Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
Witam, odświeże temat ...mam tako sytuacje że wymieniłem termostat jakoś na początku roku później czujnik temperatury i ostatnimi czasy zuważyłem że samochód mi się grzeje 3/4 jak pochodzi tak na luzie, odpinając czujnik załącza się wentylator a tak nie chce, wspomne że jadąc temperatura spada do roboczej. płynu mi nie ubywa, ale oliwe bierze. Co może być przyczyną , podejrzewam trefny czujnik..POzdr
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
Wentylator ma sie zalaczac tak., ze ma wogole kreska nie pojsc w gore. Sprawdz opornosc, a najlepiej podmien czujnik sprawdz wtedy co bedzie sie dzialo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
bo może jego wskazani nie mieszczą się we właściwych granicach a właśnie oporność to wartość która zmienia się wraz ze zmianą temperatury. Jeśli masz trzy pinowy z trójkątnym złączem to on włącza wentylator i daje wskazanie do ECU być może obwód sterujący wentylatorem masz uwalony dlatego nie załącza wentylatora jak jest zapięty
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Tak jedynym wyjściem gdy będą niezgodności w odczytach to tylko wymiana na sprawny bo są to czujniki nieliniowe bodaj NTC wiec nie ma możliwości dokalibrowania
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
to jest czujnik na termistorze
tutaj dla przykładu przebieg standardowy dla termistorów PTC, NTC i ochronnych CTR
nie sądze żeby udało się go skalibrować w jakiś prosty sposób, mozna też przez ELMa sie spiąć i sprawdzić jaką temperature pokazuje na zimnym i czy w miarę rozgrzewania coś się z nim nie dzieje ewentualnie sprawdzić czy nie ma błędu od niego bo skoro nie załącza wentylatora to jest coś nie halo z nim. Przy odczycie można tez sprawdzić ile wg ECU wskazuje na rozgrzanym
tutaj dla przykładu przebieg standardowy dla termistorów PTC, NTC i ochronnych CTR
nie sądze żeby udało się go skalibrować w jakiś prosty sposób, mozna też przez ELMa sie spiąć i sprawdzić jaką temperature pokazuje na zimnym i czy w miarę rozgrzewania coś się z nim nie dzieje ewentualnie sprawdzić czy nie ma błędu od niego bo skoro nie załącza wentylatora to jest coś nie halo z nim. Przy odczycie można tez sprawdzić ile wg ECU wskazuje na rozgrzanym
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam,
Czy wzrost temperatury przy 70km/h oznacza termostat do wymiany?? Czy może też być co innego??
Czy wzrost temperatury przy 70km/h oznacza termostat do wymiany?? Czy może też być co innego??
-
madzia1986
A przy innych prędkościach się nie grzeje?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
madzia1986 napisał(a):Czy może też być co innego??
Moze np oznaczac zabita chlodnice.
-
Przemek323c
witam
mam mazdę 323f ba 1.5
kupiłem termostat dostałem jakieś inne uszczelki
pojechałem do sklepu dopasowali mi uszczelki z jakiegoś tam materiału lecz uszczelka wytrzymała jakiś tydzień i znów leci założyłem następna znowu po kilku dniach leci już naprawdę nie wiem
może można gdzie kupić oryginalna uszczelkę osobno bez termostatu
proszę o link lub jakieś inne rozwiązanie tego problemu
pozdrawiam
mam mazdę 323f ba 1.5
kupiłem termostat dostałem jakieś inne uszczelki
pojechałem do sklepu dopasowali mi uszczelki z jakiegoś tam materiału lecz uszczelka wytrzymała jakiś tydzień i znów leci założyłem następna znowu po kilku dniach leci już naprawdę nie wiem
może można gdzie kupić oryginalna uszczelkę osobno bez termostatu
proszę o link lub jakieś inne rozwiązanie tego problemu
pozdrawiam
- Od: 24 lip 2013, 21:08
- Posty: 56
- Skąd: wielkopolska Wągrowiec
- Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996
Bardzo dobrze docina sie uszczelke do termostatu z opakowania jakiegos soku w kartonie.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości