysokości 850-900, a poprzednio miało ok 1200.
Na ssaniu w tej chwili jest 1500-1600, a było 2000.
Wiem, że poprzednie moje ustawienie było zbyt wysokie, teraz Madzia będzie paliła mniej itd., ale ja naprawdę dużo nie jeżdże i dla mnie kwestia wydania 120, czy 150 zł. miesięcznie na benzyne, to żadna różnica...
Teraz pytanie:
Po tych moich wymianach autko zrobiło się bardzo wołowate, więc może komuś nasunie się myśl – co mogłęm zrobić źle? Czy jest to właśnie kwestia ustawienia paska rozrządu, czy może być inna przyczyna spadku mocy, którą przypadkowo mogłęm zrobić wymieniając pasek rozrządu.
Wielkie dzięki za każdą pomoc
Pozdrawiam, 121
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Mayor a Ty sam wymieniałeś pasek? czy robił to ktoś za Ciebie?
Znaczy, czy widziałeś jak dokładnie ustawili ten pasek? Czy był idealnie na fabrycznych znaczkach?
Ja dochodze do wniosku, że moja Madzia musiała mieć fabrycznie źle pasek założony. Po jakichś 50 tyś ktoś założył nowy pasek, wg swoich ustawień, które oznaczył wspomnianymi znaczkami... Moja Madzia ma w tej chwili 150 tys, a pasek wyglądał jakby był po 100 tys.
Wcześniej był pasek firmy Bero (Beru?) podobno jakich czaski... W tej chwili założyłem japoński – Mitsubohi.
Jeszcze jedna kwestia – czy na samym pasku są jakieś oznaczenia? Czy jest możliwość, że źle założyłem sam pasek?
Jest w tej chwili także problem z ustawieniem aparatem zapłonowym. Trzyma mi te 900 obrotów, a każdy obrót o kilka stopni powoduje, że się dusi
Znaczy, czy widziałeś jak dokładnie ustawili ten pasek? Czy był idealnie na fabrycznych znaczkach?
Ja dochodze do wniosku, że moja Madzia musiała mieć fabrycznie źle pasek założony. Po jakichś 50 tyś ktoś założył nowy pasek, wg swoich ustawień, które oznaczył wspomnianymi znaczkami... Moja Madzia ma w tej chwili 150 tys, a pasek wyglądał jakby był po 100 tys.
Wcześniej był pasek firmy Bero (Beru?) podobno jakich czaski... W tej chwili założyłem japoński – Mitsubohi.
Jeszcze jedna kwestia – czy na samym pasku są jakieś oznaczenia? Czy jest możliwość, że źle założyłem sam pasek?
Jest w tej chwili także problem z ustawieniem aparatem zapłonowym. Trzyma mi te 900 obrotów, a każdy obrót o kilka stopni powoduje, że się dusi
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
121 napisał(a):moja Madzia musiała mieć fabrycznie źle pasek założony.
Zart....
nie121 napisał(a):czy na samym pasku są jakieś oznaczenia?
W silnikach Ohc ustawic rozrząd to naprawdę nie jest problem ( masz tylko 2 kółka )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wiem, że są 2 kółka... Tyle że stary pasek, nie był założony wg ustawień fabrycznych. Jak ja ustawiłem prawidłowo, to autko naprawdę straciło moc i jest to bardzo odczuwalne
W przyszłym togodniu będę próbował jeszcze raz go ustawić... Może będzie dobrze... Jak sobie nie poradzę, będę musiał pojechać do kogoś, kto się na tym zna...
Jaksa ile u Ciebie kosztowałoby ustawienie paska? Spotkałeś się kiedyś z sytuacją, żeby w 121 pasek był założony inaczej, niż wg fabrycznych znaczków?
W przyszłym togodniu będę próbował jeszcze raz go ustawić... Może będzie dobrze... Jak sobie nie poradzę, będę musiał pojechać do kogoś, kto się na tym zna...
Jaksa ile u Ciebie kosztowałoby ustawienie paska? Spotkałeś się kiedyś z sytuacją, żeby w 121 pasek był założony inaczej, niż wg fabrycznych znaczków?
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Jak dobrze pamiętam wymiana paska kosztuje 120 zł.121 napisał(a):Jaksa ile u Ciebie kosztowałoby ustawienie paska?
Słuchaj , pewne operację robię odruchowo i naprawdę nie pamiętam jak i na ktore znaki powinno się ustawic w tej chwili ( trzeba odkręcic osłony i wszystko jest jak na dłoni ) Jak chcesz mozemy sie umówic jakos to sprawdze ew. podpowiem co i jak. Jak pasuję ta propozycja daj znac telefonicznie lub PW.121 napisał(a): Spotkałeś się kiedyś z sytuacją, żeby w 121 pasek był założony inaczej, niż wg fabrycznych znaczków?
P.S. Jutro (Sobota ) jestem wyjątkowo w warsztacie od 8,00 do 13,00 wiec jak masz czas to zapraszam
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
121 napisał(a):Jak w temacie.
Dzisiaj wymieniłem u siebie pasek rozrządu. Nie byłem pewien, czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne. Miałem jednak mały dylemat, ponieważ oryginalny (po śladach zurzycia widać było że nie był wymieniany) pasek nie był zamontowany wg. ustawień fabrycznych... Ktoś go musiał przestawić i zaznaczył sobie nowe ustawienie czerwonymi kropkami farbą. Ja postanowiłem ustawić pasek identycznie z instrukcją (otrzymaną od JackaB, któremu z miejsca serdecznie dziękuję – jak znajdę chwilkę w pracy, to uruchamiam skanowanie )
Po założeniu paska wg ustawień fabrycznych mojej Madzi odebrało moc
Moje podejrzenie – czy ten wałek rozrządu jest oryginalny- może silnik był jakoś modyfikowany – lub ktoś rozbierał wałek rozrządu i źle złożył z kołem zębatym (nie wiem czy to możliwe)?
Te dodatkowe znaki dają do myślenia...
mi mechanik wymienial pasek ale dokladnie sie przygladalem (lubiewiedziec co robia) dokladnie sciagnal jeden zalozyl drugi przekrecil recznie kilka razy kolem i finito nic nie zmienial zadnych ustawien
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Ciężko mi jest cokolwiek powiedzieć na temat jakichkolwiek modyfikacji w mojej Mazdzie... Może poprzedni właściciel coś przy niej kombinował... nie wiem...
Jaksa dzisiaj niestety jestem cały dzień w szkole W przyszłym tygoniu przestawie pasek wg tych ustawień, jakie miała poprzednio i zobacze... Może będzie dobrze. Jak nie, to napewno się do Ciebie wybiorę, bo jednak widać, że sam sobie z tym nie poradze
Jaksa dzisiaj niestety jestem cały dzień w szkole W przyszłym tygoniu przestawie pasek wg tych ustawień, jakie miała poprzednio i zobacze... Może będzie dobrze. Jak nie, to napewno się do Ciebie wybiorę, bo jednak widać, że sam sobie z tym nie poradze
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
ok, wszystko się wyjaśniło (chyba)
Dzisiaj założyłem pasek wg ustawienia tłoków. Zupełnie nie współgrało to z oznaczeniami robionymi przez poprzednią osobę wymieniającą pasek, jak i z ustawieniami fabrycznymi... Patrząc na ustawienia fabryczne, przestawiony jest o aż 90 stopni... Sugerując się tymi robionymi farbą, mniej-więcej 180....
W tej chwili autko śmiga jak szalone (zupełnie jak przed pierwszą wymianą)
Moje podejrzenie jest takie, że pewnie ktoś wstawił inne wałki rozrządu i stąd wynika to przesunięcie.
Jak będzie jakaś okazja, to wybiorę się na hamownie, bo sam ciekaw jestem ile koników ma moje autko, bo naprawdę zbiera się b.ładnie
Dzisiaj założyłem pasek wg ustawienia tłoków. Zupełnie nie współgrało to z oznaczeniami robionymi przez poprzednią osobę wymieniającą pasek, jak i z ustawieniami fabrycznymi... Patrząc na ustawienia fabryczne, przestawiony jest o aż 90 stopni... Sugerując się tymi robionymi farbą, mniej-więcej 180....
W tej chwili autko śmiga jak szalone (zupełnie jak przed pierwszą wymianą)
Moje podejrzenie jest takie, że pewnie ktoś wstawił inne wałki rozrządu i stąd wynika to przesunięcie.
Jak będzie jakaś okazja, to wybiorę się na hamownie, bo sam ciekaw jestem ile koników ma moje autko, bo naprawdę zbiera się b.ładnie
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Narazie nie mam nawet co myśleć o zlotach, bo na wszystko brakuje czasu – magisterka w tym roku mnie czeka
Poza tym moja Madzia jest tak poobijana z każdej strony, że aż wstyd się nią na zlocie pokazać
Bądźcie dobrej myśli Jak tylko zdobędę "3 magiczne literki" przed nazwiskiem, przestanę opłacać szkołe i wezmę się porządnie za Madziunie
W planach jest chyba pierwsza w polsce kaczucha po tuningu Na początku myślałem o turbince, a teraz o kompresorze
Poza tym moja Madzia jest tak poobijana z każdej strony, że aż wstyd się nią na zlocie pokazać
Bądźcie dobrej myśli Jak tylko zdobędę "3 magiczne literki" przed nazwiskiem, przestanę opłacać szkołe i wezmę się porządnie za Madziunie
W planach jest chyba pierwsza w polsce kaczucha po tuningu Na początku myślałem o turbince, a teraz o kompresorze
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Witam;
Mam takie pytanie – gdzie mogę sprawdzić kiedy został wymieniony pasek rozrządu? Kupiłem Madzię trzy tygodnie temu i koleś, od którego odkupowałem ją powiedział, że zmieniał pasek "niedawno" i mówił bym go dnie wymieniał. Dwa dni temu dzwoniłem do typa by dowiedzieć się dokładnie kiedy wymieniał a on mi na to, że nie pamięta dokładnie ale gdzieś pod maską powinna być "nalepka" z takową informacją. Problem w tym, że nie udało mi się nic takiego namierzyć a mierzyłem, trudno uwierzyć z 20 minut <jelen> Czy ktoś może wie jak jeszcze mogę się upewnić, że pasek jest ok i nie strzeli mi w trasie?
Z góry dzięki!!!
Mam takie pytanie – gdzie mogę sprawdzić kiedy został wymieniony pasek rozrządu? Kupiłem Madzię trzy tygodnie temu i koleś, od którego odkupowałem ją powiedział, że zmieniał pasek "niedawno" i mówił bym go dnie wymieniał. Dwa dni temu dzwoniłem do typa by dowiedzieć się dokładnie kiedy wymieniał a on mi na to, że nie pamięta dokładnie ale gdzieś pod maską powinna być "nalepka" z takową informacją. Problem w tym, że nie udało mi się nic takiego namierzyć a mierzyłem, trudno uwierzyć z 20 minut <jelen> Czy ktoś może wie jak jeszcze mogę się upewnić, że pasek jest ok i nie strzeli mi w trasie?
Z góry dzięki!!!
- Od: 16 cze 2006, 17:35
- Posty: 7
- Skąd: Kraków / Łeba
- Auto: mazda 121 91`
Jesli kupiles samochod _zawsze_ zakladaj, ze pasek, filtry, olej sa do wymiany. Tak dla zdrowia ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
To nie fortuna – zakładaj nowy, przy okazji zobaczysz czy rolki są OK
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
W silniku rzędowym całość (pasek, rolki, napinacz) kosztuje ~ równowartość dwóch tankowań
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Duzo zalezy gdzie, u kogo. Na lubelszczyznie ostatnio brat robil taki manewr w R.Clio 2004 i placil 350zl.
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
Pasek plus napinacz zależy gdzie się kupuje, ale 200 zl. to max. Tak że wymieniać!!
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości